Gå til innhold

Sunbird`s grublerier

Sunbird

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da var juletreet pyntet, gulvene vasket og roen har senket seg i huset. Har litt mer som skulle vært gjort,men det orker jeg ikke i kveld. Rekker nok det i morgen også. I dag har vi vært å byttet gaver med familien til sambo, så da er også det unna gjort.

I morgen skal vi ordne i stand siste rest her og så må vi vel en tur på kirkegården og tenne ett lys der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul til deg også Easily :klem:

Jeg har nok sløyfet noe jeg også, er nok mye mer jeg kunne ha gjort,men det gidder jeg virkelig ikke. Men det blir jul allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Har du en fin romjul?

Jo da har hatt en fin romjul så langt, ikke vært så mye hjemme,men slik bruker det jo å være her de første dagene. Var bare hjemme og koste oss julaften. Barna var helt i hundre og hadde vanskelig for å roe seg når det omsider var tid for sengen. I går var det julelunch sammen med familien til sambo. Masse folk og mye styr. Gikk med det meste av dagen der i går. I dag har vi vært på middag med familien min. Også masse folk der. Men vi klarte å komme oss hjem litt tidligere i dag, slik at det ble litt igjen av dagen hjemme også.

I morgen er det juletrefest for barna på ettermidagen. Mens det ser ut som om det blir festligheter for oss voksne til kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, man blir jammen meg sliten av å feire jul. Var på juletrefest med barna i går ettermiddag. Etter på var det å levere barna til svigers i full fart. Hjemme ventet nemelig gjestene vi skulle på fest med. Det ble litt hektisk til å begynne med,men det ble en hyggelig kveld. Litt redusert form i dag,men såpass må vi vel tåle. Har vært på juletrefest i byen i dag. Så nå har vel barna fått dosen sin for juletrefester for ei stund framover. Blir godt å bare slappe av hjemme i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var juleferien over for denne gang. Har kost oss masse, selv om det ei stund føltes litt vel hektisk. Men er egentlig godt for nøyd med julen. Skal vente ennå noen dager før jeg rydder bort julen, synes bestandig det blir så tomt her nå alt blir ryddet bort. (Ja, jeg har masse julepynt.....) Ikke har jeg noe lyst til å kaste ut juletreet heller, det står jo like fint unten å ry noen verdens ting. Får se kanskje det forsvinner i løpet av uka. Også får resten av pynten være til over neste helg. Har bursdag neste mandag,så jeg synes det er lit koselig å ha litt jul i huset ennå når vi får gjester. Akkurat i dag er jeg skikkelig giddesløs, så det blir ikke gjort noen ting i dag i hvertfall.

Har egentlig lyst til å dra på shopping,men så var det det der med pengene da... Jeg må forresten ta meg en tur til NAV i dag om det skal bli noen arbeidsledighetstrygd på meg. Det får vel bli dagens oppgave det tenker jeg...

I tillegg så har pc`n min streika :frustrert: starter ikke, går bare i svart. Har vært sånn noen dager nå,men sambo lovte å ta en kikk på den i kveld (kjekt med sambo som er data kyndig) Så nå låner jeg sambos pc mens han er på jobb. Men vil gjerne ha tilbake min egen :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår, Alial!

Er jula på vei ut allerede? Hjemme hos mor og far blir jula værende til 20.dag. Det blir jo litt kort når man pynter rundt lille juleaften ellers. (De pynter nemlig først til advent og så til jul... Selv holder jeg meg til bare julepynt, og den kommer tidlig i desember!)

I år blir vel et bra år? Du skal gifte deg og greier! Noen store nyttårsforsetter eller holder det med de typiske tingene alle bruder styrer med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Abelille og Godt Nyttår til deg også :klem:

Nei da jula forsvinner ikke riktig ennå,bruker å ha den til litt ut i januar. Men jeg har faktisk begynnt å tenke på at jeg kanskje skal fjerne noe av den. Men vi får se, fortsetter dagene slik så blir det i allefall lenge til. Maken til daff dag har jeg ikke hatt på lenge. Tror kroppen er helt i sjokk over å måtte stå opp før kl 9 i dag. Får håpe det blir bedre i løpet av uka.

Nyttårsforsetter ja... blir vel det samme i år som alle andre år. Spise sunnere, trene mer osv. Men tror faktisk at jeg har en mulighet på å klare det også nå. Jeg bruker egentlig å være ganske sta og egen når det virkelig er noe jeg har bestemt meg for. Og siden vi skal gifte oss til sommeren så har jeg jo ett glimrende mål å sikte inn i mot. Jeg vil jo selvsagt ta meg best mulig ut på en slik dag. Og da hadde det jo vært kjekt med noen kilo mindre samt en litt strammere kropp. Aerobicen som jeg var med på første halvår i fjor starter opp igjen i neste uke, så da tror jeg jammen meg at jeg skal henge meg på der igjen. Det hjelper på å komme seg opp av sofaen ett par kvelder i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JAA :hoppe: :hoppe: pc`n min er oppe å går igjen. Snille sambo fiksa den. Det var nok harddisken som hadde kræsja gitt, ikke antydning til liv der, så da må jeg nok se langt etter alt som lå på den disken. Heldigvis så er alt av bilder og slikt lagret på en egnen server. Har nemelig mistet bilder i en krasj før så nå er i føre var... Utrolig hvor avhengig jeg er blitt av denne pc`n, får jo helt abstinenser når jeg er uten... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en utrolig sløv dag i dag også. Har litt vanskelig for å komme igang igjen etter jula. Men det må vel bli bedre etterhvert. Tenkte å lage meg ei liste med ting jeg har tenkt å gjøre i løpet av de nærmeste dagene. Kanskje det blir litt lettere å få gjort noe da?

Får vel begynne med hva jeg har gjort så langt i dag da.

*støvsuget hoved etasjen

*hengt opp en maskin med klær

*lagt på plass litt klær

* flyttet om på rommet til lillejenta

*laget middag

Ja det var vel alt så langt, ikke så mye å skryte av akkurat. Men så var det alt det som jeg har tenkt å gjøre da.

* lime inn bilder fra i sommer/høst (ja,ting tar tid..)

*bestille bilder fra jula (da får jeg litt press på meg til å gjøre ferdig de jeg allerede ha fremkallt)

*strikke litt mer på juleengelen min (ble ikke ferdig til jul,men kanskje til neste jul..?)

*vaske mer klær

*vaske badet, kjøkkenet, stua og kjellertrappa

*kjøpe bursdagsgave til minstebror

* hente gjenglemte ting på skolen

*rydde i papirer

*bake til bursdag i helgen

Det er nok ikke sikkert alt blir gjennom ført med det første,men noe må jeg vel få gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Innom og hilser på. Får skrive mer når jeg kommer meg hjem, for denne treige internettforbindelsen gjør KG til en tålmodighetsprøve! :sur:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:vinke: Innom og hilser på. Får skrive mer når jeg kommer meg hjem, for denne treige internettforbindelsen gjør KG til en tålmodighetsprøve! :sur:

Koselig å se deg her Multi, skjønner deg godt at du ikke gidder noe KG med treg internett ja. Har hatt prakk med nettet her innimellom vi å, og da får jeg mest lyst til å hive hele pc`n i veggen. Snakk om dårlig tålmodighet :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å skrive liste og stryke ut etterhvert. Denne uken har to-do lista mi vært skrevet ned og strøket over med markør når det er gjort. Og alle oppgaver har fått en dag hvor de skal gjøres. Og jammen har jeg kommet gjennom hele lista også. Det så litt uoverkommelig ut, men jeg klarte det! :hoppe: Lista di så lang ut. Men litt hver dag, så kommer du i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så var det alt det som jeg har tenkt å gjøre da.

* lime inn bilder fra i sommer/høst (ja,ting tar tid..)

*bestille bilder fra jula (da får jeg litt press på meg til å gjøre ferdig de jeg allerede ha fremkallt)

*strikke litt mer på juleengelen min (ble ikke ferdig til jul,men kanskje til neste jul..?)

*vaske mer klær

*vaske badet, kjøkkenet, stua og kjellertrappa

*kjøpe bursdagsgave til minstebror

* hente gjenglemte ting på skolen

*rydde i papirer

*bake til bursdag i helgen

Det er nok ikke sikkert alt blir gjennom ført med det første,men noe må jeg vel få gjort.

Har begynnt med bildene,men slikt tar nok litt tid. Så mye annet er ikke gjort ennå,men regner med at jeg kommer litt lengre ned på listen i løpet av morgen dagen. Skulle vel egentlig ha gått å lagt meg snart,men er ikke trøtt, sov jo på sofaen enn stund i formiddag. Så da blir jeg vel like trøtt i morgen tidlig igjen. Tror jammen meg jeg må slutte med den der sovinga på formidagen.

Håper å ha fått unna lista mi i løpet av de nærmeste jeg også Abelille, er en god følelse når ting er unna gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ikke mye liv i kveld. Virker som om alle har vært fornuftig og funnet sengen. Mens jeg sitter her lys våken :overrasket: Ja,jeg har sovet på sofaen i dag også. Fikk nemelig ikke sove i går kveld, hadde tusen tanker i hodet om ting som burde gjøres. Det meste var bryllups relatert da. Har plutselig fått litt panikk følelse, tiden går så utrolig fort nå når vi endelig er i "rett" år. Så nå skal jeg få laget meg en lang liste med ting som skal gjøres i tiden framover, så kanskje jeg blir litt roligere.

Kan nok ikke stryke så veldig mye av lista over ting jeg skal gjøre,men noe er gjort da. Har vasket og lagt sammen litt klær i dag også,men det er jo sånt jeg må gjøre hverdag. Eller så har jeg vært på skolen og samlet inn gjenglemt votter,luer osv. Og jeg har handlet bursdagsgave til minste bror som hadde dag i går. I kveld har vi også vært der på bursdagsfeiring.

Men nå burde jeg vel ta å legge meg, skal prøve å få gjort ennå litt mer på den der lista mi i morgen. Blir hjemme alene med barna i morgen, da sambo skal på overtid. Kanskje vi skal bake noe,eller kanskje det blir en tur ut. Det snødde i allefall godt da vi kom hjem tidligere i kveld. Blir vel stor stas tenker jeg. Hvis det ikke er borte i morgen igjen da. Synes synd på barna som aldri får noe snø å leke i jeg. Lille jenta her har faktisk fått prøv skiene sine på plena i mellom jula. Hun har mast i tre mnd snart om å få gå på ski. Og snøen kom jo aldri, så da kunne hun like godt få øve litt på plena her. Litt av ett syn :ler:

Men nå er det tid for sengen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...