AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:16 #1 Skrevet tirsdag kl. 05:16 Har noen erfaring med å kjøpe telefon med avtale via Klarna gjennom One call’s Delbetaling nå? Har kjøpt telefon der med Telia Finance, og likte ordningen med at en kunne betale mer i tillegg til det faste beløpet hver måned. Noen som vet om dette er tilfellet også her? Anonymkode: e4ab4...1c8
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:28 #2 Skrevet tirsdag kl. 05:28 Klarna har renter på sine nedbetalinger, så hadde ikke valgt de når det finnes mange som har rentefrinedbetaling. Anonymkode: 8ecac...55c
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:43 #3 Skrevet tirsdag kl. 11:43 Hvilke andre? Ønsker ikke å binde meg til et annet/nytt abonnement. Klarna har vel ikke renter hvis en betaler til avtalt tid? Ønsker f.eks benytte f.eks 36 mnd betalingstid, men betale ned raskere. Har gjort dette med Telia og OneCall en rekke ganger og betalt ned på under et år, uten å betale mer enn utsalgspris på telefonen. Derfor jeg lurer på om Klarna kan tilby tilsvarende, eller eventuelt andre. Anonymkode: e4ab4...1c8
newman01 Skrevet tirsdag kl. 15:48 #4 Skrevet tirsdag kl. 15:48 Sånn generelt bør man ikke kjøpe telefoner man ikke har råd til å kjøpe. Om man velger rentefri avbetaling for å bruke pengene på investeringer istedenfor og satse på økt avkastning er det en helt grei løsning, men å velge avbetaling fordi man ikke har pengene er ikke helt optimalt 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:54 #5 Skrevet tirsdag kl. 19:54 newman01 skrev (4 timer siden): Sånn generelt bør man ikke kjøpe telefoner man ikke har råd til å kjøpe. Om man velger rentefri avbetaling for å bruke pengene på investeringer istedenfor og satse på økt avkastning er det en helt grei løsning, men å velge avbetaling fordi man ikke har pengene er ikke helt optimalt Det er da null stress, spesielt om det er rentefritt og man vet at man betaler inn avdragene. Er f.eks ikke hver måned det passer å måtte ut med flere tusen for en ny mobil og kanskje trenger man en der og da. Anonymkode: 6c810...cfd
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:56 #6 Skrevet tirsdag kl. 19:56 Kjøp deg en ny tlf på Black Friday like rundt hjørnet.... Kanskje du må stille deg i kø noen timer før åpning, men her kan du gjøre ett godt kjøp!! Anonymkode: 22efb...fc7
newman01 Skrevet 15 timer siden #7 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er da null stress, spesielt om det er rentefritt og man vet at man betaler inn avdragene. Er f.eks ikke hver måned det passer å måtte ut med flere tusen for en ny mobil og kanskje trenger man en der og da. Anonymkode: 6c810...cfd Nå er det vel det som er problemet, og poenget mitt. Har du ikke råd til å kjøpe telefonen bør man ikke kjøpe den. Skjønner ikke helt argumentet ditt, for hvor ofte må man kjøpe ny telefon flere måneder på rad? Kjøper man en telefon på tre års avbetaling og ødelegger den etter 6 uker har man et økonomisk likviditetsproblem. Man må betale for noe i tre år som man ikke lenger har. så kjøp noe billigere man har råd til
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden newman01 skrev (42 minutter siden): Nå er det vel det som er problemet, og poenget mitt. Har du ikke råd til å kjøpe telefonen bør man ikke kjøpe den. Skjønner ikke helt argumentet ditt, for hvor ofte må man kjøpe ny telefon flere måneder på rad? Kjøper man en telefon på tre års avbetaling og ødelegger den etter 6 uker har man et økonomisk likviditetsproblem. Man må betale for noe i tre år som man ikke lenger har. så kjøp noe billigere man har råd til Man har reiseforsikring, dekker ødeleggelse av telefon. Er mab redd for slikt så kan man også ha egen forsikring på telefon. Jeg betaler telefon alltid over 12 mnd. Kan jeg kjøpe den ut? Ja, men de pengene blir stående på sparekonto. Selv om man velger avbetalibg så betyr ikke det at man ikke har råd. Anonymkode: 8ecac...55c
newman01 Skrevet 14 timer siden #9 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Man har reiseforsikring, dekker ødeleggelse av telefon. Er mab redd for slikt så kan man også ha egen forsikring på telefon. Jeg betaler telefon alltid over 12 mnd. Kan jeg kjøpe den ut? Ja, men de pengene blir stående på sparekonto. Selv om man velger avbetalibg så betyr ikke det at man ikke har råd. Anonymkode: 8ecac...55c Akkurat som jeg skrev i #4. Forsikring dekker ikke alt i livet. Reiseforsikring dekker som regel ikke uhell som skjer i eget hus. Mye som kan ødelegge en telefon hjemme.
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (På 29.9.2026 den 7.16): Har noen erfaring med å kjøpe telefon med avtale via Klarna gjennom One call’s Delbetaling nå? Har kjøpt telefon der med Telia Finance, og likte ordningen med at en kunne betale mer i tillegg til det faste beløpet hver måned. Noen som vet om dette er tilfellet også her? Anonymkode: e4ab4...1c8 Det fungerer på samme måte som før, som med Telia Finance. Bare pass på å trykke for «delbetaling» før du går ut av One Call sin bestillingside. For når du først av fått betalingen inn på Klarna, så kan du ikke endre det til rentefri nedbetaling der, der blir det med renter. Anonymkode: 07472...4ae
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det fungerer på samme måte som før, som med Telia Finance. Bare pass på å trykke for «delbetaling» før du går ut av One Call sin bestillingside. For når du først av fått betalingen inn på Klarna, så kan du ikke endre det til rentefri nedbetaling der, der blir det med renter. Anonymkode: 07472...4ae Har ikke turt å fullføre bestillingen. Så da er det fortsatt mulig å kunne betale ned raskere som før med Telia? OneCall har gitt ulike svar hver gang jeg har kontaktet de. Anonymkode: e4ab4...1c8
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden Anbefaler 100% å kjøpe brukt/nybrukt, det er ikke verdt å kjøpe mobiler til fullpris idag.. Og som andre sier, ikke bruk nedbetaling, eller swap Fra telia og telenor.... Er det iPhone eller Android mobil du skal ha? Anonymkode: 265ff...26f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå