AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:11 #21 Skrevet tirsdag kl. 09:11 Altså, er det bare vi som gir en enkel sjokoladekalender til jul lenger? Hvorfor må det alltid være så mange TING og tang? Hvordan kan barn lære seg å sette pris på nær sagt noe som helst lenger, med dette uendelige materielle gnålet? Vi har romslig økonomi, men sånne ting har aldri vært en prioritet. TS - mitt varmeste tips er å aldri begynne kjøret med gavekalender. Gjør det enkelt, det blir mer enn nok gaver til jul - som regel altfor mye. Anonymkode: db8ae...b9c 1
moomino Skrevet tirsdag kl. 10:00 #22 Skrevet tirsdag kl. 10:00 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for tips! Så gøy, var det noe du laget selv eller fåes det kjøpt? Anonymkode: 1ce07...f30 De fikk hver sin broderte av tanta si første jula, og ho hadde da vært rundt å kjøpt 24 forskjellige julekuler pg sydd en pose å ha det i Noen steder selges ferdig broderte 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:30 #23 Skrevet tirsdag kl. 10:30 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså, er det bare vi som gir en enkel sjokoladekalender til jul lenger? Hvorfor må det alltid være så mange TING og tang? Hvordan kan barn lære seg å sette pris på nær sagt noe som helst lenger, med dette uendelige materielle gnålet? Vi har romslig økonomi, men sånne ting har aldri vært en prioritet. TS - mitt varmeste tips er å aldri begynne kjøret med gavekalender. Gjør det enkelt, det blir mer enn nok gaver til jul - som regel altfor mye. Anonymkode: db8ae...b9c Som du ser av innlegget er jeg ambivalent til ting og tang og spør derfor om råd, og mange svarer at de gir sjokoladekalender eller aktivitetskalender så jeg vet ikke helt hvor mye du har lest i tråden 😅 Mine gode minner er knyttet til gavekalender og det er nettopp derfor jeg har lyst til å gjenskape noe av den magien, men vurderer å gjøre det til en aktivitetskalender i stedet nettopp for å unngå ting og tang. Mulig de som fikk sjokoladekalender har like gode minner knyttet til det, men med tanke på hvor mye annet godt de får i løpet av desember tenker jeg at de kan ha mer glede av ting som gjøres i fellesskap i stedet. Anonymkode: 1ce07...f30
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:31 #24 Skrevet tirsdag kl. 12:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som du ser av innlegget er jeg ambivalent til ting og tang og spør derfor om råd, og mange svarer at de gir sjokoladekalender eller aktivitetskalender så jeg vet ikke helt hvor mye du har lest i tråden 😅 Mine gode minner er knyttet til gavekalender og det er nettopp derfor jeg har lyst til å gjenskape noe av den magien, men vurderer å gjøre det til en aktivitetskalender i stedet nettopp for å unngå ting og tang. Mulig de som fikk sjokoladekalender har like gode minner knyttet til det, men med tanke på hvor mye annet godt de får i løpet av desember tenker jeg at de kan ha mer glede av ting som gjøres i fellesskap i stedet. Anonymkode: 1ce07...f30 Jojo, nobelt det. Men hva med å bare gjøre kjekke ting sammen, bruke tid sammen, uten at det skal være en kalender? 😅 Jeg har aldri skjønt sånt. Men jeg heier på 80/90-tallsoppdragelsen, ikke dagens. Anonymkode: db8ae...b9c
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:58 #25 Skrevet tirsdag kl. 19:58 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Altså, er det bare vi som gir en enkel sjokoladekalender til jul lenger? Hvorfor må det alltid være så mange TING og tang? Hvordan kan barn lære seg å sette pris på nær sagt noe som helst lenger, med dette uendelige materielle gnålet? Vi har romslig økonomi, men sånne ting har aldri vært en prioritet. TS - mitt varmeste tips er å aldri begynne kjøret med gavekalender. Gjør det enkelt, det blir mer enn nok gaver til jul - som regel altfor mye. Anonymkode: db8ae...b9c Jeg er 80 modell og selv vokst opp med både sjokolade og pakkekalender. Er langtifra bortskjemt. Mine barn får heller ikke all verdens utenom da vi ikke har så romslig økonomi. Men de setter så vanvittig stor pris på kalenderne! De oppdras også etter gamle skolen. Der man setter pris på alt. Tar ikke ting for gitt. Får ikke det dem peker på, reiser seg for eldre og ikke uhøflig unger som man ser altfor mye av. Jula for oss er bare kos. De er nå store og ser fortsatt frem til alt vi gjør. (20 år og snart 15 år) Anonymkode: 19a2e...26b
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:56 #26 Skrevet tirsdag kl. 20:56 Jeg vurderer rampenisse til mannen min. Ungene har flyttet ut, men jeg har så lyst å herje litt med han. Haha.. Bare blikket hans hvis rampenissen flytter inn 1. desember... 🤣 Anonymkode: 12185...e57
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:39 #27 Skrevet tirsdag kl. 22:39 Jeg ville laget kalender med ting de trenger i hverdagen. Sokker, undertøy. Og aktiviteter hver lørdag, for eksempel en tur på kino, juleforestillinger, teater eller dra på biblioteket. Når de blir eldre kan du jo ta de med på museum, fantastisk mulighet for å introdusere de for kunst, kultur, diskusjoner og nye perspektiver. Dette er jo aktiviteter som er lavterskel, og noe kan man jo ta på sparket. Jeg er veldig i mot overforbruk, og tenker at det er bedre med opplevelser som de kan dra nytte av. Har f.eks aldri vært fan av materialistiske kalendere, der mye kanskje blir prøvd ut og kastet eller at man går lei av det. Anonymkode: a4eda...22f
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:52 #28 Skrevet tirsdag kl. 22:52 Pleier å kjøpe lego og fordele i 24 pakker:) koselige morgener med legobygging. Anonymkode: ae5a6...992
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå