AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Kikker litt på en leilighet, også leser jeg følgende i salgsoppgaven: Sitat Tinglyste bestemmelser og rettigheter På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 1539/ 27/ 34/ 3: Heftelser i eiendomsrett: 2022/ 700475‑1/ 200 28.06.2022 PANTEDOKUMENT Beløp: NOK 8 000 000 Panthaver: DNB BANK ASA GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE Overført fra: KNR: 1539 GNR: 27 BNR: 34 Eiendommens rettigheter: Ingen rettigheter registrert. og et annet sted i salgsoppgaven: Sitat Sikringsordning fellesgjeld Sameiet er ikke tilknyttet en sikringsordning som dekker manglende innbetaling av felleskostnader. De andre seksjonseierne har panterett i seksjonen for krav mot seksjonseieren som følger av sameieforholdet, jf. eierseksjonsloven § 31. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for hver bruksenhet svarer til to ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunktet tvangsdekning besluttes gjennomført. Panteretten omfatter også krav som skulle ha vært betalt etter at det har kommet inn en begjæring til namsmyndighetene om tvangsdekning. Forkjøpsrett Det er ikke forkjøpsrett i sameiet. Regnskap/ budsjett Megler har ikke fått tilsendt regnskap eller budsjett Noen som vet hva dette innebærer? Er dette røde flagg? Jeg skal på visning og skal spørre megleren, men av erfaring vet jeg at han er dårlig til å svare på spørsmål. Har stilt ham spørsmål før ifb med en annen visning. Anonymkode: 99a3f...a8d
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Tjaaa.. Det betyr at selger har et lån med pant i boligen, men dette skal normalt slettesnår boligen blir solgt. Det er ikke tinglyst noen spesielle rettigheter på eiendommen og det heller ingen forkjøpsrett. Det eneste jeg ville vært litt ekstra oppmerksom på er at sameiet ikke har en sikringsordning og at megler ikke har fått regnskap eller budsjett. Det betyr ikke at det er farlig å kjøpe men jeg ville bedt om å få snoke i sameiets økonomi før du bestemmer deg for noe 😁 Anonymkode: cf78d...92a 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Tjaaa.. Det betyr at selger har et lån med pant i boligen, men dette skal normalt slettesnår boligen blir solgt. Det er ikke tinglyst noen spesielle rettigheter på eiendommen og det heller ingen forkjøpsrett. Det eneste jeg ville vært litt ekstra oppmerksom på er at sameiet ikke har en sikringsordning og at megler ikke har fått regnskap eller budsjett. Det betyr ikke at det er farlig å kjøpe men jeg ville bedt om å få snoke i sameiets økonomi før du bestemmer deg for noe 😁 Anonymkode: cf78d...92a Ok, takk for svaret. Det dreier seg btw om en selveierleilighet, ikke borettslag e.l. Men leiligheten har f.eks. felles trappeoppgang med andre, samt felles veranda. Anonymkode: 99a3f...a8d
AnonymBruker Skrevet 12 minutter siden #4 Skrevet 12 minutter siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tjaaa.. Det betyr at selger har et lån med pant i boligen, men dette skal normalt slettesnår boligen blir solgt. Det er ikke tinglyst noen spesielle rettigheter på eiendommen og det heller ingen forkjøpsrett. Det eneste jeg ville vært litt ekstra oppmerksom på er at sameiet ikke har en sikringsordning og at megler ikke har fått regnskap eller budsjett. Det betyr ikke at det er farlig å kjøpe men jeg ville bedt om å få snoke i sameiets økonomi før du bestemmer deg for noe 😁 Anonymkode: cf78d...92a I og med det står at heftelsene følger ved overskjøting bør du spør megler - skriftlig - om heftelsen er selgers lån og at det blir slettet ved innfrielse / salg. Stemmer pantebeløpet noenlunde med prisen på leiligheten? Anonymkode: 74a6c...388
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå