Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Gjest Hilde79

Kanskje leser nordmenn mye de samme bøkene fordi mange er med i bokklubb? Ikke vet jeg, men det er nå en teori.

Syns ikke den teorien er så verst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finns oppfølger for Berlinerpoplene, den heter Eremeittkrepsene,

Jeg mente selvsagt en oppfølger til Eremittkrepsene... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er akkurat ferdig med Mannen som elsket Yngve av Tore Renberg. Likte den godt, særlig fordi jeg selv var tenåring på 90-tallet.

Nå er jeg i gang med Ekstremt høyt og utrolig nært av Jonathan Safran Foer. Har ikke kommet så langt, men jeg tror jeg elsker den. Jeg ler høyt mens jeg leser, samtidig som tårene presser på for det er så utrolig trist.

Neste bok på lista er Jonathan Strange og herr Norrell av Susanna Clarke. Gleder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser nå Digging to America av Anne Tyler. Jeg har altid likt hennes bøker om komplekse familier. Denne forteller om to familier som blir kjente når begge adopterer fra Korea. Identitet og integrering er store temaer, spelsielt når en av familiene har imigrergt fra Iran. Det synes jeg er veldig spennende siden jeg selv ikke er norsk.

Når det gjelder diskursjonen om at alle leser de samme bøkene... Det hadde selvfølgeligt vært fint å høre om ennå flere bøker, og det får vi mulighet her på forumet :) . Men det er vel bra at vi for lest i hvert fall de populære bøkene :) . Jeg leser selv veldig mye, hovedsaklig for underholdingens skyld. Jeg har mye mer kontroversiell smak når det gjelder film. Hvorfor liker jeg så få Hollywood filmer? Jo, fordi jeg ikke for noe særlig underholding ut av de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenker av Anne Karin Elstad

Er ikke det om en jente/dame som for slag? Eller i alle fall som mister talens bruk?

Jeg er akkurat ferdig med Mannen som elsket Yngve av Tore Renberg. Likte den godt, særlig fordi jeg selv var tenåring på 90-tallet.

Jeg kjøpte den når jeg var innom en bokbutikk. Gleder meg til å lese den. Jeg var også tenåring på 90-tallet.

Er det noen her som har lest John Irwings "til jeg finner deg" ? Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte Broene i Maddison County. Er ikke så imponert. Det er en veldig liten bok, så kansje jeg bare leser den gjennom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg er endelig ferdig med Kreta-døgn og leser litt i The Art of War av Sun Tzu før jeg begynner på en ny roman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hedda Gabler

Hundehode av en dansk forfatter jeg ikke klarer å huske navnet på nå.

Og Richard Herrmanns dronningtrilogi. Snacks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Hundehode av en dansk forfatter jeg ikke klarer å huske navnet på nå.

Morten Ramsland, tenker jeg.

Jeg har begynt på The Assistant av Bernard Malamud, og er positivt overrasket over den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen her som har lest John Irwings "til jeg finner deg" ? Hva synes dere?

Jeg holder på med denne nå. Er helt grei, men klarer ikke helt å bli fenget. Har vel kommet ca til side 300 og håper stadig på at den skal bli bedre. Irving er en av mine absolutte favoritter, men er altså litt skuffet foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...