AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #21 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kan gjette meg til hvorfor ja, det er kompleks. Men jeg tror ikke det er det som vedlikeholder angsten. Veldig fint at du har funnet noe som fungerer for deg! Men Jeg kommer nok aldri til å ta sobril. Ikke fordi jeg tenker at det er feil, men jeg tror at sobril bare ville blitt en ny sikringsstrategi for meg. dessuten er jeg skeptisk til medisinering, både pga. faren for avhengighet. Og fordi jeg tror at jeg kommer bedre ut av det ved å klare å lære å håndtere angst uten å bli så redd for den uten medisiner. Men jeg støtter fult og helt andre som ønsker å gjøre ting annerledes, og at mange har stor nytte av medisinering. tusen takk for det. Lykke til selv også! Håper ting fortsetter å være bedre for deg. Anonymkode: 1653c...101 Skjønner. Jeg spurte om årsaken siden det kan være lettere å forholde seg til om man vet hvorfor. Selv om det som forårsaket angsten er eliminert virker det som at når angsten først har satt seg i kroppen kan det ta litt tid å lære kroppen å ikke reagere med angst. Hvorfor er du så skeptisk til Sobril? Med tanke på hvor skeptisk du er tviler jeg på du er i risikogruppen for avhengighet. Jeg synes Sobril har en tendens til å bli demonisert her inne. Det jeg liker med Sobril er at det ikke er en permanent løsning. Det er ikke SSRI som det er meningen man skal gå på fast. Se på det som et støttehjul for en periode. Selv med Sobril som hjelpemiddel var det en veldig, veldig tøff periode for min del. Men med en Sobril i lommen slappet jeg av og visste at om jeg virkelig fikk et hardt angstanfall, så hadde jeg en Sobril som kunne hjelpe meg. Og bare det å vite det kunne forhindre et angstanfall. For slik jeg hadde det i starten i hvert fall kunne bare frykten for et angstanfall trigge et nytt anfall. En Sobril her og der hjalp også kroppen å slappe av og nullstille seg. Tror dette hjalp veldig også. Husker hvor forknytt og anspent jeg kunne bli etter noen dager. En forknytt og anspent kropp er både et resultat og en trigger av angst. En ond sirkel. Generelt er alt som lærer kroppen å slappe av bra. Unngå negativt stress. Du trenger ikke svare eller redegjøre for hvorfor du er skeptisk. Det kan du svare på for deg selv. Jeg tenker bare at om du sliter og det du har forsøkt hittil ikke fungerer, så kan det være verdt et forsøk. PS: Jeg fikk et tips om en bok som heter Vagusnerven. Mulig det kan være litt relevant informasjon der. Vurderer å plukke den opp selv. Anonymkode: f1d4f...4cd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå