Gå til innhold

Hvem kan ringe krisesenter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem kan ringe krisesenter og be om hjelp? Må det være en kjæreste/eks som er voldsutøver? 

Jeg er vokst opp i en dysfunksjonell familie. Bor nå noen mil unna, men trusler, sverting, løgner etc er fremdeles tilstede. Nå har jeg i noen mnd måttet tilbringe tid med dem til og fra, og i ukene fremover må jeg også. Dette pga dødsfall i familien og andre situasjoner som gjør at jeg ikke kan trekke meg unna. Det er ikke mulig for meg å si nei. 

Jeg er helt på felgen. Er mellom to psykologer(tidligere gått av med pensjon, ny har jeg ikke time hos før om noen mnd), og min fysio er borte noen uker. Men det er så mye kaos. Jeg har et barn med en veldig støttende samboer, men han har båret hele husholdningen en stund fordi jeg har vært retraumatisert og er ekstremt plaget av kptsd-symptomer. Det blir ikke bedre nå som jeg må tilbringe tid med de som mobber meg og utsetter meg for psykisk vold heller. Fastlegen har ikke ledig time på mange uker, jeg har bare vært hos han én gang så han kjenner ikke historien min så godt. 

Det er snakk om to av mine nærmeste familiemedlemmer som utøver psykisk vold. Jeg kommer meg ikke vekk. De lar meg ikke. Jeg har prøvd å gå/kutte kontakt før men de gjorde livet mitt til et sant helvete. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Jeg orker ikke mer. De ødelegger meg og alle relasjonene mine til alle andre jeg kjenner. 

Hva kan jeg gjøre… :( kan jeg ringe krisesenter og få snakke med noen der? Altaå ikke snakk om å bo der, jeg har et trygt hjem sånn sett  

Anonymkode: 100cf...b72

Alle som sliter med vold fra noen kan ringe.

Anonymkode: 565ca...5fb

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

jeg vil jo være der selv. Det er jo derfor jeg må se disse menneskene. 

Beklager å måtte si dette, men du kan ikke ha kontakt med din familie. Du kan ikke gå i selskaper og ikke i begravelser og ikke ha kontakt med andre i familien som tror på deres løgner. Det er veldig, veldig tragisk, og du hadde fortjent å ha en familie som elsket deg, men det har du ikke. Du har noen monstre i stedet. Det er veldig urettferdig, men sånn er det. De har gitt deg alvorlig kronisk sykdom og nå står sønnen din i fare for å ta samme skade. For din egen skyld, men i det minste for barnet ditt, må du slutte å være et offer, bryte med dem og bare la dem lyve til de blir blå i ansiktet.

Anonymkode: 24cd1...aec

• Liker 3
Skrevet

De har en egen rus og psykiatri-enhet men jeg har ikke rusproblemer. RPS i min kommune får jeg ikke fordi jeg har utdelt en psykolog (som jeg i praksis ikke har enda selvfølgelig…)  

Du har jo ikke fått psykologtime enda. Da må de jo kunne hjelpe deg ved Rus- og psykiatriteamet? DU trenger ikke å ha rusproblemer for å kontakte dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Krisesenter er ikke rette plassen for dette.  

Snakk med venner, samboer, psykisk helsehjelp i kommunen eller mental helse. 

Og hvorfor kutter du ikke ut mennesker som er slemme med deg? Spiller da ingen rolle om dere er i slekt. 

Anonymkode: b0475...016

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg vet ikk om jeg klarer skrive epost. Hva skriver man i den liksom? Skal jeg skrivr historien min? Eller bare "hei kan jeg komme innom?" Jeg vet jeg ikke er i fysisk fare, mamma flyr jo ikke på meg med kniv. Men hun trenger meg opp i hjørner, steller seg mellom meg og sønnen min så jeg ikke kommer til han, hun smeller dører igjen så han blir redd etc. 

Det er jo psykisk vold og det er like ikke. Så ring Krisesenter du. 

Takk. Har prøvd å snakke med de tidligere ved fler anledninger og det var bare sorgens kapittel. Tips ala "Har du prøvd å snakke med mammaen din?" og "men hva fikk henne til å klikke på deg da?". Jeg tør ikke ringe de noe mer. 

Anonymkode: 0f9d5...a04

AnonymBruker
Skrevet

Krisesenteret er for mennesker som er i krise, altså fare, pga vold. Psykisk vold også.

Du er trygg hjemme.

Vent på psykolog. Men du får ikke snakket deg vekk fra disse vanskene, du må gjøre noe. Holde deg unna dem. Som du faktisk kan. I motsetning til dem Krisesenteret er primært for.

De er såpass overarbeidet at de ikke kan ta i mot alle i nød

Anonymkode: 5b4e1...088

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...