AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #21 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ville ringt legevakt og forklart situasjonen. Hvis du begynner å fryse og få feber bør du få antibiotika asap! Anonymkode: b37f7...139 Har ikke frysninger nå, men har vært litt av og på. Men blir det verre tar jeg kontakt. Anonymkode: 2ecf5...86a
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #22 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk, skal se på det. Men da får jeg vel ikke hentet ut noe resept før på mandag da? Eller hvordan funker det? Anonymkode: 2ecf5...86a Det kommer an på hvor du bor, i store byer er det apotek åpent i helgene. Vet ikke hvordan de gjør det på fysisk legevakt, om man kan få noe medisiner der. Jeg fikk medisin på privat legevakt en gang det var helg, det går jo an å prøve også, men det er dyrt. Anonymkode: 81f2f...741
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #23 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nå har det gått et par dager og jeg føler ikke det er bedre, men verre. Natt til fredag våknet jeg ca 6 ganger for og tisse, og har generelt tisset sikkert 12 ganger om dagen eller noe. Men natt til i dag våknet jeg bare en gang, så jeg trodde jeg begynte å bli bedre. Men nå i kveld føler jeg meg litt slapp og har litt frysninger, og må fortsatt tisse ofte/og svie/ubehag når jeg tisser. Er det farlig? Jeg har ikke faktisk feber, bare fryser litt innimellom. Har lest om nyrebekkenbetennelse og hører om hvor dårlige folk blir. Men kan jeg ha blitt dårlig så fort? Jeg tenker jeg kan se det an til i morgen/mandag, bør det gå fint? Anonymkode: 2ecf5...86a Legevakt nå, du kan få betennelse videre inn i systemet og bli skikkelig syk! Legevakten har som regel antibiotika du kan få til du kommer deg på apoteket. Jeg måtte på legevakten en kveld pga uvi, mandag tror jeg det var, og da fikk jeg med meg kvelds- og morgendose slik at jeg kunne begynne behandlingen med en gang. Anonymkode: 090ec...3a7
Kålrota Skrevet 12 timer siden #24 Skrevet 12 timer siden Legevakt, ja. Du vil virkelig ikke ha nyrebekkenbetennelse. God bedring!
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #25 Skrevet 12 timer siden Antibiotika. Alle andre forslag her er bare ubrukelige kjerringråd. IKKE bevist Anonymkode: 95fb7...0ab
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #26 Skrevet 12 timer siden Tranebær er en myte. Drikk rikelig. Ikke drikk juice eller cider, det er det sukker i, bakterier liker sukker. UVI kan gå over av seg selv. Lite sannsynlig at det utvikler seg til nyrebekkenbetennselse så raskt. Vær obs på smerter i flankene og dårlig allmenntilstand. Hilsen sykepleier som jobber på legevakt Anonymkode: 05fd7...fa8
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #27 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk, skal se på det. Men da får jeg vel ikke hentet ut noe resept før på mandag da? Eller hvordan funker det? Anonymkode: 2ecf5...86a Noen steder har de åpne apotek noen timer søndag, sjekk din by. Anonymkode: 9cbf7...8be
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå