Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min kjæreste eller eks vet ikke helt hva jeg skal kalle han, blir så stygg mot meg når han er sint.

I går fikk jeg stygge kommentarer på meldinger hele kvelden, altså om alt ved meg, utseende og personligheten min, jeg velger å ikke svare han på slikt og gjør ikke det samme tilbake. 
Han har en syklus og det varer som regel en uke i gangen, men i det siste så går det ikke mange dagene før en slik syklus starter.   
Jeg prøver å avslutte med han men han kommer med masse trusler og blir helt jævlig så jeg ender alltid opp med å ta han tilbake pga konsekvensene ved et brudd, nå er jeg utslitt. 

Hvordan holde meg denne gangen? Jeg kan ikke prate med noen om dette, for det er flaut og ydmykende. 

Anonymkode: 58d76...7da

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du prater med noen om dette, så tror jeg du vil bli overraske over hvor lite flaut det er. Ikke så i dette alene. Be om råd og hjelp fra noen du stoler på. Slå opp, blokker vedkommende og se deg aldri tilbake. 

Anonymkode: e703a...5f4

• Liker 7
  • Nyttig 12
Skrevet

Ta nå vare på alle trusler han har sendt, det kan bli god dokumentasjon senere, men blokker han i alle medier!

Anonymkode: ba618...a8c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om du prater med noen om dette, så tror jeg du vil bli overraske over hvor lite flaut det er. Ikke så i dette alene. Be om råd og hjelp fra noen du stoler på. Slå opp, blokker vedkommende og se deg aldri tilbake. 

Anonymkode: e703a...5f4

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta nå vare på alle trusler han har sendt, det kan bli god dokumentasjon senere, men blokker han i alle medier!

Anonymkode: ba618...a8c

Jeg kan ikke blokkere han, da vi har et barn sammen. 
Jeg kan filtrere og svare på kun det som har med barnet å gjøre, jeg føler bare jeg ikke kommer meg ut av dette. 

Skrevet

Da svarer du «så bra vi ikke er sammen lenger da, siden du hater alt ved meg». Så slutter du å svare han, får time hos fik og viser frem alle meldingene han sender deg. 

Anonymkode: 8de05...e6d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da svarer du «så bra vi ikke er sammen lenger da, siden du hater alt ved meg». Så slutter du å svare han, får time hos fik og viser frem alle meldingene han sender deg. 

Anonymkode: 8de05...e6d

Jeg har snakket med dem flere ganger, dem ber meg være raus og ikke ta innover meg det han skriver og sier, at han har det kun i munnen, at jeg må tenke på barnets beste og at det er best for barnet hvis vi er venner. 
Jeg har aldri vært slem mot han, jeg har gitt mer samvær enn det dommen sier, jeg har sagt at han trenger bare å sende en melding hvis han ønsker samvær så fikser vi det osv. 

Jeg har prøvd å sett han, forstått at han ikke har det bra osv, men det går bare utover meg. 

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt med nærmeste krisesenter, de kan hjelpe deg. 

FVK lar han fortsette volden siden de ber deg være raus med han…. De er en dem av problemet. 

Men som sagt - krisesenteret kan du ringe til og fortelle situasjonen. Krisesenter er ikke bare for de som må flykte fra volden i et samboerskap, men også for de som deg, hvor forholdet egentlig er avsluttet men volden fortsetter. 

Krisesenteret er for de som er i din situasjon. Jeg lover deg. Du gjør det riktige ved å ta kontakt med dem. Gjør det for barnet ditt. Gjør det for deg. 

❤️❤️❤️ 

Hvis ikke kan du ringe VO-linjen 116 006, eller chatte med de på nettet. 

Du blir utsatt for vold. 

Anonymkode: 550f1...f65

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har snakket med dem flere ganger, dem ber meg være raus og ikke ta innover meg det han skriver og sier, at han har det kun i munnen, at jeg må tenke på barnets beste og at det er best for barnet hvis vi er venner. 
Jeg har aldri vært slem mot han, jeg har gitt mer samvær enn det dommen sier, jeg har sagt at han trenger bare å sende en melding hvis han ønsker samvær så fikser vi det osv. 

