AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Jeg jobber som renholder og ledelsen har bestemte at vi skulle nedbemannes. Det går greit, men litt travelt. Problemet er hvis noen er syke. Da får vi beskjed fra leder om at vi må vaske det området pluss vårt eget. Jeg har bestandig stilt opp på det. Men nå kjenner jeg at jeg orker ikke. De kan ikke nedbemanne og samtidig forlange at vi hjelper til når noen er syke. Er jeg urimelig? Anonymkode: e6c58...c67 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Kommer an på hvor ofte det er. En gan innimellom må kunne aksepteres, man stiller jo opp ekstra når det trengs. Men blir det for ofte er det jo et tegn på for lav bemanning, og du kan jo be om presisering av hvordan du skal prioritere de dagene siden du ikke har kapasitet til å både opprettholde kvaliteten samtidig som du skal dekke et større område. Anonymkode: dea13...58a
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden De kan forlange at du jobber effektivt de timene du får lønn for, så lenge du får lovpålagte pauser og det ikke er helsefarlig. Av og til kan arbeidsgiver også pålegge overtid, men det kan ikke være normalen. Om du blir pålagt en helsefarlig arbeidsmengde, kan det være noe for verneombudet å se nærmere på. Anonymkode: cd647...760
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): De kan forlange at du jobber effektivt de timene du får lønn for, så lenge du får lovpålagte pauser og det ikke er helsefarlig. Av og til kan arbeidsgiver også pålegge overtid, men det kan ikke være normalen. Om du blir pålagt en helsefarlig arbeidsmengde, kan det være noe for verneombudet å se nærmere på. Anonymkode: cd647...760 Er ikke overtid. Jeg må vaske mitt område pluss en del i det andre. Ledelsen har regnet ut hvor mange kvadratmeter vi skal vaske pr arbeidsdag og nedbemannet etter det. Så det området jeg vasker hver dag har de regnet ut at er jobb for 7.5 time(minus pause)pr dag Anonymkode: e6c58...c67
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er ikke overtid. Jeg må vaske mitt område pluss en del i det andre. Ledelsen har regnet ut hvor mange kvadratmeter vi skal vaske pr arbeidsdag og nedbemannet etter det. Så det området jeg vasker hver dag har de regnet ut at er jobb for 7.5 time(minus pause)pr dag Anonymkode: e6c58...c67 Hadde ikke det vært situasjonen uansett da? Selv om de ikke hadde nedbemannet. Anonymkode: 1452d...a9e
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden De kan ikke forvente at det skal være samme kvalitet på alt om dere skal rekke over mer på samme tid. Da kan de jo egentlig bare vise til at det kan kuttes enda mer for da viser dere at det er mulig å gjøre samme mengden arbeid med færre folk. Anonymkode: fcdc3...f4b
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Dessverre så blir det i mange yrker drevet rovdrift på ansatte. Spesielt innen yrker som har lav status. Av en eller annen grunn så mener folk at det er helt greit at man skal måtte tåle slikt i slike yrker. Forstå det den som kan. Dette blir ikke bedre TS, for her har dere sikkert en arbeidsgiver som prøver å spare penger og tar for gitt at dere sliter dere ut. Anonymkode: cb963...2de
frivis Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden Jeg byttet jobb da de utnyttet de som faktisk kom på jobb hver dag og aldri var syk. Nå sliter dem voldsomt mye mer pga alle de flinke har byttet jobb. Klassisk der arbeidsgiver utnytter arbeidstakerne, og der det ofte er mye vikarbruk, folk fra NAV osv som brukes, mye gjennomtrekk.
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): De kan ikke forvente at det skal være samme kvalitet på alt om dere skal rekke over mer på samme tid. Da kan de jo egentlig bare vise til at det kan kuttes enda mer for da viser dere at det er mulig å gjøre samme mengden arbeid med færre folk. Anonymkode: fcdc3...f4b Akkurat det jeg mener. Vi viser at det går bra med mindre folk Anonymkode: e6c58...c67
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dessverre så blir det i mange yrker drevet rovdrift på ansatte. Spesielt innen yrker som har lav status. Av en eller annen grunn så mener folk at det er helt greit at man skal måtte tåle slikt i slike yrker. Forstå det den som kan. Dette blir ikke bedre TS, for her har dere sikkert en arbeidsgiver som prøver å spare penger og tar for gitt at dere sliter dere ut. Anonymkode: cb963...2de Vel, dette skjer dessverre og i høyere status-jobber. En eller to kolleger blir syke, og plutselig blir det mye mer å gjøre ekstra for noen få andre. Vi snakker typ "sykemeldt i inntil nesten et år, tilbake høyst usikkert, men vipps, der dukket hun opp, i av-og-på ustabilt mønster, 30-80% opp og ned fram og tilbake". Slikt fører til en ny type sykemeldinger, på de som får ekstraarbeidet pålempet seg. Anonymkode: 97f29...651
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå