AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Skrevet 23 timer siden Jeg har en ny venninne. Hun har ikke ett stort nettverk, så jeg har invitert henne med på fester sammen med mine venner. Og det er hun takknemlig for. Men for noen kan hun være litt mye, så noen av mine venner blir sliten av henne. Nå har hun begynt å invitere seg selv. En kompis spurte meg om vi kunne feire nyttårsaften sammen. Jeg sa at det kunne vi og vi kan være hjemme hos meg. Så vi fant ut hvem vi skal invitere I dag var jeg på kafé med denne venninnen. Hun spurte om jeg skulle ha fest på nyttårsaften. Ja, jeg skal det, sa jeg. Da sier hun at det var bra og at hun kommer. For meg er det greit, men vet ikke om de andre synes det. Hvordan hadde du løst dette? Anonymkode: f6fcb...a54
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #2 Skrevet 23 timer siden Jeg hadde latt henne komme på nyttårsaften, det er en sår dag å være alene - og det er hjemme hos deg. Prøv heller å trapp ned at du tar henne med til andre hele tiden, dersom de ikke helt har kjemien. Anonymkode: a774d...fae 16
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg hadde latt henne komme på nyttårsaften, det er en sår dag å være alene - og det er hjemme hos deg. Prøv heller å trapp ned at du tar henne med til andre hele tiden, dersom de ikke helt har kjemien. Anonymkode: a774d...fae Men hva gjør jeg hvis hun fortsetter å invitere seg selv? Anonymkode: f6fcb...a54
Sniff76 Skrevet 23 timer siden #4 Skrevet 23 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hva gjør jeg hvis hun fortsetter å invitere seg selv? Anonymkode: f6fcb...a54 Hvis hun spør hva du skal neste lørdag f.eks., kan du si at du skal besøke noen og dere har bestemt at dere skal bare være dere. Si det før hun rekker å invitere seg selv. Hvis hun hører at du skal noe og hun sier at fint, jeg kommer/blir med, må du bare svare ærlig at det kan hun dessverre ikke. Fordi det var du som var bedt, ikke deg med følge. Du må nok dessverre tørre å være ærlig mot henne. Endret 23 timer siden av Sniff76 11
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Skrevet 23 timer siden Sniff76 skrev (2 minutter siden): Hvis hun spør hva du skal neste lørdag f.eks., kan du si at du skal besøke noen og dere har bestemt at dere skal bare være dere. Si det før hun rekker å invitere seg selv. Hvis hun hører at du skal noe og hun sier at fint, jeg kommer/blir med, må du bare svare ærlig at det kan hun dessverre ikke. Fordi det var du som var bedt, ikke deg med følge. Du må nok dessverre tørre å være ærlig mot henne. Ja, jeg må det, men er vanskelig. I dag spurte hun om jeg skal feire bursdagen min i neste måned også. Jeg sa vet ikke. Hun blir sikkert invitert, men jeg vil ha valget Anonymkode: f6fcb...a54 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men hva gjør jeg hvis hun fortsetter å invitere seg selv? Anonymkode: f6fcb...a54 Da må du si du ble ikke bedt med gjest denne gangen, så du kan ikke bare ta med noen. Det er ubehagelig ja, men det er jo sant. Det er av og til sånn når noen ikke har andre venner, så kan det bli for mye. Du må bare prøve å trappe litt ned, og invitere henne når du vil. Av og til tenker man - så rart at ikke den personen har venner, de er jo så hyggelige, men så skjønner man litt etterhvert. Anonymkode: a774d...fae 3 3
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden Stakkars henne, hun virker veldig ensom og desperat. Det er utrolig fint at du inkluderer henne, men du må også beskytte dine behov og interesser. Nyttårsaften er en dag som er veldig vond for folk å være alene og bli eksludert, så det er veldig fint at hun får komme. Ellers så tenker jeg at du må gi minst mulig informasjon om kommende sosiale aktiviteter der hun kan få invitert seg selv. Kanskje bruke mindre tid med henne, og faktisk høflig avvise av og til. Hun er "pushy" og du liker det ikke. Synes det er fint sånn som du sa ang bursdagen, at du ikke vet. Hva med noe sånn som dette neste gang: "jeg vet ikke, og jeg skal gi beskjed om jeg inviterer/skal på fest etc.." og så skifte tema. Anonymkode: 802b9...256 4 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Men hva gjør jeg hvis hun fortsetter å invitere seg selv? Anonymkode: f6fcb...a54 "Beklager, dette er Ikke en invitasjon som tillot medbrakte gjester, men jeg sier ifra pr det passer sånn." Anonymkode: 7992c...a63 1 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden For meg er det rare her at du har rukket å både planlegge og snakke med flere forskjellige venner om nyttårsaften allerede. 😅 Det er nesten 3 mnd til. Har folk planer for det allerede? Anonymkode: 36cee...da5 10 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For meg er det rare her at du har rukket å både planlegge og snakke med flere forskjellige venner om nyttårsaften allerede. 😅 Det er nesten 3 mnd til. Har folk planer for det allerede? Anonymkode: 36cee...da5 Ja, vi har også planlagt den allerede. Ikke alle detaljer altså, men hvor vi skal være. Anonymkode: a774d...fae
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): For meg er det rare her at du har rukket å både planlegge og snakke med flere forskjellige venner om nyttårsaften allerede. 😅 Det er nesten 3 mnd til. Har folk planer for det allerede? Anonymkode: 36cee...da5 😅. Det kom opp i en samtale og da ble det lagt planer. Liker å være ute i god tid, så andre ikke legger planer Anonymkode: f6fcb...a54 1
Luckiness Skrevet 22 timer siden #12 Skrevet 22 timer siden Hva gjør henne «mye»? Noen former for «mye» gjør det veldig slitsomt i sosiale lag og da kan jeg forstå dine andre venner. Men hvis det er i mild grad og det egentlig er en eller to venner av deg som tåler litt mer sosiale mennesker dårlig, så er det kanskje den eller de få som får ta seg sammen og gjøre det beste for en hyggelig nyttårsaften/fest.
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #13 Skrevet 22 timer siden Luckiness skrev (6 minutter siden): Hva gjør henne «mye»? Noen former for «mye» gjør det veldig slitsomt i sosiale lag og da kan jeg forstå dine andre venner. Men hvis det er i mild grad og det egentlig er en eller to venner av deg som tåler litt mer sosiale mennesker dårlig, så er det kanskje den eller de få som får ta seg sammen og gjøre det beste for en hyggelig nyttårsaften/fest. Hun er en person som bestemmer mye. Eller prøver å bestemme. Snakker mye og høyt Anonymkode: f6fcb...a54
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #14 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hun er en person som bestemmer mye. Eller prøver å bestemme. Snakker mye og høyt Anonymkode: f6fcb...a54 Ja, ikke sant - dette ante meg. Det er forståelig ikke så populært å komme inn i en etablert vennekrets og umiddelbart begynne å bestemme alt mulig. Dette er ofte en grunn til at noen sliter med å holde på venner. Jeg tror ikke de ser det selv. At hun snakker høyt er jo en ting, men dersom andre ikke føler de slipper til og hun overkjører andre, så er det veldig slitsomt i lengden. Går det ann å forsøke å si det til henne, at hun må roe ned? Det er sikkert ikke vondt ment fra hennes side, hun blir sikkert bare ivrig og tror hun er på og sosial. Huff, det er ikke bare. Anonymkode: a774d...fae 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #15 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): For meg er det rare her at du har rukket å både planlegge og snakke med flere forskjellige venner om nyttårsaften allerede. 😅 Det er nesten 3 mnd til. Har folk planer for det allerede? Anonymkode: 36cee...da5 De årene jeg ikke har planlagt det så tidlig har jeg ofte endt opp alene. Anonymkode: 4ef9e...c36 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #16 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ja, ikke sant - dette ante meg. Det er forståelig ikke så populært å komme inn i en etablert vennekrets og umiddelbart begynne å bestemme alt mulig. Dette er ofte en grunn til at noen sliter med å holde på venner. Jeg tror ikke de ser det selv. At hun snakker høyt er jo en ting, men dersom andre ikke føler de slipper til og hun overkjører andre, så er det veldig slitsomt i lengden. Går det ann å forsøke å si det til henne, at hun må roe ned? Det er sikkert ikke vondt ment fra hennes side, hun blir sikkert bare ivrig og tror hun er på og sosial. Huff, det er ikke bare. Anonymkode: a774d...fae Hun er også veldig direkte i måten hun snakker på. Kan virke litt sur. Ikke alle takler det Anonymkode: f6fcb...a54 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #17 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun er også veldig direkte i måten hun snakker på. Kan virke litt sur. Ikke alle takler det Anonymkode: f6fcb...a54 Høres ikke ut som du vil ha henne på besøk, så du bør nok sifra. Er dette noen du jobber sammen med? Hvordan/hvorfor har du blitt venninne med henne egentlig. Anonymkode: 3a8ff...b7a 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #18 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun er også veldig direkte i måten hun snakker på. Kan virke litt sur. Ikke alle takler det Anonymkode: f6fcb...a54 Nei skjønner hva du mener. Ikke sikkert hun er sur, men fremstår slik. Men du liker henne eller? Kanskje i ikke alt for store doser om gangen? Det er liv det også. Det er ikke alle man orker omgås hele tiden, selv om de også har fine egenskaper og man liker å være med de innimellom. Jeg har også forskjellige venner, men det er ikke alle som kan blandes. Men det behøves ikke heller, for alle har noen andre enn meg også for å si det slik. Hun blir nok for mye for mange, og så blir det for intenst når hun først får innpass. Anonymkode: a774d...fae 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #19 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Høres ikke ut som du vil ha henne på besøk, så du bør nok sifra. Er dette noen du jobber sammen med? Hvordan/hvorfor har du blitt venninne med henne egentlig. Anonymkode: 3a8ff...b7a Nei, vi jobber ikke sammen. Jeg er med i en gruppe på Facebook der vi møtes og går tur. Traff henne der. Jeg liker å tilbringe tid med henne, men kanskje i mindre doser Anonymkode: f6fcb...a54
Daria Skrevet 18 timer siden #20 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hva gjør jeg hvis hun fortsetter å invitere seg selv? Anonymkode: f6fcb...a54 Du lærer deg ordet nei. Gjerne fulgt av fraser som "det passer ikke", "jeg er opptatt", "jeg skal treffe noen andre" "det er ikke jeg som inviterer". Dessuten tenker jeg at du burde respektere at andre venner ikke setter så stor pris på henne og ikke ta for gitt at det er greit å invitere henne med. 3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå