Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sett begge deler nå. Godt ting kommer frem vedr Diplomatparet . Hva synes dere?.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siste episode var 2022. Hvilken episode sikter du til?

• Nyttig 1
Skrevet

IMG_2925.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg driver og ser på nå. Er ca halvveis i første episode. 
Jeg er 35 år gammel, slik at jeg husker jo ingenting om det som kommer frem ganske i starten av dokumentaren, men jeg stiller meg likevel noen spørsmål. 

Da Jagland overtok for Gro Harlem Brundtland, ble Rød-Larsen utnevnt som planleggingsminister. MEN, så kom det frem at han hadde jukset med noe aksjegreier og tilbakedatert noe greier for å slippe og betale skatt. Tror det var rundt 350-360 000 kr den gangen, som i dag ville utgjort rundt én million kroner. Dette førte til at han måtte gå, bare 35 dager etter innsettelsen. Så klarer han å lire av seg denne setningen til pressen: "Dette har jeg ikke fortjent". Altså, hallo? Han valgte selv å jukse med datoer for å slippe å betale skatt, men han har ikke gjort seg fortjent for konsekvensene? Ok, den er grei! 

Men så kommer kanskje hovedspørsmålet mitt; når man visste allerede i 1996/1997 hvor hans moralske kompass var, hvorfor fortsatte han å få såpass betrodde stillinger? Han risikerte jo fengsel på bakgrunn av de aksjegreiene, men siden det lå langt bakover i tid, så valgte økokrim å bare gi han en bot. 

Jeg må også innrømme at jeg ikke var helt klar over at Jagland var såpass god venn med Rød-Larsen og Juul privat. Det er MYE snusk som kommer frem her, tror jeg, og det er tydelig at det finnes mye kameraderi og korrupsjon også i Norge...

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Det viser hvor korrupt Norge er. Jeg håper alle legger merke til hvordan AP kommer til å klare å sno seg unna dette og. Det kommer til å komme null niks nada, beklager og angre ut av høringene. For jeg håper at folk snart får øynene opp hva folk i alle år har kalt å "å ha partiboka i orden". Tydeligere enn dette kan det vel nesten ikke bli. Mona Juul, Jagland og RL skulle vært fengslet på dagen. Støre og Stoltenberg kommer ikke til å få så mye som en ripe i lakken. Vent å se.

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Marijana skrev (30 minutter siden):

Det viser hvor korrupt Norge er. Jeg håper alle legger merke til hvordan AP kommer til å klare å sno seg unna dette og. Det kommer til å komme null niks nada, beklager og angre ut av høringene. For jeg håper at folk snart får øynene opp hva folk i alle år har kalt å "å ha partiboka i orden". Tydeligere enn dette kan det vel nesten ikke bli. Mona Juul, Jagland og RL skulle vært fengslet på dagen. Støre og Stoltenberg kommer ikke til å få så mye som en ripe i lakken. Vent å se.

Jeg håper og ber om at du tar feil.

• Liker 1
Skrevet
RC skrev (3 timer siden):

Jeg håper og ber om at du tar feil.

Jeg og!

Skrevet
Marijana skrev (6 timer siden):

Hva annet tenker du et parti skal komme med på dette tidspunktet? Hvilken rolle mener du at Støre og Stoltenberg har i det? I Norge fengsles de politiet mener det er et rettslig grunnlag for å fengsle. Mener du at politiet burde fengslet her, på hvilket rettslig grunnlag mener du at politiet har vurdert feil? 

• Liker 2
Skrevet

Reagerer på at de gjør lovbrudd, må gå av . Får andre store stillinger. Suppe . Det er jo slik enda Anniken Huitfeldt måtte gå av. Men i dag sitter på en enda flottere jobb i USA . Ikke rart folk mister all tillit til de som styrer. Å har holdt på. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Dette er jo bare en liten del av all korrupsjonen/kameraderiet vi lever under. Alt i det offentlige drives av korrupsjon, de som varsler om dette blir fryst ut. Noen blir gjemt bort i psykiatrien.

Men kveget stemmer jo frem disse folka, da blir det slik. At AP kunne få enda en ny periode med støre er jo en skandale, sier bare om hvor dumme folk er.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg er ikke sjokkert over denne dokumentaren, og koblingen til AP. Anbefaler også å se dokumentaren «mannen som falt», her er også AP innblandet, når det er snakk om hvor den nye hovedflyplassen skulle ligge, Hurum vs Gardermoen. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Og enda stemmer folk på Ap. Et parti som er bygd som en konservativ menighet, der ungdommer oppdras i "Partiet" til å ha de rette meningene og den rette trua. Og de som er flinkest til å smiske og sno seg går til topps...

Endret av Bie-damen
Stavefeil
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har aldri stemt på arbeiderpartiet . Å aldri vil jeg gjøre det. Håper så mange som mulig ser dette programmet. De dekker og hjelper hverandre hele gjengen.😡

• Nyttig 3
Skrevet

Alle bør lese denne boka: https://www.ark.no/produkt/arbeiderpartiets-maktspill-9788202809294?gad_source=1&gad_campaignid=23117369652&gclid=EAIaIQobChMIy7Td2c-JlwMVQ4ZQBh39zhwQEAAYASAAEgJjAfD_BwE

"Arbeiderpartiets maktspill"

"Hva er bakteppet for alle maktkampene i Arbeiderpartiet? Hvorfor har det vært så vanskelig å skrive om interne stridigheter? Hvorfor skrev ikke Einar Gerhardsen eller de andre sentrale lederne om sine overtramp? I denne lydboken kan du høre en komprimert dokumentar om de styggeste maktkampene i Arbeiderpartiet. Helt fra Martin Tranmæl til Jonas Gahr Støre. Forfatter og historiker Aage G. Sivertsen har gått i dybden på en materie som tidligere ikke har tålt dagens lys. Mange av temaene er velkjente. Intrigene, de ufine metodene for at enkeltpersoner skal gjøre karriere eller for at partiet skal seire, kunne neppe vært bedre fremstilt i en roman."

• Liker 3
Skrevet (endret)
Kalkula skrev (Akkurat nå):

Alle bør lese denne boka: https://www.ark.no/produkt/arbeiderpartiets-maktspill-9788202809294?gad_source=1&gad_campaignid=23117369652&gclid=EAIaIQobChMIy7Td2c-JlwMVQ4ZQBh39zhwQEAAYASAAEgJjAfD_BwE

"Arbeiderpartiets maktspill"

"Hva er bakteppet for alle maktkampene i Arbeiderpartiet? Hvorfor har det vært så vanskelig å skrive om interne stridigheter? Hvorfor skrev ikke Einar Gerhardsen eller de andre sentrale lederne om sine overtramp? I denne lydboken kan du høre en komprimert dokumentar om de styggeste maktkampene i Arbeiderpartiet. Helt fra Martin Tranmæl til Jonas Gahr Støre. Forfatter og historiker Aage G. Sivertsen har gått i dybden på en materie som tidligere ikke har tålt dagens lys. Mange av temaene er velkjente. Intrigene, de ufine metodene for at enkeltpersoner skal gjøre karriere eller for at partiet skal seire, kunne neppe vært bedre fremstilt i en roman."

Kan lånes på de fleste bibliotek..

Endret av Kalkula
  • Liker 1
Skrevet
alfathealfa skrev (6 timer siden):

Hva annet tenker du et parti skal komme med på dette tidspunktet? Her skjønner jeg ikke hva du mener.

Hvilken rolle mener du at Støre og Stoltenberg har i det? 
Som du så i dokumentaren, og som har kommet frem siste tiden, er det en fryktkultur i UD. Du gjør det du får beskjed om, ellers så kan hele karrieren din ryke. I UD skal de egentlig utføre kontroller av tilskuddsmidlene, i forhold til IPI( og det er mye annet som blir sett igjennom fingrene med og)  fikk de beskjed om at det ikke var nødvendig, bare overfør. Dette har blitt påpekt av Rikskommisjonen. De ansatte sier, det var politisk styrt at IPI skulle ha de midlene. Med Jens som statsminister, og Støre som utenriksminister, fikk IPI 62.2 millioner. Totalt 130 millioner, Børge Brende var jo også svært raus. Støre ble i 2006 advart mot pengebruken i IPI, men står den dag i dag og forsvarer samarbeidet. Hva gikk pengene til? Hvilke konkrete resultater kan de vise til?

Som du så, ble bygningen pusset opp for millioner av kroner, og fungerte nærmest som et eventbyrå der store mottakelser ble holdt. Her kunne FN-eliten kose seg. Jeg har hørt fra folks osm jobber med anskaffelser, at
et bygg som brukes til representering på denne måten, bør sees på som en offentlig anskaffelse, og at dette kan være brudd på den.

Siden AP styrte Norge i mange år etter krigen, har deres politikk og ideologi lagt grunnlaget for hvordan UD fungerer i dag, og de har klødd hverandre på ryggen. For eksempel sørget de for at Mona Juul fikk bli ambassadør i Tel Aviv, mens Rød Larsen var FNs spesialutsending i Midtøsten. I denne perioden fikk de utbetalt penger fra Peres stiftelsen som RL nektet å gi tilbake. Dette er korrupsjon, og det er straffbart. 

I Norge fengsles de politiet mener det er et rettslig grunnlag for å fengsle. Mener du at politiet burde fengslet her, på hvilket rettslig grunnlag mener du at politiet har vurdert feil? 
Det kan jeg selvsagt ikke svare på. Men for oss vanlige dødelige er det veldig rart å sitte å se på at mennesker som RL, som har sneket på skatten her, løyet om penger der, vist frem bilder av småjenter på Epstein island, karret til seg og beriket seg på  på bistandsmidler, har graderte dokumenter han hevder ikke eksisterer i kjelleren osv. osv,  ikke varetektsfengsles. Tror mange av oss har ofrene for NAV skandalen i bakhodet. Når vanlige folk mottar penger i god tro, holder det ikke med å beklage og unnskylde, de ble fengslet og fikk store tilbakebetalingskrav. Denne gjengen vi snakker om nå, beholder hver krone. Det er til å spy av. 

• Liker 1
Skrevet

Se denne også: 

• Liker 4
Skrevet

Folk greier ikke å forstå at dette gjennomsyrer hele eliten og alt av maktapparat i hele Norge…  Og har gjort det i alle år. 
Vi er mange som ha visst om dette lenge, men heldigvis er det fler og fler som begynner å våkne. 
Norge er et blåøyd og naivt lite folk

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...