Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Opp gjennom livet har jeg av og til tenkt på damers lokkelse til å mspeile seg, jeg har hatt de som vrir bilførers sladrespeil i frontruten for å speile seg. Jeg kom på i kveld at jeg ikke hadde speilet meg på det jeg kunne huske, må være årevis siden, jeg barberer meg i dusjen, og kjenner med hånden etter ubarberte stder, når jeg pusser tenner og vaker hender er dt et speil der, ser aldri inn i det.

Jeg kan forstå at noen kan ha lyst til å se om noe er galt, men det virker som kvinner vil speile seg hver halvtime de er våken.

Derfor blir jeg interessert i kvinner som kan gå forbi et speil uten å speile seg, normale kvinner, oftest uten sminke.
Jeg anser speilingen som en selvopptatthet jeg gjerne hadde vært foruten.

Er dette noe kvinner lærer, eller er det medfødt?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok medfødt. Å speile seg er nedfelt i biologien.

Anonymkode: f0d3e...083

AnonymBruker
Skrevet

Forfengelighet er vel en helt naturlig del av mennesket. For å formere oss må vi gjøre oss tiltrekkende for en make, og da er det naturlig å se i speilet om vi ser bra ut. Det har jo også mye med identitet å gjøre, mange kvinner knytter mye av identitet til utseende. Helt naturlig. 

Anonymkode: e61f7...da8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, speiler meg egentlig aldri altså. 

Anonymkode: 02064...a27

• Hjerte 1
Skrevet

Her drar du mange grunnlagsløse slutninger. Det er 100 grunner til å speile seg som ikke har med å være ekkelt selvopptatt, alt fra flokkdynamiske effekter til at man har fått noe i øyet. Hilsen kvinne som ikke vil speile seg hver halvtime og kan gå forbi speil uten å bruke det, men er normal og bruker sminke. Høres ut som du kanskje har noe uoppgjort med eget utseende som du bør jobbe litt med.

Anonymkode: 734ed...aa9

• Nyttig 2
Skrevet

Ikke jeg heller. Med mindre jeg får noe i øyet. Prøver å fokusere på hvordan jeg føler meg heller. Kvinne på 43

Anonymkode: 2aec6...dbc

Skrevet

Nå snakker du om ekstremer. Menn som aldri speiler seg, og kvinner som konstant gjør det.

Det normale uansett kjønn er vel å speile seg når man tar tannpussen/hårstellet morgen og kveld, og evt før man skal inn på et møte, jobb etc. Disse som speiler seg konstant er nok fnisete tenåringer. Og de som aldri speiler seg, er gamle gubber. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her drar du mange grunnlagsløse slutninger. Det er 100 grunner til å speile seg som ikke har med å være ekkelt selvopptatt, alt fra flokkdynamiske effekter til at man har fått noe i øyet. Hilsen kvinne som ikke vil speile seg hver halvtime og kan gå forbi speil uten å bruke det, men er normal og bruker sminke. Høres ut som du kanskje har noe uoppgjort med eget utseende som du bør jobbe litt med.

Tenk hadde damer vært naturlige i fjeset slik menn er

Vært en bra verden istedenfor og male og sparkle og jukse

Gu så dumt Egentlig

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Flott! Her mener du at du har grunnlag til å kritisere mitt utseende, som du aldri har sett, jeg anbefaler en psykiater eller terapeut, på grunnlag av din eksplosjonsaktige reaksjon....

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg er kvinne, speiler meg egentlig aldri altså. 

Anonymkode: 02064...a27

Ja, de finnes, og får min interesse

Skrevet

Jeg kaster gjerne et blikk på mitt eget speilbilde i vindusruter jeg går forbi og i heisen, for å se at alt er som det skal og ingenting er på avveie, at håret er noenlunde presebtabelt eller for å se hvordan antrekket ser ut i bevegelse og I mer naturlige omgivelser enn hjemme (og det varierer hvor fornøyd jeg er med det jeg ser...). Om det gjør meg selvopptatt i øynene til tilfeldige ukjente menn, lever jeg helt fint med det - jeg er nemlig også selvopptatt nok,eventuelt trygg nok, til at det er viktigere at jeg er fornøyd med meg selv enn at alle andre er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...