Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han betyr alt for meg. Men det gjør meg også livredd. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kan være takknemlig for at jeg har et menneske jeg har så mye kjærlighet til, men heller tenke på konsekvensene hvis det skjer noe. Andre som har det lignende?

Anonymkode: e5b42...3b9

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han betyr alt for meg. Men det gjør meg også livredd. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kan være takknemlig for at jeg har et menneske jeg har så mye kjærlighet til, men heller tenke på konsekvensene hvis det skjer noe. Andre som har det lignende?

Men har du fått noen signaler på at han kommer til å gå fra deg da? 

Jeg elsker også min kjære utrolig høyt og føler meg trygg på at han ikke går fra meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja!!!! Vet så godt hva du mener. Skjønner ikke at det går an å elske en person så intenst. Livredd for at det skal skje noe!

Anonymkode: d722e...cc1

• Hjerte 3
Skrevet
Mardina skrev (11 minutter siden):

Jeg elsker også min kjære utrolig høyt og føler meg trygg på at han ikke går fra meg. 

Nei jeg vet at han elsker meg og vil være med meg også. Bare er så sårbart å være så emosjonelt knyttet til en person

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner litt hva du mener. Jeg er en som elsker mest og viser det mest. Så føler jeg alltid er den "svake" part hvis noe skjer. 

Sikkert dumt å tenke. Men det bare er sånn. 

Anonymkode: 8f5b3...325

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner litt hva du mener. Jeg er en som elsker mest og viser det mest. Så føler jeg alltid er den "svake" part hvis noe skjer. 

Sikkert dumt å tenke. Men det bare er sånn. 

Anonymkode: 8f5b3...325

Synes det er fint at du viser det. Men ja jeg er helt lik.

Skrevet

Jeg følte det slik. Og så døde mannen min. Sånn er livet noen ganger, men jeg overlevde dét også. 

Anonymkode: e1720...a08

• Hjerte 15
Skrevet
Mardina skrev (30 minutter siden):

Det kan vel være at ts tenker på andre ting som sykdom, ulykke, død mm.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei jeg vet at han elsker meg og vil være med meg også. Bare er så sårbart å være så emosjonelt knyttet til en person

Jeg skjønner 💛

Skrevet

Du elsker han ikke for mye, du bekymrer deg for mye. JObb med det, vær takknemlig og glad for det du har, så mange skulle gjerne vært i din posisjon. Og så er det ekstremt mye bedre å ha funnet noen å elske, og eventuelt mmiste, enn å aldri ha vært i den posisjonen. Så dyrk det positive og forsøk å legge bekymringene til side, det vil gjøre deg mer harmonisk. At du elsker høyt er ikke problemet her.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg følte det slik. Og så døde mannen min. Sånn er livet noen ganger, men jeg overlevde dét også. 

Anonymkode: e1720...a08

Det opplevde jeg også i forholdsvis ung alder. 
Mitt beste råd er ikke å være redd for å elske noen, men lær deg å takle utfordringer og være selvstendig i hverdagen slik at om noe skulle skje så blir ikke overgangen til alenelivet så overveldende. 

Anonymkode: ac2d1...22e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

den redselen handler ikke om kjærligheten du har til din mann men om redselen for å bli forlatt som er en følelse hos deg selv, jeg ville jobbet litt med den om jeg var deg - jeg tror ikke man kan elske noen for mye, jeg tror derimot man kan sette seg selv i en situasjon so er usunn, det er to helt ulike ting.. 

Anonymkode: 5a951...02c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stålsetter meg hver eneste dag for at jeg skal miste noen jeg er glad i eller bli forlatt av mannen. Kjenner på følelsen hele tida. Later som han sier til meg ved middagsbordet at han har møtt en ny. Ser for meg at når telefonen ringer er det en som skal fortelle meg at søsteren min er død. Kjenner på følelsen og er alltid beredt. Kan ikke noe for det. Har opplevd mye fælt i yngre dager, klart det preger meg. Men jeg er velfungerende. Bare alltid på vakt.

Anonymkode: e8c09...421

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (10 timer siden):

Du får ikke alltid forvarsel på dødsfall.

Anonymkode: 25faa...2fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det skal ikke være slik, ts. Finn ut hvilket tilknytningsmønster du har og hør på podcast der den type mønster er tema. Hvis det ikke hjelper og det har gått en stund og han fyren er fortsatt sammen med deg og du fremdeles har denne krypende frykten, søk terapi. Hvis du ikke gjør noe, kommer du sikkert til å bli trigget av noen bagateller han gjør og forholdet blir enden en evig dødsdans av «push og pull dynamikk» (hvis han også har utrygg tilknytning) eller han går i fra deg! 

Anonymkode: 5461b...ff2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får ikke alltid forvarsel på dødsfall.

Nå er det vel ikke så ofte det skjer i forhold? 

Skrevet

Du må komme til et punkt hvor du kjenner at du vil klare deg fint alene også - at redselen din ikke bunner i redselen for å bli forlatt, men redselen for å miste kjærligheten. 
Å være redd for å miste noen fordi man har dem så kjær, er prisen å betale for ekte kjærlighet - og det som gjør at vi ønsker å behandle personen bra. Bli trygg på deg selv - og du blir trygg i kjærligheten.

AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (43 minutter siden):

Gjør det ikke? Alle er ikke 30-40 år vet du.  

Anonymkode: 1c11e...135

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg stålsetter meg hver eneste dag for at jeg skal miste noen jeg er glad i eller bli forlatt av mannen. Kjenner på følelsen hele tida. Later som han sier til meg ved middagsbordet at han har møtt en ny. Ser for meg at når telefonen ringer er det en som skal fortelle meg at søsteren min er død. Kjenner på følelsen og er alltid beredt. Kan ikke noe for det. Har opplevd mye fælt i yngre dager, klart det preger meg. Men jeg er velfungerende. Bare alltid på vakt.

Anonymkode: e8c09...421

Ugh. Sånn har jeg det også med mine nærmeste. Jeg har omtrent i hele mitt liv plaget meg selv med tanken om at noe forferdelig skal skje med mine nærmeste. Spesielt mamma som jeg er veldig knyttet til. Nå er hun blitt 83 år, og det er som at jeg hele tiden går i en slags "ventesorg" over det jeg vet vil komme. Det er så bortkastet og vondt.

Anonymkode: 432c1...1b3

AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (48 minutter siden):

Etter 50 ganske ofte...hvis du lever så lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...