Gå til innhold

Merkelig bestemor.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
jeg er kanskje en av få altså men jeg ønsker altså at ungene skal få klær i den størrelsen de bruker nå og ikke sånn altfor stort :sur: . det ender bare med at vi har masse store klær men ikke så mye som ser passende ut på.... ergelig at alle tenker slik at "vi kjøper litt stort så de har noe å vokse i" syntes jeg. dersom det er et par størrelser større så bruker jo barnet det alikevel (det har noe med at neste gang sommeren/vinteren kommer så er plagget for lite), og da blir jo plagget helt utslitt innen det passer ;) .

er det bare meg?  :ironi:

Jeg kjøper alltid klær litt i forkant hvis jeg kjøper det i presang til barn; men er nøye med å avpasse med sesongen da plagget vil passe! Jeg vil si det er vanlig å ha klær for akkurat nå, men ikke så vanlig å ha i forkant. Jeg pleier imidlertid ikke å kjøpe mer enn max 6 mnd i forkant.. ikke 4 år.

Bestemoren kjøper rare gaver, duker og truser, og egentlig så ville jeg råde deg til å spare gavene og gi dem til barnet på bursdag eller jul. Men samtidig så er det ikke sikkert barnet synes det er så stas med kjempetruser eller hekladuk, så vet ikke helt vitsen.. tanken som teller ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg ville ikke ha tatt det opp. Det er gjerne noen litt spesielle mennesker i alle familier, og jeg tror barn bare har godt av å oppleve at ikke alle er like og at det må være rom for folk som gjør ting på en litt annen måte enn flertallet.

Helt enig!

Skrevet
jeg er kanskje en av få altså men jeg ønsker altså at ungene skal få klær i den størrelsen de bruker nå og ikke sånn altfor stort :sur: . det ender bare med at vi har masse store klær men ikke så mye som ser passende ut på.... ergelig at alle tenker slik at "vi kjøper litt stort så de har noe å vokse i" syntes jeg. dersom det er et par størrelser større så bruker jo barnet det alikevel (det har noe med at neste gang sommeren/vinteren kommer så er plagget for lite), og da blir jo plagget helt utslitt innen det passer ;) .

er det bare meg?  :ironi:

Nei, det er det helt sikkert ikke :) , men min svigerinne spør ofte om hun kan bytte til noen str større, da hun har fått mange "slike" til jul eller burdsdagen eller...og da er det bedre for henne at hun har klær for lang tid i forveien enn at hun har 7 like å bytte mellom i en kort periode.

Jeg har også hatt gammeltanter som ga meg de merkligste ting til jul, har fremdeles en onkel som ikke aner hva niesen på 34 bør få. Han har forøvrig aldri gitt gave til min mann (altså felles gave til oss begge), enda vi har vært sammen i 8 år. Men det gjør ingenting :)

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg ler og ler. Ikke meningen, men jeg ser for meg alle disse rare gamle bestemødrene som sender snodige gaver. De mener det jo i beste meninging og fordi de bryr seg. Ville nok bare takket, ledd litt og lagt det vekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...