AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:29 #1 Skrevet fredag kl. 13:29 Hei Til dere som tok Klexane i svangerskapet, når begynte det med det og hvor lenge tok dere det? Har dere fått det anbefalt av privat eller offentlig lege? Vil også spørre hvorfor ble dere anbefalt å ta dette. Lurer på fordi jeg hadde flere aborter bak meg og tenker om det er noe som jeg bør ha neste gang jeg blir gravid 🙏 Anonymkode: 46bf4...8f2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:45 #2 Skrevet fredag kl. 16:45 Har tatt det ifm. ivf. Startet etter innsett og sluttet når jeg var 7 uker på vei. Så altså rundt 4 uker tilsammen. Ingen spesiell grunn, bare for å prøve noe nytt første gangen. Og nå har det funket på tre svangerskap (venter tredjemann nå). Anonymkode: 5181e...be5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:37 #3 Skrevet fredag kl. 18:37 Prøv progesteronstøtte også. Funka for meg. Sammen med blodfortynnende Anonymkode: 2d3dc...835
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:18 #4 Skrevet fredag kl. 19:18 Jeg fikk det da jeg tok IVF privat. Fikk det pga mange tidlige SAer. Er 9 uker på vei nå. Sluttet med det for en uke siden og startet rett etter innsett. Anonymkode: 16168...ef4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:49 #5 Skrevet fredag kl. 20:49 Flere MA/SA, potensielt APS, så fikk dette og albyl e. Rundt positiv test med klexane til to dager før termin og albyl e en uke før termin. Privat lege. Anonymkode: 162ef...edd 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden Er gravid nå, egenlaget barn, og fikk time på offentlig sykehus etter 4 SA+MA før denne satt. Ble gravid hver syklus, men mistet like ofte. Legen anbefalte progresteronstøtte til svangerskapsuke 12, albyl-e fra eggløsning og til 3 uker før termin, pluss klexane fra positiv test til 6 uker etter fødsel. Har påvist antifosfolipidsyndrom. Anbefaler å be om blodprøve før du ber om medisiner, så dere vet hva dere behandler med blodfortynnende. Anonymkode: beed0...d55 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er gravid nå, egenlaget barn, og fikk time på offentlig sykehus etter 4 SA+MA før denne satt. Ble gravid hver syklus, men mistet like ofte. Legen anbefalte progresteronstøtte til svangerskapsuke 12, albyl-e fra eggløsning og til 3 uker før termin, pluss klexane fra positiv test til 6 uker etter fødsel. Har påvist antifosfolipidsyndrom. Anbefaler å be om blodprøve før du ber om medisiner, så dere vet hva dere behandler med blodfortynnende. Anonymkode: beed0...d55 Det heter progesteron, ikke progresteron. Overraskende mange som ikke klarer å skrive/uttale ordet riktig. Anonymkode: 2d3dc...835
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå