Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har havnet i den kjipe situasjonen at jeg har blitt forelslet i en kollega, og jeg trenger råd for å bli kvitt den.

Litt bakgrunnsinfo:

Jeg er i et godt forhold som jeg trives godt i og jeg elsker mannen min, og jeg har ikke tenkt til å gå ifra han.

Kollegaen min er gift og har barn. Jeg har på ingen måte tenkt å blande meg inn i familien deres.

Kollegaen min og jeg har en veldig god kjemi, og vi har nok en lett flørt på gang, ikke noe upassende eller noe sånt. Vi har heller ikke kontakt utenfor jobb. Jeg gleder meg til å se han på jobb hver dag, og jeg hater det.

Jeg har ikke mulighet til å skifte jobb før neste sommer, noe jeg kommer til å gjøre hvis denne forelskelsen fortsetter. 

Jeg ønsker egentlig tips ti hvordan jeg skal bli kvitt denne forelskelsen for den plager meg, og jeg skammer meg. Jeg har på ingen måte tenkt å såre min gode og fine mann. Gode råd settes pris på!

Anonymkode: 6641e...73b

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og min mann har en avtale om at om det skjer så forteller vi hverandre om det og kan bruke det til å styrke vårt forhold. Min eks opplevde det og gikk fra meg, så er litt brent barn. 

Anonymkode: d162a...151

• Hjerte 4
Gjest Nordlending90
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg og min mann har en avtale om at om det skjer så forteller vi hverandre om det og kan bruke det til å styrke vårt forhold. Min eks opplevde det og gikk fra meg, så er litt brent barn. 

Anonymkode: d162a...151

Ja, det kan kanskje være lurt. Da forelskelsen mindre spennende.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har havnet i den kjipe situasjonen at jeg har blitt forelslet i en kollega, og jeg trenger råd for å bli kvitt den.

Ikke mat den. Det går over med tiden. 

Anonymkode: 37f41...391

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Så lenge du ikke handler på det,så får du heller fryde deg over en liten forelskelse. Man blir som regel litt ekstra horny når man er forelsket,så du får bruke mannen din litt oftere🤗 

Anonymkode: db3c5...5c3

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Unngå kollegaen så mye du kan. Se for deg at han har smittsomme vorter på hele kroppen og muggen sopp på huden (sånn grønn og hvit som dårlig mat har).

Anonymkode: 262a7...33b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så lenge du ikke handler på det,så får du heller fryde deg over en liten forelskelse. Man blir som regel litt ekstra horny når man er forelsket,så du får bruke mannen din litt oftere🤗 

For en heldig mann som kan få seg litt ekstra fordi kona er kåt på en anna. Skulle ønske jeg var i han sine sko. 

• Liker 1
Skrevet

Føler det har vært mange sånne tråder i det siste, så det er visst ikke så uvanlig

Vil anta at standardrådet om å holde avstand vil hjelpe, og sikkert enda mer det å skifte jobb. Dvs. alt man ikke har lyst til når man er forelsket.
Hvis du vet at du elsker mannen din og vil fortsette å være med han uansett så får du bare fokusere på akkurat det, og holde ut til følelsene for kollegaen gir seg. De bør jo gjøre det etter hvert i så fall.
Det er vanskeligere om man ikke er sikker på akkurat det.

Anonymkode: 03f9d...d99

Skrevet

Ignorer det så går det over.

Anonymkode: e6e68...179

• Liker 1
Skrevet

Må du være med ham da utenom faglige møter?

• Liker 1
Skrevet

«Ignorer og unngå»… hjelper sjelden. Dette er som en trykkoker. Forelskelse i en annen enn mannen din tyder jo på at noe ikke er tipp topp hjemme. Kanskje innrømme akkurat det og ta tak i det…

Anonymkode: a5cc5...03c

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke du er forelsket, men betatt. Ikke ødelegg det du har med mannen din for en liten crush. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2026 den 11.13):

Det skal jeg ta til meg! Da blir jo forholdet med min mann enda mer intimt og romantisk!

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (13 timer siden):

Må du være med ham da utenom faglige møter?

Prøver å unngå han så mye som mulig hvis det ikke er i en profesjonell setting.

• Liker 1
Skrevet
grillkylling skrev (3 timer siden):

Tror ikke du er forelsket, men betatt. Ikke ødelegg det du har med mannen din for en liten crush. 

Som jeg skrev i innlegget, jeg har ingen planer om å forlate min mann.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

«Ignorer og unngå»… hjelper sjelden. Dette er som en trykkoker. Forelskelse i en annen enn mannen din tyder jo på at noe ikke er tipp topp hjemme. Kanskje innrømme akkurat det og ta tak i det…

Her tar du feil. Min mann og jeg har et godt forhold, og som jeg nevnte i innlegget jeg har ingen planer om å forlate han.

Skrevet

Når du er så trygg på forholdet du er i, som du skriver i de siste svarene her, så er det vel egentlig ikke noe problem? Den forelskelsen burde gå kjapt over. 

Anonymkode: 03f9d...d99

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Her tar du feil. Min mann og jeg har et godt forhold, og som jeg nevnte i innlegget jeg har ingen planer om å forlate han.

Ok, men hva er da poenget med å skrive her…?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2026 den 11.13):

Dette!!

Anonymkode: 439b6...b51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er litt i samme situasjon. En mann som begynte like etter meg, så vi har hatt mye nytte av hverandre som nye begge to. Så god kjemi og egentlig bare hyggelig. Jeg tenker stadig på hva som kunne vært. Samtidig så kunne jeg aldri gått videre med det, jeg har mannen min, og vi har det veldig fint og trygt sammen, ikke noe jeg kunne byttet bort eller ødelagt fordi noe annet virker spennende, for gresset er sjeldent grønnere på andre siden. Men en liten fantasi må det være lov å ha ☺️

Anonymkode: 7814d...0c4

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...