Gå til innhold

Hvor mye av permisjonen hadde dere hver?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mye av permisjonen hadde dere hver, dvs hvor mange mnd gammel var barnet da mor begynte å jobbe igjen? 

Anonymkode: 053e4...ae6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med første hadde vi 80% perm og jeg hadde en måned lengre enn han. I tillegg tok jeg all ferie under permisjonen og var sykmeldt i 6 uker, så begynte å jobbe når barnet var 10 mnd. Opprinnelig skulle hun vært 8,5mnd. 
Samboer var hjemme til hun var 15 mnd. 

Nå har vi 100% perm og jeg tar hele fellesperioden denne gangen, så skal begynne å jobbe når baby er 7,5mnd. 

Anonymkode: 87f20...13e

Skrevet

Vi venter første, og har satt det opp sånn at vi deler fellesen 40/60. Så etter min del og noen ferieuker er planen at jeg begynner så smått igjen etter ca 6 måneder. Da jobber jeg to dager i uka og mannen tre, frem til hans del. Vi har 80%.

Anonymkode: 806e8...093

Skrevet

Nå er det noen år siden, og sikkert nye regler siden da. Men jeg tok min periode og felles. Han tok sin del. Pluss at jeg fra uke 8, var en dag på jobb, for å spe ut permisjonen. Da gikk jeg dit på kvelden, etter han var ferdig på jobb. 

Anonymkode: 78151...4c4

AnonymBruker
Skrevet

Vi tar 80% så vi får lengre permisjon. Jeg tar 11 uker av fellesperioden og han tar 9, i tillegg til vår egen periode / perioden forbeholdt mor og perioden forbeholdt far. Jeg som mor går ut i perm i midten av november og er tilbake i jobb i midten av august, så det blir ca. 9 måneder i permisjon. 

Anonymkode: 63d2b...b72

AnonymBruker
Skrevet

Med første var jeg hjemme til barnet var 6 mnd, far hadde de neste 6 mnd og så hadde vi ferie i lag. Startet i barnehage som 13 mnd. Jeg var akkurat ferdig med studiene før fødsel, og hadde ikke opptjening til permisjon. Fikk foreldrestipend fra Lånekassen mens jeg var hjemme, samt engangstønad fra Nav. Far fikk foreldrepermisjon fra Nav.

Med andre var jeg hjemme i 8 mnd, far 6 mnd og så hadde vi ferie i lag. Startet i barnehage som 15 mnd.

Anonymkode: 172b1...86b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok alle fellesukene, to måneder ulønnet, ferie og avspasering, så var hjemme til han var elleve måneder. 

Anonymkode: a21ab...5e5

AnonymBruker
Skrevet

Dette var før regelendringene, men vi løste det helt perfekt synes jeg. Hadde 100%, men fikk løst det slik at barnet begynte i bhg 14 mnd gammel. 

Jeg var tilbake i jobb etter ca 7 mnd. Men hadde da jobbet 20 prosent fra barnet var ca 3 mnd, og den dagen tok faren avspasering og var hjemme. Så tok jeg noen kurs i permisjonen mens besteforelder passet. Mannen jobbet også litt i sin permisjon. Med ferie og små-jobbingen strakk vi permisjonen helt til barnehagestart og slapp ulønnet. 

Jeg synes det var fantastisk å gå på jobb igjen, siden jeg ble sprø av å gå hjemme (koronabarsel). Veldig fornøyd med å løse det sånn!

Anonymkode: 7a56a...a71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde permisjon, ferie og 8 uker ulønnet, og var tilbake på jobb da barnet var nøyaktig 10 måneder. Far hadde permisjon og ferie fram til barnet var 15 måneder. 100% utbetaling 

Anonymkode: 1f444...90f

AnonymBruker
Skrevet

Med første var baby 7 mnd. Med andre var baby 10 mnd. Mannen syns det var kjedelig å være hjemme i perm, derfor hadde jeg lengre perm med nr 2. 😆 Gikk helt fint det. 

Anonymkode: 6896f...e52

AnonymBruker
Skrevet

Tok egen og felles. Mannen tok sin del. Psykologforeningen trakk støtten til tredelingen slik den er i dag. Anbefaler at mor tar så mye hun kan.

Anonymkode: 76d37...17c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg (mor) egen og felles. Samboer tok sin del pluss ferie 

Anonymkode: 3ff2e...1c2

AnonymBruker
Skrevet

Med de to eldste hadde jeg all permisjonen (søkte om å få overført fra far), og på siste barn tok han ut 4 uker som han tok ut etter barnet hadde begynt i barnehagen🙄 (du han hadde fri uten barn og gjorde heller ikke husarbeid)

Verste brøleren jeg har gjort, han var så opptatt av jobb og kunne jo ikke ta grep, så jeg følte det var den beste løsningen. Det gjorde bare at han overhodet ikke så hva som må til i en familie.. 

Barna begynte i barnehagen når de var rundt året

Anonymkode: a9e24...dbc

AnonymBruker
Skrevet

Med første gikk Jeg tilbake på jobb etter 4.5 mnd. Jobbet 11-17 (to timer ammefri). Mannen begynte da å jobbe 7-11 og hadde 50% permisjon. Vi kunne da strekke permisjonen til vi fikk barnehageplass. 

Med nr 2 valgte jeg samme løsning, mens mannen valgte å jobbe 20% og ha 80% permisjon.

Jeg valgte omtrent det samme med nr 3. Mannen valgte da full permisjon da han tpk pver 

Anonymkode: 96d33...09b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var andre regler da jeg hadde babyer, de er ungdommer nå. Med første tok jeg hele permisjonen, inkludert fedrekvoten. Barnet var 12 eller 13 måneder da jeg startet på jobb igjen. Med andremann tok jeg alt, bortsett fra fedrekvoten. Den tok han ut gradert over tid. Barnet var 13 måneder da jeg startet på jobb. 

Anonymkode: 569a5...f5d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snart termin. Jeg tar fellesperioden. Jeg var sykemeldt i ferien, så jeg har 10 uker ferie etter permisjonen. Baby er ca. 1 år når jeg starter i jobb. Min mann kan jobbe når han vil. Enten kveldstid, helger, midt på på natt etc, så lenge han leverer det han skal. Derfor blir han "hjemme" med barnet til hen (vi vet ikke kjønn) er 2,5 år. Det spiller derfor ikke så stor rolle når han tar ut permisjonen. Vi har lyst å reise en del, så han tar sikkert ut permisjonen når vi skal på ferie en stund. 

Anonymkode: a503c...9c2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Med de to eldste hadde jeg all permisjonen (søkte om å få overført fra far), og på siste barn tok han ut 4 uker som han tok ut etter barnet hadde begynt i barnehagen🙄 (du han hadde fri uten barn og gjorde heller ikke husarbeid)

Verste brøleren jeg har gjort, han var så opptatt av jobb og kunne jo ikke ta grep, så jeg følte det var den beste løsningen. Det gjorde bare at han overhodet ikke så hva som må til i en familie.. 

Barna begynte i barnehagen når de var rundt året

Anonymkode: a9e24...dbc

Utrolig det der, hvor mange menn som har så "viktige" og uvurderlige jobber... de har godt av å tenke på noe annet en stund, og dele på ansvaret for barnet. Min samboer er også ekstremt opptatt av jobb, han har ikke mye liv utenom for å være ærlig. Men heldigvis så har han selv vært opptatt av at han vil ta ut mest mulig permisjon, selv om han nå stresser med hvem som skal ta over for ham når han er borte. Så han tar etter planen 9 uker av fellesperioden i tillegg til sin egen periode :)

Anonymkode: 63d2b...b72

AnonymBruker
Skrevet

100% permisjon. Jeg tok min og hele fellesperioden. Begynte å jobbe igjen når barnet bare var 7 mnd. Helt tullete spør du meg! Var tilbake i en 100% jobb og barnet sov ikke natten gjennom engang. Aldri igjen. 

Hadde jeg visst det jeg gjør i dag, hadde vi valgt 80% permisjon. 

Anonymkode: 74dd8...261

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er mine barn voksne, så var jo andre regler da. Med første, så var han hjemme en uke, da vi kom hjem. Andre gang i 2 uker. Resten tok jeg. 

Anonymkode: 0b0d5...c2b

Skrevet

Vi har tre sommerbarn og da gikk det veldig fint opp med barnehagestart med kun 100% permisjon og ferie. Jeg (mor) tok hele fellesperioden + litt ferie, da var barna ca. 10 mnd. da vi byttet

Venter nummer fire i månedsskiftet januar/februar og må regne med å ta endel ulønnet fri, men fordelen er jo at jeg kan være hjemme med henne til hun er ca. 15 mnd (pappaen synes det er nok å ha permisjon i 4 mnd.🤭)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...