Gå til innhold

Petite kvinner, hvor handler dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med å finne klær som passer. 160 høy, slank og smal midje. Ønsker tips til hvor jeg kan handle flatterende plagg. Liker feminin stil. Har iblant funnet jeans i str 32 som passer, men må alltid legge dem opp. Liker ellers dressbukser, bluser/skjorter og kjoler. Vanskelig å finne kjoler som ikke er for vide eller for lange. Takknemlig for alle tips😊

Anonymkode: 4dfd6...c46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velger bare kjoler som går til knærne.

Bukser kjøper jeg på Only eller Vero Moda.

Har sluttet med jeans. De er for lange😅

Lykke til 🤞 

Skrevet
Strigiformes skrev (2 minutter siden):

Velger bare kjoler som går til knærne.

Bukser kjøper jeg på Only eller Vero Moda.

Har sluttet med jeans. De er for lange😅

Lykke til 🤞 

Takk for tips!

Jeg synes kjoler helt ned til knærne får meg til å se kortere ut, foretrekker litt over.
Hvilke bukser anbefaler du fra ONLY og Vero Moda? Bruker du petite lengde derifra?

Skrevet

157 høy, jeg kjøper bukser med ankle length. De blir normal lengde på meg! Kjøper gjerne på Gina eller H&M. 

Anonymkode: 20aed...7e0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for tips!

Jeg synes kjoler helt ned til knærne får meg til å se kortere ut, foretrekker litt over.
Hvilke bukser anbefaler du fra ONLY og Vero Moda? Bruker du petite lengde derifra?

Dressbukser I ulike farger. Bruker vanlig lengde. Det har gått greit fram til nå.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg sliter veldig med å finne klær som passer. 160 høy, slank og smal midje. Ønsker tips til hvor jeg kan handle flatterende plagg. Liker feminin stil. Har iblant funnet jeans i str 32 som passer, men må alltid legge dem opp. Liker ellers dressbukser, bluser/skjorter og kjoler. Vanskelig å finne kjoler som ikke er for vide eller for lange. Takknemlig for alle tips😊

Jeans i str. 32 er vel ikke spesielt lite? Eller er det lengden du snakker om?

Anonymkode: d1677...45c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeans i str. 32 er vel ikke spesielt lite? Eller er det lengden du snakker om?

Anonymkode: d1677...45c

Jeans i str 32 tilsvarer xxs. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeans i str 32 tilsvarer xxs. 

Hun tenker på tommer.

Men TS mener i størrelsene 36, 38, 40 osv.

Anonymkode: aaf5a...6ec

Skrevet

Nå er jeg feit men Zalando har jo mye til de fleste og petite er jo en egen sjanger som plus size så du kan jo finne litt der. Ellers så handler ofte  de fleste venninnene mine som er petite bukser og kjoler på barneavdelingen da de passer perfekt, er ikke så ofte de finner kjoler siden de ofte blir litt barnslige men du kan være heldig å finne noe. Det er og som regel en butikk og to i de større byene som har slike små butikker med masse forskjellige flotte klær og der er ofte størrelsene veldig små. 

Anonymkode: f6d60...80b

Skrevet

Skulle ut next. De har petit strl. Det er UK basert men de betaler tollen din. 

Anonymkode: 97903...d5b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er jeg feit men Zalando har jo mye til de fleste og petite er jo en egen sjanger som plus size så du kan jo finne litt der. Ellers så handler ofte  de fleste venninnene mine som er petite bukser og kjoler på barneavdelingen da de passer perfekt, er ikke så ofte de finner kjoler siden de ofte blir litt barnslige men du kan være heldig å finne noe. Det er og som regel en butikk og to i de større byene som har slike små butikker med masse forskjellige flotte klær og der er ofte størrelsene veldig små. 

Anonymkode: f6d60...80b

Tusen takk for innspill. Vet du hvilke butikker de finner bukser i barneavd.? Synes ofte det er litt barnslig preg😅

Skrevet

Alle klærne kjøpt på aliexpress en for små i størrelsen. Men de har utrolig mye fine klær. De har asiatiske størrelser, så da passer det jo bra at man er liten.

Skrevet

Ang jeans så spør i butikken. Det er ofte ikke plass til alle str ute i butikk, så der legges ofte den vanlige lengden. De har ofte masse mer på lager både kortere og lengre.

En annen ting er at Cropped er 28-30 i lengden, så se etter et også.

Lager157 har bukser med regular og short lengde. Short tilsvarer 30 og buksen er faktisk supre. To av tre barn jeg har hjemme foretrekker de og har mange.

Anonymkode: ec593...80b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du sjekket ungdomsavdelingene i de vanlige kjedebutikkene også, for eksempel Gina Tricot Young? Der finnes det faktisk masse klær som passer til 14-åringer, og det er ganske stort utvalg i ulike stiler – både jeans, bukser, topper, gensere osv. Mye av det er jo egentlig de samme trendene og modellene som selges i voksenavdelingen, bare i mindre størrelser.

Jeg tenker også at det kan være verdt å sjekke Levi’s og Lee. De har ungdomsstørrelser helt opp mot 14 år, og flere av modellene er de samme eller veldig like som voksenmodellene. I tillegg går voksenstørrelsene hos mange merker ganske langt ned. Mange jeans starter på rundt 24 tommer i livet, og noen har også 23 eller XXS/XS, så det kan absolutt være mulig å finne noe der også.

Det kan derfor hende at det er lettere å finne de minste størrelsene og riktig passform i ungdomsavdelingene, men jeg ville ikke nødvendigvis skilt så mye mellom «ungdomsklær» og «voksenklær». Mange av de samme modellene brukes på tvers av avdelingene, spesielt når det gjelder jeans og mer trendbaserte klær.

Jeg ville derfor sjekket både ungdomsavdelingene og de minste voksenstørrelsene. Da får man mye større utvalg, og det blir lettere å finne klær som passer både i størrelse og stil. 😊

• Nyttig 1
Skrevet

Gina Tricot har hatt petitstr i bukser. Det finnes mye utvalg i UK

Anonymkode: e3a39...18a

• Nyttig 1
Skrevet
Lillemy8 skrev (2 timer siden):

Har du sjekket ungdomsavdelingene i de vanlige kjedebutikkene også, for eksempel Gina Tricot Young? Der finnes det faktisk masse klær som passer til 14-åringer, og det er ganske stort utvalg i ulike stiler – både jeans, bukser, topper, gensere osv. Mye av det er jo egentlig de samme trendene og modellene som selges i voksenavdelingen, bare i mindre størrelser.

Jeg tenker også at det kan være verdt å sjekke Levi’s og Lee. De har ungdomsstørrelser helt opp mot 14 år, og flere av modellene er de samme eller veldig like som voksenmodellene. I tillegg går voksenstørrelsene hos mange merker ganske langt ned. Mange jeans starter på rundt 24 tommer i livet, og noen har også 23 eller XXS/XS, så det kan absolutt være mulig å finne noe der også.

Det kan derfor hende at det er lettere å finne de minste størrelsene og riktig passform i ungdomsavdelingene, men jeg ville ikke nødvendigvis skilt så mye mellom «ungdomsklær» og «voksenklær». Mange av de samme modellene brukes på tvers av avdelingene, spesielt når det gjelder jeans og mer trendbaserte klær.

Jeg ville derfor sjekket både ungdomsavdelingene og de minste voksenstørrelsene. Da får man mye større utvalg, og det blir lettere å finne klær som passer både i størrelse og stil. 😊

Takk for gode innspill, skal absolutt sjekke ut dette😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ang jeans så spør i butikken. Det er ofte ikke plass til alle str ute i butikk, så der legges ofte den vanlige lengden. De har ofte masse mer på lager både kortere og lengre.

En annen ting er at Cropped er 28-30 i lengden, så se etter et også.

Lager157 har bukser med regular og short lengde. Short tilsvarer 30 og buksen er faktisk supre. To av tre barn jeg har hjemme foretrekker de og har mange.

Anonymkode: ec593...80b

Veldig bra tips! Fikk bestilt meg en test bukse fra Lager nå😊

• Liker 1
Skrevet

Dressbukse: kickflare stella fra inwear

Bukser: levis har 30 i lengden. Det går greit

Ellers blir det mye fra "petit" på zalando. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Gina tricot har en egen petite kategori innenfor bukser. Dressbukser, jeans osv 😀

Anonymkode: 1bca3...1f6

• Nyttig 1
Skrevet

Ninepine, Zalando og Asos. Jeg er 1,55 med samme proposjoner som deg.

Anonymkode: c49ca...1be

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...