Gå til innhold

Er dette seksuelt overgrep?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kan skjønne at du føler ubehag etter sitasjonen og kjenner på den følelsen. Samtidig så viste du ikke noe tegn til at du ikke ville, du spurte om kondom osv. Når du sier slutt å viste tegn til at du ikke ville, så høres det jo ut som han sluttet. Hadde ikke han sluttet når du sa det så hadde det vært det.

Anonymkode: c0128...944

Hadde han ikke sluttet når du sa det og tvunget deg, så hadde det vært det*

Anonymkode: c0128...944

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du spurte om han hadde kondom... 

Anonymkode: ed5aa...6d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vedkommende skrev jo to minutter senere, så tydelig som overhodet mulig, at det var en skrivefeil og at hun for all del mente det diametralt motsatte. 

Anonymkode: 4bf0d...49f

Måtte lete litt, takk for oppklaringen.

Skrevet

Jeg syns det er skremmende at du i det hele tatt spør om dette var et overgrep. 

Det er jo litt sånn det har blitt; at unge jenter leter med lys og lupe etter om det kan kalles et overgrep? 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 30.9.2026 den 11.09):

For 4 år siden havnet jeg i en situasjon jeg syns er litt vanskelig å forstå meg på. Jeg var ute sammen med laget mitt i forsvaret og vi hadde leid en AirBnb. Når vi kom tilbake så var alle sengene opptatt så jeg havnet i en enkeltseng ute i en stue som var altfor lys så jeg slet med å sove. Etterhvert får jeg en invitasjon fra en gutt som har kapret et rom og spør om jeg vil komme inn. Naive meg på den tiden ser aldri på det som en invitasjon til sex, men jeg var bare glad for å få et nytt sted å sove. Siden det er så lenge siden så er det vanskelig å huske helt hva som skjer opp til det, men jeg husker at jeg plutselig skjønte at han skulle ha sex med meg og at jeg da spurte om kondom. Jeg har heller ikke tidsperspektiv på det, men det går kanskje 1-2 min før jeg innser at jeg har "fri vilje" og da sier jeg slutt og går ut derifra. Tingen er at selv om jeg ikke husker så mye så VET jeg at jeg aldri ville ha, eller hadde en intensjon om å ha sex med han. Jeg kysset han aldri, og hadde ikke tatt på han eller gitt han noen andre hint til at jeg ville det. Han har vel bare sett på det som at jeg sa ja til å komme inn på rommet som et samtykke. Jeg har i ettertid skammet meg over hvordan jeg "lot det skje" og ikke sa nei når jeg aldri ville det. Selv om jeg aldri ville det var jeg heller ikke redd eller satt igjen med traumer osv. Er dette seksuelt overgrep selv om jeg aldri sa klart nei? Jeg lurer også på hvordan jeg kan ha spurt om kondom isteden for å si nei. Har tenkt i ettertid at det kanskje var en slags automatisk respons mens hjernen satt seg i frys på noe vis.  

Anonymkode: 1c59b...67f

Jeg stusser litt over, om det ikke var noe slags romantisk tilknytning mellom dere? 
Hadde han flørtet og hintet om sex tidligere, eller har du flørtet og hintet med han? 
Eller var det null følelser, men likevel hadde dere sex? Da kan jeg forstå traumaene dine TS🙄

Enkelte menn trenger ikke romantiske følelser for å ha sex.. på en måte er det utløsningen som teller mest, og for å booste draget på kvinner. Enkelte av de,  liker å fortelle sine kompiser om hvem han har hatt sex med. Da får han klapp på skulderen og tomler opp.. 
Dette bør ikke komme som et sjokk, det er ganske vanlig og ha slett moral i den alderen. 

Tatt i betrakning.. så er det garantert flere enn deg TS, som har opplevd noe lignende.
Kvinner blir fristet til sex i slike tilfeller, de blir sjelden fristet til å sove trygt..
Det å dele seng, kle av seg og ligge tett inntil en kompis: krever tillit, men også litt klokskap.
I de fleste tilfellene dette skjer, er det en invitasjon uten samtykket til sex. Det er nøyaktig det samme som skjer, med de som har samtykket på forhånd.
Kvinne-mann situasjonen er knyttet til kåthet.. det bør heller ikke komme som et sjokk.. 

Det som er litt sjokkerende er at, enkelte menn ikke ser "kåtheten" i kvinnen.. De ser ikke at kvinnen "fryser" eller er ukomfortabel med situasjon.. "Helt uromantisk, knulle en kvinne til sin egen fordel"

Forresten.. jeg synes kompisen din tok dette fint, for han stoppet da du sa nei og gikk..
Men det er godt mulig.. han også har traumer som overgriper, fordi han fikk aldri ei forklaring🙄

Endret av Bamseklemmer
Skriveleif..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...