Gå til innhold

Dette forumet er skadelig

Fremhevede innlegg

Gjest Kellogs
Skrevet

Her får forumbrukere slenge dritt fremfor svare å trådens tema. TS har kanskje en ekte undring eller problemstilling og tar seg tid til å legge inn en post her. Mens mange av svarene lyder «Dette er bare flaut TS», «Skjerp deg TS», «Les deg opp før du stiller så dumme spørsmål» Jeg er helt sjokkert over at dette nivået aksepteres, og jeg har aldri vært borti samme lave nivået på verken Flashback eller Reddit. Mange av brukerne her er jo ikke ute etter å diskutere, men kun å spre gørra si. Jeg vet flere har tatt opp dette før, men jeg synes det er viktig. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er en fast gjeng her inne med alt for mye fritid som tror de er fasiten.

Anonymkode: cd898...b5c

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ofte ser jeg jo TS er så urimelig at det bør reageres. At er noen uenig i hva TS mener så angriper TS, når folk svarer på angrepet så er de slemme. 

Men at man overreagerer her inne er helt sikkert. Nå blir man kalt det ene og det andre for å ha en mening om døde ting. 

Nå kan man være uenig uten å svare frekt og slemt. Man kan svare uten å kalle noen for noe.

Helt greit å være uenig.

Anonymkode: 7b2f6...6c3

• Nyttig 2
Skrevet

Er nok mange bitre menn og kvinner her inne som liker at andre har det dårlig og ikke lar sjansen gå fra seg til å smøre det ekstra inn. Jeg ser mye misunnelse her inne, men det ser jeg også i hovedinnlegg. 
Det er også mange tråder her inne om nettopp dette tema, altså at ts får gjennomgå, og jeg synes det er bra at folk legger merke til det og reagerer. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

støtter denne. Kom på forumet for kanskje 10 år siden og synes man var mer støttende med hverandre da og flinkere til å linke til artikler og lovverk hvis man visste ting helt sikkert. Er nok som noen andre skriver over her at det er en fast gjeng som har for mye fritid

Anonymkode: b704c...19a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Kellogs skrev (14 minutter siden):

Her får forumbrukere slenge dritt fremfor svare å trådens tema. TS har kanskje en ekte undring eller problemstilling og tar seg tid til å legge inn en post her. Mens mange av svarene lyder «Dette er bare flaut TS», «Skjerp deg TS», «Les deg opp før du stiller så dumme spørsmål» Jeg er helt sjokkert over at dette nivået aksepteres, og jeg har aldri vært borti samme lave nivået på verken Flashback eller Reddit. Mange av brukerne her er jo ikke ute etter å diskutere, men kun å spre gørra si. Jeg vet flere har tatt opp dette før, men jeg synes det er viktig. 

Absolutt enig! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Would have, should have, could have er ekstremt flittig brukt her og legger stein til byrden. Når problemet først er på bordet er folk ofte mer opptatt av å dømme hvordan det kom til. 

Anonymkode: 6d66c...a78

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært her siden 2017, og det var ikke så ille da. Men jeg tror at  koronapandemien, ensomhet, isolasjon, dyre tider, usikkerhet i verden, relativt fattigdom de siste årene har fått frem det verste i folk.

Anonymkode: e62e0...456

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Her inne risikerer du latterliggjøring hvis du åpner deg om selvskading, selvmord i familien/vennekrets, erfaringer med å ha blitt mobbet eller å ha opplevd voldtekt.  Jeg  ser det igjen og igjen. De fleste er omsorgsfulle medmennesker rundt slike tema, men det er alltid en eller annen psychokødd som mangler et par skruer i toppen, som tråkker på deg når du ligger nede og sier du er selv skyld, eller at du lyger. Av og til lurer jeg på om det er en eller maks en håndfull som bruker hele sin dyrebare fritid på dette, eller om det virkelig er så mange som er så skadet i tankegangen 

Endret av Laraa
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Kellogs
Skrevet
Laraa skrev (2 minutter siden):

Her inne risikerer du latterliggjøring hvis du åpner deg om selvskading, selvmord i familien/vennekrets, erfaringer med å ha blitt mobbet eller å ha opplevd voldtekt.  Jeg  ser det igjen og igjen. De fleste er omsorgsfulle medmennesker rundt slike tema, men det er alltid en eller annen psychokødd som mangler et par skruer i toppen, som tråkker på deg når du ligger nede og sier du er selv skyld, eller at du lyger. Av og til lurer jeg på om det er en eller maks en håndfull som bruker hele sin dyrebare fritid på dette, eller om det virkelig er så mange som er så skadet i tankegangen 

Jeg håper det er et fåtall. Men kjenner ikke moderatorteamet identiteten til anonyme brukere og kan utestenge gjengangerne som kun er ute etter å spre kvalme? 

AnonymBruker
Skrevet

Tipper det er damer som er misfornøyd med seg selv skal trøkke andre ned. Burde vært strengere moderasjon.

Anonymkode: 9c4ec...344

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tipper det er damer som er misfornøyd med seg selv skal trøkke andre ned. Burde vært strengere moderasjon.

Både damer og menn tenker jeg. 

Anonymkode: 52c80...d4e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ironiske er at det so regel er trådstarter som får advarsler og blir utestengt. Fordi dersom mange nok spyr ut "skjerp deg" "dummeste tråden ever" ets, så er dette bevis på at TS har laget en trolletråd. Ergo har brutt mot reglene og må utestenges. 

Anonymkode: eb764...4f3

• Liker 1
Gjest Kellogs
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det ironiske er at det so regel er trådstarter som får advarsler og blir utestengt. Fordi dersom mange nok spyr ut "skjerp deg" "dummeste tråden ever" ets, så er dette bevis på at TS har laget en trolletråd. Ergo har brutt mot reglene og må utestenges. 

Anonymkode: eb764...4f3

Jeg ser en del reaktiv vold her inne også. TS deler. noe sårbart, så kommer det en del stygge og krasse svar, TS blir provosert og kommer kanskje med noe passiv agressivt, deretter svarer den som i utgangspunktet var ufin noe all av «Ikke rart du ikke har venner når det er sånn du svarer folk». 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg rapporter jevnlig innlegg som jeg ikke synes er innafor. Vil oppfordre deg til det samme. Spesielt personangrep. Skittkasting. Det hører ikke hjemme på et diskusjonsforum synes jeg. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Kellogs skrev (18 minutter siden):

Jeg håper det er et fåtall. Men kjenner ikke moderatorteamet identiteten til anonyme brukere og kan utestenge gjengangerne som kun er ute etter å spre kvalme? 

Mitt inntrykk er  heldigvis at mods er flinke til å luke vekk kvalme og hets. Men at folk i det hele tatt får seg til å være så fæle synes jeg er urovekkende 

Anonymkode: 1aa22...179

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mitt inntrykk er  heldigvis at mods er flinke til å luke vekk kvalme og hets. Men at folk i det hele tatt får seg til å være så fæle synes jeg er urovekkende 

Anonymkode: 1aa22...179

Jeg har ikke samme oppfatning dessverre. 

Anonymkode: 52c80...d4e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er så mye drittslenging i alle trådene her. Folk vil ikke svare fint. Bare fordi ingen vet hvem de er så kan folk svare så stygt de vil og driter i at de svarer et menneske. Og anklage for å være troll eller at "det her er jo så latterlig at det må jo være en spøk". 

Anonymkode: c2fc4...92c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

støtter denne. Kom på forumet for kanskje 10 år siden og synes man var mer støttende med hverandre da og flinkere til å linke til artikler og lovverk hvis man visste ting helt sikkert. Er nok som noen andre skriver over her at det er en fast gjeng som har for mye fritid

Anonymkode: b704c...19a

Ja, og den  harde kjernen er nasty. Nå har jo også den som startet tråden forlatt forumet, hvilket betyr at enda et sensitivt menneske med etiske grenser stikker, mens den harde kjernen med sin drittslenging blir igjen.

Anonymkode: 94056...ede

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Ibot skrev (8 timer siden):

Er nok mange bitre menn og kvinner her inne som liker at andre har det dårlig og ikke lar sjansen gå fra seg til å smøre det ekstra inn. Jeg ser mye misunnelse her inne, men det ser jeg også i hovedinnlegg. 
Det er også mange tråder her inne om nettopp dette tema, altså at ts får gjennomgå, og jeg synes det er bra at folk legger merke til det og reagerer. 

Men det hjelper ikke at bare forumdeltagerne reagerer.

Anonymkode: 94056...ede

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...