Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

sofie777 skrev (7 timer siden):

Jeg også leser bøkene hennes nå. Skal begynne på bok 3 i løpet av uken. Må vente til jeg har hørt episoden om de siste kapitlene i podcasten Booktalk for Booktalk (der er det spoilere). Jeg leser bøkene for første gang og de er ganske annerledes enn de mannssentrerte eller i det minste begge-sentrerte bøkene jeg har lest før.

Glemte å si at det er Throne of glass serien jeg leser vet hun har andre serier også. Jeg er på bok syv nå siste bok i serien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter en lang ufrivillig pause fra lesing pga. kronisk sykdom og smerter er jeg endelig back on track! 😁

Er nesten ferdig med «En torn i øyet» av Julie Hastrup. Liker den utrolig godt. En ganske standard etterforskningskrim, men måten hun beskriver de mellommenneskelige relasjonene på hever boka et par hakk synes jeg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

House of Leaves av Mark Z. Danielewski.  Det skal visst vera ein horror klassikar. Har ikkje fenga enno, men me får sjå 🤷🏾‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser "Kongen, lova og landet" av Jørn Øyrehagen Sunde - bok om Magnus Lagabøte og hans lov. Flott bok, også rent utseendemessig. Og Sunde, som er jurist, er også en fantastisk god forteller. Lettlest og svært interessant.

Anonymkode: 7888d...7b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everyone Here Is Lying, Shari Lapena 

En lettlest psykologisk thriller, som jeg dessverre synes er elendig skrevet rent språklig. Dette er så motsatt av "show don't tell" som man kommer. Og det helt latterlig repetitivt og i tillegg preget av te-skje-foring. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Den siste sommeren» av Eleonore Holmgren. Godt over halvveis, og jeg storkoser meg! Jeg ler høyt og får klump i halsen om hverandre. Gir meg Fredrik Backman-vibber. ❤️ Anbefales på det varmeste! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edward T. Haslam - Dr. Mary's Monkey: How the Unsolved Murder of a Doctor, a Secret Laboratory in New Orleans and Cancer-Causing Monkey Viruses are Linked to Lee Harvey Oswald, the JFK Assassination and Emerging Global Epidemics

Thriller fra virkeligheten, anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (2 timer siden):

Edward T. Haslam - Dr. Mary's Monkey: How the Unsolved Murder of a Doctor, a Secret Laboratory in New Orleans and Cancer-Causing Monkey Viruses are Linked to Lee Harvey Oswald, the JFK Assassination and Emerging Global Epidemics

Thriller fra virkeligheten, anbefales.

Lol, høyres litt konspi ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Capazitet skrev (13 minutter siden):

Lol, høyres litt konspi ut

Litt? 😂

Anonymkode: b691c...6f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp ferdig med bind nr fem i "Utregning av romfang"-serien til Solvej Balle og i kveld er planen å begynne på Kyrre Andreassen sin "Ikke mennesker jeg kan regne med".  Meeen vurderer nesten å utsette den for heller å lese en "hjernedød" chick -lit, fordi trøtt i hodet og har lest en god del "dypere" og mer krevende bøker de siste ukene. Men samtidig er det bare en ukes tid til denne må leveres tilbake til biblioteket (#luksusproblem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferdig med Halvor Folgerø Ferjefolket. 
Nesten ferdig med Detaljene av Ia Genberg.

Anonymkode: 1240e...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ferdig med Halvor Folgerø Ferjefolket. 
Nesten ferdig med Detaljene av Ia Genberg.

Anonymkode: 1240e...753

Var Ferjefolket interessant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PollyP skrev (På 9.11.2024 den 23.21):

House of Leaves av Mark Z. Danielewski.  Det skal visst vera ein horror klassikar. Har ikkje fenga enno, men me får sjå 🤷🏾‍♀️

Den leste jeg for mange år siden, og ga den bort til ei som nekter å gi den tilbake.

Ikke akkurat horror, men ganske komplisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...