AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Min eks som er far til vårt barn valgte etter 10 mnder å ønske at barnet ikke hadde hans navn, han var sint og forlangte at hans etternavn ble fjernet fra barnet. Kort fortalt- vi bodde sammen på dette tidspunktet og han var veldig verbal slem, og fysisk voldelig. Han ble tilslutt pågrepet av politiet og ble ilagt besøksforbud som varte i 7 mnder. Så til sakens kjerne- han ønsker nå å sette sitt navn på barnet igjen, vi har i dag et godt samarbeid og jeg har valgt å tilgi og vi er gode venner, men jeg sliter med å godta forespørselen hans om å gjøre om på navnet til barnet. Jeg har prøvd å tenkt etter hva det er som gjør at jeg føler så sterkt på dette, jeg tror jeg trenger at han føler på konsekvensene av sine handlinger, at han kan ikke bare gjøre ting også forvente at han kan gjøre om på det. Han lever litt slik, han gjør ting som ikke er bra også forventer han at ingen skal bry seg eller at han skal få konsekvenser på det. ps- all volden han gjorde gjorde han med barnet i mine hender, det er også dette, jeg føler han nå må bevise og gjøre seg fortjent til det. Men er jeg på bærtur og er unødvendig streng? Han har vært i barnets liv nå i va 6 mnder. Anonymkode: bb779...721
AnonymBruker Skrevet 55 minutter siden #2 Skrevet 55 minutter siden Mener det er 10års regel på å endre navn , kun ved ekteskap en kan endre tidligere Anonymkode: d0fd1...096 1
AnonymBruker Skrevet 48 minutter siden #3 Skrevet 48 minutter siden En gang voldelig, alltid voldelig. Håper du vet det Begge foreldre må være enig for å endre tilbake navnet. Det at pappaen til barnet ville at barnet ikke skulle ha hans navn er utilgivelig og sier alt om hvor kiipt dette mennesket er. Ikke gi etter! Anonymkode: bd1cc...6dc
AnonymBruker Skrevet 43 minutter siden #4 Skrevet 43 minutter siden Jeg trodde også det var 10 år mellom hver gang man kunne bytte navn, men det er jo visse unntak. Men for en særing som krevde at hans navn ble fjernet i utgangspunktet! Hadde vært litt skeptisk til å gå med på alle hans innfall Anonymkode: 58101...81e
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #5 Skrevet 42 minutter siden Han er ustabil på flere måter. Ikke bytt barnets navn. Anonymkode: d9d88...69e 3
AnonymBruker Skrevet 39 minutter siden #6 Skrevet 39 minutter siden Ikke gjør det. Sånn som han driver på er det et spørsmål om tid før han på nytt ombestemmer seg, og barnet kan ikke skifte navn etter fars lune. Anonymkode: fc6ee...eba 1
AnonymBruker Skrevet 34 minutter siden #7 Skrevet 34 minutter siden Enig med personen over, du kan ikke skifte navn etter hans humør. Han tok et valg den gang han ønsket fjerne navnet på barnet, det valget får han stå inne for. Konsekvenser av egne handlinger, ferdig med det. Anonymkode: a4a4a...f33 2
AnonymBruker Skrevet 26 minutter siden #8 Skrevet 26 minutter siden Bare å si nei, og stå støtt i beslutningen. Barnet har ditt eget navn nå, verken ditt eller hans, men barnets eget. Ikke skift. Anonymkode: 9f619...128 2 1
Kålrota Skrevet 6 minutter siden #9 Skrevet 6 minutter siden Det er ikke en regel om ti år hvis du bytter tilbake til et navn du har hatt. I dette tilfellet hadde jeg satt ned foten. Det han gjorde den gangen er så utenfor normal adferd at det selvsagt bør få konsekvenser. Fint at han tilsynelatende er rehabilitert, men navnet hadde han måttet se lenge etter hos meg.
AnonymBruker Skrevet 2 minutter siden #10 Skrevet 2 minutter siden Absolutt ikke, og dessuten skal du ikke være nødt til å tilgi vold. Han vil sannsynligvis skade deg (dere) igjen. Anonymkode: 86c11...623
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå