Gå til innhold

Bæsjer blod..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt litt løs mage i noen dager, og i dag har jeg allerede vært på do 3 eller 4 ganger. Nå nettopp var jeg på do sist, og da jeg tørka meg kom det endel blod på papiret..

Er dette vanlig?

Hva kommer det av?

Er det farlig???

Videoannonse
Annonse
Gjest Shadowlyn
Skrevet

Er det friskt, rødt blod kan det bare være en liten rift og det er ikke farlig.

Skrevet

Det kan være et rift eller hemoride eller noe som blør pga tørking.

Men om det sitter blod i selve avføringen så er det ikke normalt.

Skrevet

Er avføringen svart eller uvanlig mørk kan det tyde på blødninger lenger opp i systemet, da bør du dra til lege snarest. Dra også til lege om det er mer enn litt rødt blod i avføringen.

Skrevet

Det kan som andre skriver over her være noe så uskyldig som en hemorroide eller en rift, særlig dersom det bare er denne ene gangen du opplever det, dersom det fortsetter, så kan det være tegn på at tarmen din er irritert/betent, og da bør du ta kontakt med lege for å få sjekket det ordentlig.

Gjest gjest1
Skrevet

Enig med de over. Som regel er det sånn at hvis du ser friskt rødt blod på papiret skyldes det hemorrider eller en rift. Hemorrider kan sitte noen cm inn i endetarmen, slik at du ikke ser de med det blotte øye.

• 1 år senere...
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

[size= :tristbla:

Hei :( av og til nor jeg tørker meg kommer det litt masse rødt blo på papiret, og kansje litt utpå bæsjen ... Hva kan det være og kan det være noe farlig ? :tristbla:

Hilsen en som trenger svar snarest... jeg kjenner ingen ting vont , men jeg bæsjer sonn så det :( ...

Skrevet

Det kan være en hemorroide, rift eller lignende. Jeg har hatt samme problemet etter en matforgiftning hvor bakterier irriterte tarmen. Uansett - oppsøk lege. Det er ingen som kan gi deg en diagnose over nett. Lykke til, håper du finner ut av det :)

Skrevet

hvis du er svimmel og slapp i tilegg kan det være en rift i en av tarmene. svimmelheten kommer da av blodmangel, så hvis det er sånn bør du dra fortest mulig til lege.

• 3 år senere...
Skrevet

Jeg blør endel, har gjort det i 3-4 måner eller noe sånn. Det er ikke slik at jeg blør bestandig, men gjennomsnillteig 1-2 ganger i uken. Når jeg blør er det ikke bare litt lyst friskt blod som kommer på papiret, men det spruter ut over alt i doen, og do vannet blir nokså mørk rødt. (alt blodet som kommer ut er veldig mørkt)

Bør jeg dra til legen å skjekke det? det er jo ikke hver dag liksom

Skrevet

Jeg blør endel, har gjort det i 3-4 måner eller noe sånn. Det er ikke slik at jeg blør bestandig, men gjennomsnillteig 1-2 ganger i uken. Når jeg blør er det ikke bare litt lyst friskt blod som kommer på papiret, men det spruter ut over alt i doen, og do vannet blir nokså mørk rødt. (alt blodet som kommer ut er veldig mørkt)

Ja.

Skrevet

Tipper at det er en hemorroide som sprekker, men ta en tur til legen for sikkerhets skyld :-) Skal ikke mange dråpene med blod i toalettet før vannet der blir rødfarvet, så det ser gjerne ut som det er mere blod enn det faktisk er.

• Liker 2
Skrevet

Hei!

jeg har slitt med det du beskriver i mange år! Jeg har veldig hard avføring til tider, og det gjør skikkelig vondt å gå på do. Det kommer en god del blod, og det er ubehagelig og skremmende. Har vært inne til utallige undersøkelser med slanger i både den ene og den andre åpningen.blodprøver, celleprøver osv osv. Men de fant aldri ut hva som var galt, og alt så normalt ut.

I fjor la jeg om kosten min, og begynte å drikke vesentlige store mengder VANN. Dette har hjulpet meg veldig mye. I tillegg startet jeg med jevnlig trening, også dette hjelper på fordøyelsen. Dette gikk ikke over på 1-2-3, men tok en god del måneder. men nå, er jeg veldig fin i formen, så lenge jeg passer på hva jeg spiser.

jeg er mindre oppblåst, har mindre luft i magen, og ikke minst, kvier meg ikke for å gå på do! Prøv å se om du kan endre noe i kosthold og livsstil, så skal du nok se at det hjelper ;)

Skrevet

Det kan også være noe galt med leveren din. Du må dra til legen så fort som mulig. Du må gjerne ta med avføringsprøve, og be om å få tatt leverprøver.

Skrevet

Det kan være tarmbetennelse, men vanligvis kommer slikt med sterke smerter i magen.

Ta kontakt med lege.

Skrevet

Hei! Jeg sliter også med blod fra avføring. Skal til lege imorgen og få det undersøkt.

Skrevet

Dra til legen så fort som mulig :) Det er ikke noe alvorlig nesten garantert :) Ganske vanlig problem men har hørt fra leger at når du opplever noe sånt å det fortsetter så kontakt lege bare for å sjekke det - Så ja sjekk det :)

• 6 måneder senere...
Skrevet

Hei. Jeg har hatt småproblemer med blod i avføring i ca 1 mnd. Men idag var det mye, blodet var helt lyst og det gjorde ikke spessielt vondt, mer ubehagelig. Noen som vet hva som kan skylde dette, eller at jeg bør ta meg en tur til legen å få det sjekket?

Skrevet

Det kan være innvending hemoroider. Blod er nødvendigvis ikke farlig,men jeg personlig ville nok tatt kontakt med en lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...