Jeg har prøvd å sett han, forstått at han ikke har det bra osv, men det går bare utover meg. 

Det foreligger til og med en dom på samværet, men du omtaler han som en kjæreste? Kun vær eks med han. Han er jo ikke riktig navla.

Mitt råd: forhold deg til dommen og kun dommen. Det vil gjøre livet ditt så uendelig mye lettere. Og når det kommer til kommunikasjon med han, ignorer alt som ikke har med ungen å gjøre og vær klar overfor han at du ikke kommer til å ta del i en samtale som handler om noe annet enn ungen. Men ta vare på alt han måtte komme med, og dokumenter samværet. 

Du er ikke eneansvarlig for at dere kommer over ens. Du må faktisk ikke være venn med han en gang. Se på forholdet deres som kollegaer og at ungen er deres felles jobb. 

Anonymkode: 7d611...02f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Min kjæreste eller eks vet ikke helt hva jeg skal kalle han, blir så stygg mot meg når han er sint.

I går fikk jeg stygge kommentarer på meldinger hele kvelden, altså om alt ved meg, utseende og personligheten min, jeg velger å ikke svare han på slikt og gjør ikke det samme tilbake. 
Han har en syklus og det varer som regel en uke i gangen, men i det siste så går det ikke mange dagene før en slik syklus starter.   
Jeg prøver å avslutte med han men han kommer med masse trusler og blir helt jævlig så jeg ender alltid opp med å ta han tilbake pga konsekvensene ved et brudd, nå er jeg utslitt. 

Hvordan holde meg denne gangen? Jeg kan ikke prate med noen om dette, for det er flaut og ydmykende. 

Er det virkelig ingen du kan snakke med om dette? Forstår at du sybs det er ydmykende men det er ikke du som er problemet her!

Anonymkode: 32cdd...745

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det virkelig ingen du kan snakke med om dette? Forstår at du sybs det er ydmykende men det er ikke du som er problemet her!

Jeg skammer meg, jeg fikk møte han på nytt og han viste meg en side som var god, snill. Han slett psykisk når vi var sammen og det ble så ille at jeg ba han flytte ut når barnet var noen uker. 
Men jeg innser jo nå at han er bare slik, har aldri handlet om depresjon eller noe slikt. 

Den skammen jeg føler på er forferdelig, og alle vil si jeg har vært svært dum, jeg er jo enig. 
Det som var avtalen var at vi skulle se an et par år og vis han viste seg stabil i denne perioden så skulle vi prøve på nytt, men det har vært så masse episoder og det har ikke gått et år engang. Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skammer meg, jeg fikk møte han på nytt og han viste meg en side som var god, snill. Han slett psykisk når vi var sammen og det ble så ille at jeg ba han flytte ut når barnet var noen uker. 
Men jeg innser jo nå at han er bare slik, har aldri handlet om depresjon eller noe slikt. 

Den skammen jeg føler på er forferdelig, og alle vil si jeg har vært svært dum, jeg er jo enig. 
Det som var avtalen var at vi skulle se an et par år og vis han viste seg stabil i denne perioden så skulle vi prøve på nytt, men det har vært så masse episoder og det har ikke gått et år engang. Ts

Vondt når du står helt alene i dette. Tror dj har det bedre uten denne mannen. Narsisister feks kan være flink til å skjule og lyge.

Du må ta vare på deg selv. Hadde jeg vært vennen din ville jeg støttet deg og ikke fortalt deg hvor dun du var eller sagt andre ting for at du skulle føle deg dum. Kjærlighet ghør ofte blind og man håper og tror på det de sier. For de er jo god og. Kan du søke hjelp hos lege eller noen? 

• Liker 1
Skrevet

Vet du, jeg er kjempeinponert over deg! Så flink du har vært som faktisk har bedt han flytte ut og har stått i det! Skal love deg at mange ikke hadde klart det (meg selv inkludert). 

Gi deg selv litt kred for at du faktisk klarer å stå opp for deg selv og at du har klart å skape fysisk avstand. Det er det aller viktigste.

Så kontakter du krisesenteret så du får noen å snakke med. Må jo være inkompetente på fvk som sier sånt.

Over tid så skal du jobbe med å ikke la det han skriver gå inn på deg - og ikke svare på det - samt la samvær følge dommen. Du kommer ikke til å ta han tilbake når du har lykkes i å få han til å flytte ut og ser hvordan han er nå også.

Flink og sterk er du! Dette er veldig bra for barnet ditt ❤️

Anonymkode: 79a03...9e9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Min eks gjorde dette. Kamuflerte meldingene som at han måtte ha kontakt pga barna. Så når jeg fikk melding av han der overskriften var noe med barna, åpnet og da var det en hel avhandling om hvor jævlig drittkjerring jeg var osv. ingenting om barna. Jeg svarte kun på overskriften og ingenting på dritten han skrev om meg. Overså det. Viste det til FVK og de tok kontakt med han. Det gikk inn en stund før han begynte igjen. Så resultatet var at han ble blokkert og vi fikk inn en tredjepart som kunne formidle beskjeder mellom oss. Fungerer utmerket. Irriterer sikkert han noe voldsomt, men dette er konsekvensen. Tenker ikke et sekund på barna, kun på seg selv. Fikk et håndskrive brev for noen måneder siden i postkassa og måtte le av hele greia. Der fikk jeg høre det. Det brevet er laminert som et oppslag til skrekk og gru. 

Anonymkode: cfcb9...00b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Min eks gjorde dette. Kamuflerte meldingene som at han måtte ha kontakt pga barna. Så når jeg fikk melding av han der overskriften var noe med barna, åpnet og da var det en hel avhandling om hvor jævlig drittkjerring jeg var osv. ingenting om barna. Jeg svarte kun på overskriften og ingenting på dritten han skrev om meg. Overså det. Viste det til FVK og de tok kontakt med han. Det gikk inn en stund før han begynte igjen. Så resultatet var at han ble blokkert og vi fikk inn en tredjepart som kunne formidle beskjeder mellom oss. Fungerer utmerket. Irriterer sikkert han noe voldsomt, men dette er konsekvensen. Tenker ikke et sekund på barna, kun på seg selv. Fikk et håndskrive brev for noen måneder siden i postkassa og måtte le av hele greia. Der fikk jeg høre det. Det brevet er laminert som et oppslag til skrekk og gru. 

Anonymkode: cfcb9...00b

Kan du skrive litt hva han skrev? 
Hos meg går det på hvor skinnsyk jeg er, at jeg er den mest forferdelige personen han noensinne har møtt, at jeg er en dårlig mor. At det blir konsekvenser hvis jeg velger han bort, at jeg er fattig som er alene med barn og uten han er jeg ingenting og kan ikke gi barnet det det trenger av materielle ting og ferier. 
Men han har nesten aldri bidratt til ting barnet trenger, det er jeg som står for alt og barnet har mer enn det trenger. 
At han hater det stygge trynet mitt og at ingen liker meg osv
Han kan skrive at jeg er stygg, snakke stygt om kroppen min osv.

fvk sa jeg skulle overse og ikke bry meg, være raus med han og gi han tid. Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Psykisk vold, push and pull. Anbefaler deg på det sterkeste å blokkere han overalt. Anbefaler deg også samtaler på krisesenter, dette har reddet meg og mange andre. Det skal ikke være flaut eller skamfullt. Snakkes alt for lite om, men burde vært snakket om i ropert. Man må sette grenser og fortelle verden at dette ikke er ålreit oppførsel. Det er skadelig. Ta vare på deg selv.

Anonymkode: d573c...92e

• Nyttig 1
Skrevet

Fvk er ubrukelige her. Kontakt krisesenter. Du er ikke alene.

Og vurder om kontakten bør gå via tredjeperson. 

Anonymkode: a8505...b27

• Nyttig 1
Skrevet

Har du vist FVK disse meldingene han sender egentlig? 

Mener de helt seriøst at dette er noe du må tåle? Og overse? Være raus?

Man skal faktisk ikke være raus mot vold. At FVK tillater dette gjør meg forbanna, dette er IKKE til barnets beste. 

Ring krisesenter. Nå. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har du vist FVK disse meldingene han sender egentlig? 

Mener de helt seriøst at dette er noe du må tåle? Og overse? Være raus?

Man skal faktisk ikke være raus mot vold. At FVK tillater dette gjør meg forbanna, dette er IKKE til barnets beste. 

Ring krisesenter. Nå. 

Ja jeg har vist dem dette, men denne mannen framstår veldig uskyldig og snill. 
Dem sier han sliter og trenger støtte, at han slo og var voldelig mot meg når babyen var liten mener dem jeg skulle legge bak meg. 
Jeg endte med å tvile på meg selv, og om jeg hadde overdrevet situasjonen, så når han begynte å være snill så tenkte jeg at hvis han er slik i 2/3 år så ville dette fungere, men det tok ikke mange mnden før han ble veldig verbal stygg, han sier det er jeg som provoserer han til å handle slik, han mener jeg burde møtte han på en annen måte, da ville han ikke sagt så mye stygt til meg. 
Men jeg har vært fast til han på at jeg er ikke ansvarlig for hans handlinger, han må ta ansvar og gjøre noe med hvordan han reagerer. 
Han tror også at jeg hele tiden ligger med andre mennesker. Ts

ps, jeg har aldri sagt noe stygt til han, men han blir sint for små ting, som at jeg har vært sliten, ledd for mye, eller sittet på telefonen i 5 minutter, eller spøkt også har han tatt spøken feil. 

Skrevet

Jeg er enig med alle andre som har bedt deg kontakte Krisesenteret, Ts!

Dette er kjempeviktig!

Det du utsettes for er grov psykisk vold - fra en mann som også har vært fysisk voldelig mot deg mens dere fremdeles var sammen.

Han kommer ikke til å endre seg!

Din oppgave blir da å beskytte deg selv! For bare ved å beskytte deg selv kan du også greie å beskytte ditt barn!

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Krisesenteret kan gi deg råd og veiledning. 

Du bør også kontakte politiet, og søke om at han får forbud mot å kontakte deg. 

Ev. samvær han har ville jeg fått ordnet gjennom tredjeperson. Det kan også Krisesenteret veilede deg med.

Du kan ikke la være å gjøre dette nå, Ts, for denne mannen er så ustabil at du ikke kan fortsette å ha denne kontakten med ham. Det vil skade deg, og det igjen vil skade ditt barn. Han har en adferd og voldshistorikk - og driver vold mot deg også i dag - som gjør at han kan bli langt verre. Derfor må du skaffe deg faglig hjelp - og det kan Krisesenteret hjelpe deg videre med.

Kontakt Krisesenteret her og nå, i dag!

❤️

Anonymkode: 3d4f9...bd3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

vordan holde meg denne gangen? Jeg kan ikke prate med noen om dette, for det er flaut og ydmykende. 

Men jeg tror det er akkurat det som er løsninga. Altså å involvere andre. Hadde dere ikke hatt barn sammen, så hadde jeg bare sagt at du skulle stoppe å kommunisere med han.

Jeg foreslår at du involverer andre i all kommunikasjon og informerer han om at fra nå av må han være regne med at N.N. kommer til å lese meldingene. Noen du stoler på og som du tror han ikke vil framstå som dårlig ovenfor. Si det på en ikkekonfronterende måte. For eksempel at du ikke synes dere har en konstruktiv kommunikasjon og du vil ha innspill fra personen for å håndtere dette.

Og TS, ta vare på de trakasserende meldingene hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...