AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:13 #1 Skrevet onsdag kl. 15:13 Jeg har vært skilt i tre år. Mannen som gikk pga ny dame (og ny familie). Vi har tre barn, der to av de nå er myndige og på vei ut av heimen. Vårt tredje barn er 13 år. Hun er 14 år og slitt mye psykisk pga av bruddet og mye greier rundt far og hans nye familie. Det har vært ekstremt vondt for henne. Hun bor 80% hos meg. Samarbeidet mellom far og meg har vært som en berg og dalbane tur. Vil samarbeide, kutter kontakten, sperre sms og messenger, åpner opp for e- post utveksling, stenger e- post osv. Skal sies at jeg IKKE tar kontakt ofte. Vi har heller ingen samarbeidsavtale da han aldri signerte den jeg opprettet for tre år siden. I vår sa datteren vår slet psykisk med selvmordsraten her, angst, selvskading og skolevegring var han åpen for sms utveksling. Da var han imøtekommende og hyggelig. Plutselig, ut av det blå, får jeg melding om at han bare vil ha beskjed dersom noe er livsviktig. Melder jeg om noe annet blokkerer han sms (e- post er sperret allerede). Familievernkontoret er ikke noe hjelpsomme! Hva ville dere gjort her! Jeg er rådvill, og jeg frykter at dattera mi vil reagere som tidligere når hun merker at noe er «off» igjen. Han gambler med psyken hennes, og jeg må bare se at det skjer? Føler meg helt maktesløs. Anonymkode: f4ab7...d62 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:35 #2 Skrevet onsdag kl. 16:35 Forteller du datter at han har sperret sms og e-post? Anonymkode: 2580d...dd7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:03 #3 Skrevet onsdag kl. 17:03 Vær ærlig med datter og fortell at faren oppfører seg som en drittsekk og at dette er på ingen måte hennes ansvar! Er det hennes best å ha samvær med denne karen?? Hva skjer når hun har samvær?? Anonymkode: 1aa74...c51 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:06 #4 Skrevet onsdag kl. 17:06 Det er sikkert den nye dama som setter foten ned her. Anonymkode: ccf3b...e34 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:03 #5 Skrevet onsdag kl. 18:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forteller du datter at han har sperret sms og e-post? Anonymkode: 2580d...dd7 Nei, til nå har jeg skånet henne for det. Hun var så lykkelig da vi kommuniserte fint i vår. TS Anonymkode: f4ab7...d62
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:06 #6 Skrevet onsdag kl. 18:06 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vær ærlig med datter og fortell at faren oppfører seg som en drittsekk og at dette er på ingen måte hennes ansvar! Er det hennes best å ha samvær med denne karen?? Hva skjer når hun har samvær?? Anonymkode: 1aa74...c51 Samværet med faren er stort sett bra. Han er jo egentlig en veldig fin fyr, og en god pappa. Problemet er at denne nye dama hans har tatt fullstendig kontroll over han, og han lar henne gjøre det. Barna vil ikke ha noe med henne å gjøre. Det absolutt ikke barnets beste slik han holder på når han saboterer samarbeidet! Og jeg vet ikke lenger hva jeg kan gjøre. All makt er liksom hos han! Anonymkode: f4ab7...d62 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:08 #7 Skrevet onsdag kl. 18:08 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er sikkert den nye dama som setter foten ned her. Anonymkode: ccf3b...e34 Det er det ingen tvil om, men helt sykt at han lar henne kontrollere alt. Anonymkode: f4ab7...d62 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:10 #8 Skrevet onsdag kl. 18:10 Dette er ikke et optimalt forslag, men så fastlåst som han er så er det kanskje noe å tenke på: Om eldste søsken kan ta ansvaret for kontakten med far? Jeg forstår det som at eldste søsken er et sted i 20-årene og har sikkert mer enn nok med sitt eget liv, men hvis det at hen tar ansvaret for kommunikasjonen noen måneder kan gjøre hverdagen lettere for yngste og roe selvmordstankene, så er det kanskje verdt det? Men som sagt, skjønner at det ikke er optimalt. Vanskelig situasjon uansett. Anonymkode: 8ce85...acb 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:12 #9 Skrevet onsdag kl. 18:12 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er ikke et optimalt forslag, men så fastlåst som han er så er det kanskje noe å tenke på: Om eldste søsken kan ta ansvaret for kontakten med far? Jeg forstår det som at eldste søsken er et sted i 20-årene og har sikkert mer enn nok med sitt eget liv, men hvis det at hen tar ansvaret for kommunikasjonen noen måneder kan gjøre hverdagen lettere for yngste og roe selvmordstankene, så er det kanskje verdt det? Men som sagt, skjønner at det ikke er optimalt. Vanskelig situasjon uansett. Anonymkode: 8ce85...acb Hun har allerede tatt mye av kommunikasjonen og gjør det fortsatt. Hun synes forholdet til faren blir vanskeligere og vanskeligere jo mer av dette tullet han kommer med. Hun har også nettopp flyttet for å studere i en annen by, så jeg går ikke fulgt med på hvordan hun har det. Så vil ikke belaste henne for mye. Anonymkode: f4ab7...d62
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:47 #10 Skrevet onsdag kl. 18:47 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har vært skilt i tre år. Mannen som gikk pga ny dame (og ny familie). Vi har tre barn, der to av de nå er myndige og på vei ut av heimen. Vårt tredje barn er 13 år. Hun er 14 år og slitt mye psykisk pga av bruddet og mye greier rundt far og hans nye familie. Det har vært ekstremt vondt for henne. Hun bor 80% hos meg. Samarbeidet mellom far og meg har vært som en berg og dalbane tur. Vil samarbeide, kutter kontakten, sperre sms og messenger, åpner opp for e- post utveksling, stenger e- post osv. Skal sies at jeg IKKE tar kontakt ofte. Vi har heller ingen samarbeidsavtale da han aldri signerte den jeg opprettet for tre år siden. I vår sa datteren vår slet psykisk med selvmordsraten her, angst, selvskading og skolevegring var han åpen for sms utveksling. Da var han imøtekommende og hyggelig. Plutselig, ut av det blå, får jeg melding om at han bare vil ha beskjed dersom noe er livsviktig. Melder jeg om noe annet blokkerer han sms (e- post er sperret allerede). Familievernkontoret er ikke noe hjelpsomme! Hva ville dere gjort her! Jeg er rådvill, og jeg frykter at dattera mi vil reagere som tidligere når hun merker at noe er «off» igjen. Han gambler med psyken hennes, og jeg må bare se at det skjer? Føler meg helt maktesløs. Anonymkode: f4ab7...d62 Helt ærlig. Hadde gitt faen i far og fokusert på datteren din.. Hadde skaffet en egen app som kun brukes til ting som har med samvær eller datteren deres å gjøre. Så er det opp til far om han gidder å bry seg. Og hvis han ikke bryr seg og kan kommunisere så ser jeg ikke poenget med at han skal ha samvær Anonymkode: e5779...3f4 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:58 #11 Skrevet onsdag kl. 19:58 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har vært skilt i tre år. Mannen som gikk pga ny dame (og ny familie). Vi har tre barn, der to av de nå er myndige og på vei ut av heimen. Vårt tredje barn er 13 år. Hun er 14 år og slitt mye psykisk pga av bruddet og mye greier rundt far og hans nye familie. Det har vært ekstremt vondt for henne. Hun bor 80% hos meg. Samarbeidet mellom far og meg har vært som en berg og dalbane tur. Vil samarbeide, kutter kontakten, sperre sms og messenger, åpner opp for e- post utveksling, stenger e- post osv. Skal sies at jeg IKKE tar kontakt ofte. Vi har heller ingen samarbeidsavtale da han aldri signerte den jeg opprettet for tre år siden. I vår sa datteren vår slet psykisk med selvmordsraten her, angst, selvskading og skolevegring var han åpen for sms utveksling. Da var han imøtekommende og hyggelig. Plutselig, ut av det blå, får jeg melding om at han bare vil ha beskjed dersom noe er livsviktig. Melder jeg om noe annet blokkerer han sms (e- post er sperret allerede). Familievernkontoret er ikke noe hjelpsomme! Hva ville dere gjort her! Jeg er rådvill, og jeg frykter at dattera mi vil reagere som tidligere når hun merker at noe er «off» igjen. Han gambler med psyken hennes, og jeg må bare se at det skjer? Føler meg helt maktesløs. Anonymkode: f4ab7...d62 Jeg hadde laget en egen digital kalender som kun handler om barnet og sendt ham link. Så hadde jeg sendt ham et excelark med alle utgifter på e-post. Jeg hadde krevd et møte med Familievernkontoret for å lage en bindende samværsavtale. Jeg hadde ikke orket å ha mer med ham å gjøre enn nødvendig, og hadde byråkratisert ham ut av livet mitt. Latt Familievernkontoret og NAV ta seg av realitetsorienteringen av mannen. Anonymkode: 7009e...fc7 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:08 #12 Skrevet onsdag kl. 20:08 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hun er 14 år Hun bor 80% hos meg. Plutselig, ut av det blå, får jeg melding om at han bare vil ha beskjed dersom noe er livsviktig. Han gambler med psyken hennes, og jeg må bare se at det skjer? Anonymkode: f4ab7...d62 Må du gjøre noe? Kan hun ikke dra dit 20% som vanlig hvis det er det hun vil? Mange som har delt samvær uten kommunikasjon hele tiden, og det fungerer fint. Anonymkode: 4ca4f...98b 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:29 #13 Skrevet onsdag kl. 20:29 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Må du gjøre noe? Kan hun ikke dra dit 20% som vanlig hvis det er det hun vil? Mange som har delt samvær uten kommunikasjon hele tiden, og det fungerer fint. Anonymkode: 4ca4f...98b Jo, og det er jo stort sett sånn det er. Men så dukker det opp dugnader. Hvem tar det? Skal hun ha regulering eller ikke, og hvem betaler hva? Konfirmasjon neste år? Hvordan løser vi det? Utgifter til bunad? Selskap? Cup neste år. Hvem blir med henne, og hvem betaler? Fordeling av ferier. Vi må jo kommunisere iblant. Men hvis jeg spør om noe av dette, svarer han garantert ikke, eller jeg får trusler om blokkering. Alle klærne som hoper seg opp hos han har gitt opp og kjøper nytt. Anonymkode: f4ab7...d62 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:30 #14 Skrevet onsdag kl. 20:30 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg hadde laget en egen digital kalender som kun handler om barnet og sendt ham link. Så hadde jeg sendt ham et excelark med alle utgifter på e-post. Jeg hadde krevd et møte med Familievernkontoret for å lage en bindende samværsavtale. Jeg hadde ikke orket å ha mer med ham å gjøre enn nødvendig, og hadde byråkratisert ham ut av livet mitt. Latt Familievernkontoret og NAV ta seg av realitetsorienteringen av mannen. Anonymkode: 7009e...fc7 Han møter ikke på familievernkontoret. Jeg har prøvd to ganger, men sitter der alene uten at han dukker opp. Han er ikke intr i noen app så lenge den er felles med meg. Anonymkode: f4ab7...d62 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:36 #15 Skrevet onsdag kl. 20:36 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han møter ikke på familievernkontoret. Jeg har prøvd to ganger, men sitter der alene uten at han dukker opp. Han er ikke intr i noen app så lenge den er felles med meg. Anonymkode: f4ab7...d62 Dessverre kan man ikke tvinge en voksen mann til å være voksen. Har dere en annenhver helg-ordning som han evner å følge? Anonymkode: 7009e...fc7 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:55 #16 Skrevet onsdag kl. 20:55 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jo, og det er jo stort sett sånn det er. Men så dukker det opp dugnader. Hvem tar det? Skal hun ha regulering eller ikke, og hvem betaler hva? Konfirmasjon neste år? Hvordan løser vi det? Utgifter til bunad? Selskap? Cup neste år. Hvem blir med henne, og hvem betaler? Fordeling av ferier. Vi må jo kommunisere iblant. Men hvis jeg spør om noe av dette, svarer han garantert ikke, eller jeg får trusler om blokkering. Alle klærne som hoper seg opp hos han har gitt opp og kjøper nytt. Anonymkode: f4ab7...d62 Regulering er det ikke han som bestemmer, det avgjør tannlegen om er nødvendig eller ei. Kostnaden dekker du, også sender du inn via nav for å få dekket hans andel. Konfirmasjon, det samme. Dugnader, du tar det du kan. Cup, lat som han ikke eksisterer som vi andre enslige forsørgere må gjøre. Du har kun et barn under 18 igjen. Han har kun 20% samvær. Klær får datter passe på å ta med seg tilbake. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samværet med faren er stort sett bra. Han er jo egentlig en veldig fin fyr, og en god pappa. Problemet er at denne nye dama hans har tatt fullstendig kontroll over han, og han lar henne gjøre det. Barna vil ikke ha noe med henne å gjøre. Det absolutt ikke barnets beste slik han holder på når han saboterer samarbeidet! Og jeg vet ikke lenger hva jeg kan gjøre. All makt er liksom hos han! Anonymkode: f4ab7...d62 Han er jo ikke det når det er den nye dama som har kontrollen. Han var det kanskje, men han er det ikke nå lenger. Anonymkode: 1aa74...c51 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #17 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vær ærlig med datter og fortell at faren oppfører seg som en drittsekk og at dette er på ingen måte hennes ansvar! Er det hennes best å ha samvær med denne karen?? Hva skjer når hun har samvær?? Anonymkode: 1aa74...c51 Nei det skal hun absolutt ikke. Å snakke ned eksen foran barnet bør det være nulltoleranse for. Barnet er halvparten av dere begge og det gjør VONDT når mor slenger dritt om far. Uavhengig av om hun har rett i sine anklager. Hold datter utenfor alt dette. Og nei, far «gambler ikke med psyken hennes» det gjør de begge om de ikke klarer å holde henne utenfor konflikter. Anonymkode: 2580d...dd7 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #18 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei det skal hun absolutt ikke. Å snakke ned eksen foran barnet bør det være nulltoleranse for. Barnet er halvparten av dere begge og det gjør VONDT når mor slenger dritt om far. Uavhengig av om hun har rett i sine anklager. Hold datter utenfor alt dette. Og nei, far «gambler ikke med psyken hennes» det gjør de begge om de ikke klarer å holde henne utenfor konflikter. Anonymkode: 2580d...dd7 Jeg gambler ikke med psyken til barnet mitt. Jeg er enig med deg, og vil involvere barnet minst mulig i konflikten. Jeg har aldri sagt noe negativt om far til barna. Men han gambler med psyken hennes når han igjen skal gjøre seg vanskelig. Han vet hvordan reaksjonene har vært før, og nå utsetter han henne for det igjen. Hun vil fort merke at han har meldt seg ut igjen… TS Anonymkode: f4ab7...d62 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #19 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun vil fort merke at han har meldt seg ut igjen… TS Anonymkode: f4ab7...d62 Krisemaksimerer du litt nå? Jeg tror du klarer å glatte over dette. Ignorer han så godt det går. Anonymkode: 4ca4f...98b 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #20 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Krisemaksimerer du litt nå? Jeg tror du klarer å glatte over dette. Ignorer han så godt det går. Anonymkode: 4ca4f...98b Men er det ikke krise at jeg ikke kan involvere far til barnet om hun blir syk, må ha legehjelp, om hun begynner å slite psykisk igjen? Hun har bare vært symptomfri fra det i to mnd. Anonymkode: f4ab7...d62 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå