Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
miamusen skrev (51 minutter siden):

Folk greier ikke å forstå at dette gjennomsyrer hele eliten og alt av maktapparat i hele Norge…  Og har gjort det i alle år. 
Vi er mange som ha visst om dette lenge, men heldigvis er det fler og fler som begynner å våkne. 
Norge er et blåøyd og naivt lite folk

Fjord- Korea er ikke et så dumt navn. Jeg var i Sverige i landesorgperioden. Dro retter han døde og kom hjem dagen det var begravelse. Teppet lå mørkt over Norge, med en sørgeperiode på 13 dager, vs Nord-Korea som hadde 10 dager etter Kim Il Sung døde i 1994. Støre er gal! I tillegg var det å handle på Kiwi, vs å handle på Willys også som handle i en butikk fra Øst-Eurpa. Dette handler ikke om at jeg ikke likte kongen, det gjorde jeg. Norge kokes sakte som en frosk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
miamusen skrev (1 time siden):

Folk greier ikke å forstå at dette gjennomsyrer hele eliten og alt av maktapparat i hele Norge…  Og har gjort det i alle år. 
Vi er mange som ha visst om dette lenge, men heldigvis er det fler og fler som begynner å våkne. 
Norge er et blåøyd og naivt lite folk

Ikke lenge siden det ble sett på som en konspirasjonsteori, og folk ble ledd av. Det samme med at en liten elite styrer verden. Det så vi jo hos Epstein. Og jeg har aldri trodd på dette. Men når RL satte Epstein i forbindelse med denne Rotchild dama støkk det litt i meg. 

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
Janzypants skrev (15 timer siden):

Jeg driver og ser på nå. Er ca halvveis i første episode. 
Jeg er 35 år gammel, slik at jeg husker jo ingenting om det som kommer frem ganske i starten av dokumentaren, men jeg stiller meg likevel noen spørsmål. 

Da Jagland overtok for Gro Harlem Brundtland, ble Rød-Larsen utnevnt som planleggingsminister. MEN, så kom det frem at han hadde jukset med noe aksjegreier og tilbakedatert noe greier for å slippe og betale skatt. Tror det var rundt 350-360 000 kr den gangen, som i dag ville utgjort rundt én million kroner. Dette førte til at han måtte gå, bare 35 dager etter innsettelsen. Så klarer han å lire av seg denne setningen til pressen: "Dette har jeg ikke fortjent". Altså, hallo? Han valgte selv å jukse med datoer for å slippe å betale skatt, men han har ikke gjort seg fortjent for konsekvensene? Ok, den er grei! 

Men så kommer kanskje hovedspørsmålet mitt; når man visste allerede i 1996/1997 hvor hans moralske kompass var, hvorfor fortsatte han å få såpass betrodde stillinger? Han risikerte jo fengsel på bakgrunn av de aksjegreiene, men siden det lå langt bakover i tid, så valgte økokrim å bare gi han en bot. 

Jeg må også innrømme at jeg ikke var helt klar over at Jagland var såpass god venn med Rød-Larsen og Juul privat. Det er MYE snusk som kommer frem her, tror jeg, og det er tydelig at det finnes mye kameraderi og korrupsjon også i Norge...

Jeg har hørt om disse sakene før, for jeg er jo eldre, men det har vel bare surret på tv uten at jeg egentlig har fått det med.  Det er derfor interessant at noen henter det frem i lyset igjen nå.  Se innlegget/videoen som kalkula delte i den andre tråden 

Endret av Perine
  • Nyttig 1
Skrevet
Marijana skrev (2 timer siden):

Det er jo du som sier at det ikke er bra nok at et parti beklager. Da kan du formodentlig si noe om hva som er bra nok for deg.

Det var både røde og blå regjeringer i flere omganger som hadde regjeringsmakt og statsrådposter da IPI fikk tildelinger. Høyre var i regjering med FrP. Så det er uavhengig av partier i posisjon at IPI fikk støtte. 

• Liker 2
Skrevet
alfathealfa skrev (2 timer siden):

Det er jo du som sier at det ikke er bra nok at et parti beklager. Da kan du formodentlig si noe om hva som er bra nok for deg.

Det var både røde og blå regjeringer i flere omganger som hadde regjeringsmakt og statsrådposter da IPI fikk tildelinger. Høyre var i regjering med FrP. Så det er uavhengig av partier i posisjon at IPI fikk støtte. 

Jeg er mest opptatt av at vi får vite fakta om hva som kan ha foregått av lovbrudd og kritikkverdige forhold, ikke av forhåndsdømming og skittkasting etter partitilhørighet og våre politiske meninger.  

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Perine skrev (53 minutter siden):

Jeg er mest opptatt av at vi får vite fakta om hva som kan ha foregått av lovbrudd og kritikkverdige forhold, ikke av forhåndsdømming og skittkasting etter partitilhørighet og våre politiske meninger.  

🎯

Skrevet
Perine skrev (1 time siden):

Ja så enig….

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...