AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:55 #1 Skrevet søndag kl. 15:55 Jeg er mamma til to på 11 og 13 år. Jeg synes livet nå kun handler om Barnas hverdag. Gruppe og pengepress , ungdomsproblemer osv…. Lista er lang. Jeg er utslitt og tar det veldig tungt det at ungene for eksempel blir lei seg fordi de ikke er «kule nok» eller har like mye penger som mange av de andre. For meg er barna mine helt nydelige , men de føler det ikke sånn. De får ikke henge med de populære tydeligvis. Jeg som mamma synes det er vanskelig å se ungene nedfor og lei seg i hverdagen. Alt jeg ønsker er at de skal ha det bra hele tiden og jeg har ikke noe igjen til meg selv. I ferien har ungene sittet mye inne hjemme , foruten de tingene vi voksne har tatt de med på. Jeg ser venner av den eldste med svinedyre el sparkesykler kjøre rundt og mitt barn er ikke med. Fordi sparkesykkelen ikke er kul nok. Uff måtte bare lufte dette…. Anonymkode: 2bf82...c9d 8
Sommerrose Skrevet søndag kl. 16:01 #2 Skrevet søndag kl. 16:01 Har dessverre ikke gode forslag eller gode idéer å komme med, annet enn å si jeg vet godt hvordan det er å holdes utenfor 😔 Sender dere alle gode styrkeklemmer og trøsteklemmer 💕 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:03 #3 Skrevet søndag kl. 16:03 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er mamma til to på 11 og 13 år. Jeg synes livet nå kun handler om Barnas hverdag. Gruppe og pengepress , ungdomsproblemer osv…. Lista er lang. Jeg er utslitt og tar det veldig tungt det at ungene for eksempel blir lei seg fordi de ikke er «kule nok» eller har like mye penger som mange av de andre. For meg er barna mine helt nydelige , men de føler det ikke sånn. De får ikke henge med de populære tydeligvis. Jeg som mamma synes det er vanskelig å se ungene nedfor og lei seg i hverdagen. Alt jeg ønsker er at de skal ha det bra hele tiden og jeg har ikke noe igjen til meg selv. I ferien har ungene sittet mye inne hjemme , foruten de tingene vi voksne har tatt de med på. Jeg ser venner av den eldste med svinedyre el sparkesykler kjøre rundt og mitt barn er ikke med. Fordi sparkesykkelen ikke er kul nok. Uff måtte bare lufte dette…. Anonymkode: 2bf82...c9d De er skikkelig dårlige venner hvis de ikke lar eldste være med fordi el sparkesykkel ikke er kul nok. Min sønn har en veldig kul elspark, men flere av vennene kjører bare voi og ingen bryr seg. Du må snakke med de om hva som er gode venner og hva som er good riddance. Det høres egentlig ut som at dere bør bytte miljø helt og holdent. Anonymkode: 44aa8...a4a 7 1
Sofakona Skrevet søndag kl. 16:10 #4 Skrevet søndag kl. 16:10 De kommer til å vokse opp og være de som klarer å stå imot press, de som ikke må kjøpe alt nytt og fancy. Dessverre er verden slikt idag, men du gjør en god jobb Mange foreldre idag skal være venner og klarer å stå imot, og kjøper alt barn vil ha...se i Oslo hvor mange som får el sparkesykler for de ikke klarer å stå imot 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:11 #5 Skrevet søndag kl. 16:11 Min 13 åring får ikke el-sparkesykkel engang, så min er enda mindre kul enn din🤭 Anonymkode: dc575...302 6 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:24 #6 Skrevet søndag kl. 16:24 Det er helt sinnsykt å gi en 13-åring elsparkesykkel. Skikkelig white trash parenthood. Anonymkode: 45f04...113 8 5
HMK Skrevet søndag kl. 16:24 #7 Skrevet søndag kl. 16:24 Det er nettopp dette som er vår oppgave som foreldre. Å lære barna våre at det er sånn livet er. Det er ikke synd på dem om de har det de trenger. En kjærlig familie, mat på bordet, klær på kroppen og tak over hodet. Stenges de ute fordi de ikke har riktig merke på buksa så er det strengt tatt ikke et stort tap. For slike unger trenger de ikke omgås. 5 3
Al34n0nym1 Skrevet søndag kl. 16:27 #8 Skrevet søndag kl. 16:27 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er helt sinnsykt å gi en 13-åring elsparkesykkel. Skikkelig white trash parenthood. Anonymkode: 45f04...113 Mange foreldre som gir etter. Spesielt her på KG, kun så at deres gullungen ikke blir utestengt. Snakk om å ha svak ryggrad. Innlegget om mobil/nettbrett er ypperlig eksempel. Da får man høre. "Legg bort prinsippene dine" Så mye selvmotsigelse at det hele blir komisk! Endret søndag kl. 16:29 av Al34n0nym1 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:34 #9 Skrevet søndag kl. 16:34 Det er mange foreldre som ikke klarer være den voksne. Ser det når det gjelder russetråder også, stakkars tenåringen om hen ikke får være med på buss så foreldrene blar opp.. Mine barn har ikke fått elsparkesykkel og jeg betaler ikke for russebuss heller. Det er nok et hierarki i ungdomsårene der noen er kulere og mer toneangivende enn andre. vi må forsøke å vise barna at de er mer enn bra nok som de er og at ekte vennskap ikke handler om hva du har og hvordan du ser ut. jeg er sikker på at barna dine og har venner som setter pris på dem som de er. Og dette er en fase som går over når de blir litt eldre og finner sin plass og sin grei. For egen del synes jeg mye roet seg på vgs, da fant jeg min gjeng og mine interesser og mer ekte venner. Anonymkode: 87cc4...3b4 6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:45 #10 Skrevet søndag kl. 16:45 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg er mamma til to på 11 og 13 år. Jeg synes livet nå kun handler om Barnas hverdag. Gruppe og pengepress , ungdomsproblemer osv…. Lista er lang. Jeg er utslitt og tar det veldig tungt det at ungene for eksempel blir lei seg fordi de ikke er «kule nok» eller har like mye penger som mange av de andre. For meg er barna mine helt nydelige , men de føler det ikke sånn. De får ikke henge med de populære tydeligvis. Jeg som mamma synes det er vanskelig å se ungene nedfor og lei seg i hverdagen. Alt jeg ønsker er at de skal ha det bra hele tiden og jeg har ikke noe igjen til meg selv. I ferien har ungene sittet mye inne hjemme , foruten de tingene vi voksne har tatt de med på. Jeg ser venner av den eldste med svinedyre el sparkesykler kjøre rundt og mitt barn er ikke med. Fordi sparkesykkelen ikke er kul nok. Uff måtte bare lufte dette…. Anonymkode: 2bf82...c9d Desverre er det slik de fleste plasser. Så om noen år har jeg kanskje råd til å unne meg noe selv. Alltid noensom trengs, vokser ut av , ikke stilen deres lengre osv... Anonymkode: 63e9d...c0b
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:50 #11 Skrevet søndag kl. 17:50 Ja, det er sårt. Kompenser ved hyggelige aktiviteter hjemme med barna. Og inviter hjem til korselige kvelder Anonymkode: 3d1f4...3f8 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:14 #12 Skrevet søndag kl. 18:14 Høres ut som om barna dine har feil venner om de i det hele tatt er venner. Bor dere på et sted der alle bor i enebolig og A4 liv så har dere jo nesten bedt om problemene selv. Alltid lurt å bosette seg et sted der man har litt av alt så ikke forskjellene blir så store. Anonymkode: 872aa...6fa 4
AnonymBruker Skrevet i går, 03:45 #13 Skrevet i går, 03:45 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, det er sårt. Kompenser ved hyggelige aktiviteter hjemme med barna. Og inviter hjem til korselige kvelder Anonymkode: 3d1f4...3f8 Korselige? Anonymkode: dc575...302 2
AnonymBruker Skrevet i går, 05:12 #14 Skrevet i går, 05:12 Det er dessverre sånn ungdomstiden er blitt nå. Har ikke barna det som alle andre har, så er de ikke kule nok og kan bli utestengt. Det er utrolig kjedelig. Det er bare de barna som er så sterke at de ikke bryr seg om hva de har og ikke har, som også blir godtatt. De barna som ikke er så sterke, kan fort få det vondt og vanskelig. Selv gikk jeg på ungdomskolen 99/00 det var ikke noe bedre da. Anonymkode: 82c16...119
AnonymBruker Skrevet i går, 06:06 #15 Skrevet i går, 06:06 Sofakona skrev (13 timer siden): De kommer til å vokse opp og være de som klarer å stå imot press, de som ikke må kjøpe alt nytt og fancy. Dessverre er verden slikt idag, men du gjør en god jobb Mange foreldre idag skal være venner og klarer å stå imot, og kjøper alt barn vil ha...se i Oslo hvor mange som får el sparkesykler for de ikke klarer å stå imot Hvorfor må man snakke ned folk ? Hva vet du om at de får alt fordi de har sparkesykkel🫤 Anonymkode: 87128...d6c 2
AnonymBruker Skrevet i går, 06:07 #16 Skrevet i går, 06:07 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er helt sinnsykt å gi en 13-åring elsparkesykkel. Skikkelig white trash parenthood. Anonymkode: 45f04...113 Å omtale andre på måten du gjør, er white trash det. Anonymkode: 87128...d6c 2
FrkSolsikke Skrevet i går, 06:10 #17 Skrevet i går, 06:10 Ungdommene er alltid veldig opptatt av at «alle andre har», men når jeg pleier å snakke med de så de kan fortelle hvem er «alle andre,», så er det egentlig ikke så mange som ungene kanskje skulle tro. Og jeg forsøker å lære de at alle har noe, men ingen har alt. Men det er ikke lett, og så er det den alderen hvor de er mest følsomme og vil være lik vennene. Sånn har det alltid vært. 2 3
AnonymBruker Skrevet i går, 06:29 #18 Skrevet i går, 06:29 FrkSolsikke skrev (18 minutter siden): Ungdommene er alltid veldig opptatt av at «alle andre har», men når jeg pleier å snakke med de så de kan fortelle hvem er «alle andre,», så er det egentlig ikke så mange som ungene kanskje skulle tro. Og jeg forsøker å lære de at alle har noe, men ingen har alt. Men det er ikke lett, og så er det den alderen hvor de er mest følsomme og vil være lik vennene. Sånn har det alltid vært. Det er så viktig å lære barna det der Anonymkode: 87128...d6c 2
AnonymBruker Skrevet i går, 06:41 #19 Skrevet i går, 06:41 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er helt sinnsykt å gi en 13-åring elsparkesykkel. Skikkelig white trash parenthood. Anonymkode: 45f04...113 Gud bedre....... Anonymkode: 93a4f...5b4
Sofakona Skrevet i går, 06:58 #20 Skrevet i går, 06:58 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hvorfor må man snakke ned folk ? Hva vet du om at de får alt fordi de har sparkesykkel🫤 Anonymkode: 87128...d6c Man skal aldri snakke med folk Det jeg snakker om er at mange.. ikke alle.. foreldre idag klarer ikke å stå imot presset Det var jo en artikkel på vg her om dagen der de fleste foreldre i Oslo/ Bærum ikke klarte å stå imot og gav barna el sparkesykler fordi ALLE andre hadde det Selfølgelig får mange el sparkesykler fordi de har kanskje gjort at fortjener..de har spart penger, de har hat en prat med foreldre Men for noen år tilbake var det denne jakken til 10.0/0 kroner som ingen måtte ha...dette også er et eksempel på at mange foreldre kjøper dette for at de klarer ikke presset ( og igjen, noen barn får dette pga eks bursdags penger etc) Hele greie som ts snakker om er han hun føler seg presset...og klarer faktisk å stå imot, som er bra 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå