AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Vi trengte en ny prosjektansvarlig og da valget ble kjent på et møte i dag ble jeg ikke overrasket over valget. Tidligere prosjektansvarlig nevnte bare ansiennitet. Men den valgte personen evner ikke engang å ha kontroll på fremdriften til prosjektet, er nok den delt svakeste av fire kandidater, lar bare ting surre og gå, tilbringer mye tid på Youtube, Instagram uten tilknytning til jobben osv og får ikke ut fingeren i tide. Vi er to stykker som er sterkere på prosjektstyring , ta avgjørelser, har mer teknisk innsikt osv. Jeg vet ikke om jeg vil være prosjektleder engang, men stusser over valget. Er det vanlig å velge prosjektleder basert på ansiennitet og så tenker man at det er tryggest? Prosjektlederen skal ikke bare ha kontroll her og nå, men også være kontaktperson eksternt, ha kontroll på prosjektet i et lengre tidsperspektiv, kanskje det er litt møtevirksomhet. Kanskje personen får til det om ikke annet. Sosialt er personen velfungerende i det minste. Anonymkode: 86b8f...39a 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Ja, og det skal man alltid ta hensyn til. Anonymkode: 7bcf5...fc5
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Offentlig eller privat? Vanlig i det offentlige, mindre vanlig i det private. Anbefaler boka "De flinkeste slutter" av Andre Mundal. Han setter lys på akkurat denne problemstillingen og hvordan det offentlige selv bidrar til egen undergang. Anonymkode: 8a599...d0e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Offentlig eller privat? Vanlig i det offentlige, mindre vanlig i det private. Anbefaler boka "De flinkeste slutter" av Andre Mundal. Han setter lys på akkurat denne problemstillingen og hvordan det offentlige selv bidrar til egen undergang. Anonymkode: 8a599...d0e Privat. Personen lar ansatte plundre med arbeidet i timesvis uten å ta avgjørelser i den forstand at den som ikke får det til gjør nytte for seg den dagen. Det er mulig å få til svært lite og kaste bort mye arbeidstid. Tar sekunder å oppdage, tar også svært kort tid å gjøre grep. Anonymkode: 86b8f...39a
strilamann Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Jeg har heldigvis bare jobbet steder der det utelukkende brukes evner som kriterie for hvem som får hvilke stillinger. (Også ved nedbemanninger har man vektlagt evner og prestasjoner over ansenitet) Hvor mange år du har jobbet et sted betyr jo ingenting, det er resultatene du oppnår som betyr noe.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Evner alltid viktigere enn ansiennitet Anonymkode: aab9e...b62
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Privat. Personen lar ansatte plundre med arbeidet i timesvis uten å ta avgjørelser i den forstand at den som ikke får det til gjør nytte for seg den dagen. Det er mulig å få til svært lite og kaste bort mye arbeidstid. Tar sekunder å oppdage, tar også svært kort tid å gjøre grep. Anonymkode: 86b8f...39a Du høres misunnelig ut og det høres heller ikke ut som du skjønner hva prosjektledelse er. Micromanagement innebærer det ikke. Anonymkode: 1ea09...941
AnonymBruker Skrevet 41 minutter siden #8 Skrevet 41 minutter siden strilamann skrev (48 minutter siden): Jeg har heldigvis bare jobbet steder der det utelukkende brukes evner som kriterie for hvem som får hvilke stillinger. (Også ved nedbemanninger har man vektlagt evner og prestasjoner over ansenitet) Hvor mange år du har jobbet et sted betyr jo ingenting, det er resultatene du oppnår som betyr noe. Lett å bruke som ansiennitet som argument i hvert fall. Hvis det var mer faglige begrunnelser ville jeg begynt å lure. Vet ikke om den andre som følger med og evner å ta grep ønsker oppgaven og hvorvidt den personen har blitt spurt eller ikke. Begge disse har lengre ansiennitet enn meg. Denne personen sliter ganske kraftig med dysleksi, vet ikke om det er en avgjørende grunn til ikke å bli valgt. Anonymkode: 86b8f...39a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå