Gå til innhold

Seboreisk eksem i ansiktet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lang tid tar det før du merker effekt av ducray kelual? blir du kvitt mye av rødheten også?

Anonymkode: 082f7...39f

Kort svar: jeg smurte meg på de vonde områdene (ved nesevingene) på kvelden, merket med en gang at det ikke var vondt og kløete mer. Mindre rødt dagen etterpå. Og så smurte jeg noen dager og så roet det seg helt (det hvite flasset forsvant) og ja, rødheten ble borte.

Jeg er ufør og behøver dermed ikke fikse meg hver dag. Og jeg har ikke energi til å dusje mer enn noen ganger i uka. Så jeg lar ansiktet være mye i fred (jmf da jeg var på jobb). Hver gang jeg merker at nå blir huden rundt nesa eller ved øyenbrynene rød, og jeg skjønner at hudbarrieren er svekket, så smører jeg meg med denne kremen igjen.

Så jeg smører meg ikke regelmessig med den utenom at jeg bruker den rundt og på nesa hver gang jeg har dusjet. (Og så bruker jeg cerave på resten av ansiket, men det er altså bare hver gang jeg har vasket ansiktet)

Anonymkode: 5c85a...b62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg har ACO Deep cleansing Daily Face wash vært redningen. Billig er den også.  Sammen med Ducray Kelual krem eller La Roche Posay Toleriane Kerium DS Concentrate. Fete kremer er fy fy.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Kort svar: jeg smurte meg på de vonde områdene (ved nesevingene) på kvelden, merket med en gang at det ikke var vondt og kløete mer. Mindre rødt dagen etterpå. Og så smurte jeg noen dager og så roet det seg helt (det hvite flasset forsvant) og ja, rødheten ble borte.

Jeg er ufør og behøver dermed ikke fikse meg hver dag. Og jeg har ikke energi til å dusje mer enn noen ganger i uka. Så jeg lar ansiktet være mye i fred (jmf da jeg var på jobb). Hver gang jeg merker at nå blir huden rundt nesa eller ved øyenbrynene rød, og jeg skjønner at hudbarrieren er svekket, så smører jeg meg med denne kremen igjen.

Så jeg smører meg ikke regelmessig med den utenom at jeg bruker den rundt og på nesa hver gang jeg har dusjet. (Og så bruker jeg cerave på resten av ansiket, men det er altså bare hver gang jeg har vasket ansiktet)

Just now, Selbu said:

For meg har ACO Deep cleansing Daily Face wash vært redningen. Billig er den også.  Sammen med Ducray Kelual krem eller La Roche Posay Toleriane Kerium DS Concentrate. Fete kremer er fy fy.

Takk for skikkelig godt tips. Må nesten prøve den kremen!  (jeg er egentlig veldig redd for å prøve noe nytt og trigge et større og verre utbrudd!) 

Jeg bruker Cerave og Squalane olje til vanlig. Det har vært ok men nå er nesevingene veldig hissig og rødt. Og klør så fælt, jeg blir gal... 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Huden min ble bedre da jeg sluttet å bruke oljer og fete kremer på stedene jeg får eksem. Vasker ansiktet med fungoral sjampo høst og vinter, når eksemet blusser opp. 

Anonymkode: f9a47...de0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Takk for skikkelig godt tips. Må nesten prøve den kremen!  (jeg er egentlig veldig redd for å prøve noe nytt og trigge et større og verre utbrudd!) 

Jeg bruker Cerave og Squalane olje til vanlig. Det har vært ok men nå er nesevingene veldig hissig og rødt. Og klør så fælt, jeg blir gal... 

Ja, det er veldig ubehagelig. Det var jeg som skrev at jeg smurte meg på kvelden den første gangen jeg fikk den , og det var bare fordi jeg fikk kremen via post-hjemlevering) på kvelden, hehe 😄 Så jeg kastet meg over den med en gang den kom. Håper du får like rask lindring ❤️ 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Huden min ble bedre da jeg sluttet å bruke oljer og fete kremer på stedene jeg får eksem. Vasker ansiktet med fungoral sjampo høst og vinter, når eksemet blusser opp. 

Anonymkode: f9a47...de0

Bra sagt, gode råd (bare derfor jeg siterte deg, ...de0 ❤️ )

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er veldig ubehagelig. Det var jeg som skrev at jeg smurte meg på kvelden den første gangen jeg fikk den , og det var bare fordi jeg fikk kremen via post-hjemlevering) på kvelden, hehe 😄 Så jeg kastet meg over den med en gang den kom. Håper du får like rask lindring ❤️ 

Bra sagt, gode råd (bare derfor jeg siterte deg, ...de0 ❤️ )

Takk ❤️ TS

• Hjerte 1
Skrevet

Har bestilt time hos hudlege, men er ikke før om 2 uker. Noen som har anbefalinger av reseptbelagte kremer eller behandlinger jeg bør spørre om? 

Venter på Ducray Kelual i posten så skal også prøve denne.

ts

• Hjerte 1
Skrevet

Eg har også seboreisk eksem, i både ansikt og hodebunn. Min redning har vore Rå Organic Skincare sine produkter. Alle ansiktsproduktene deiras er uten parfyme. Så lenge eg holder meg til disse produkta så er huden min veldig myk og glatt og uten noke tørrhet eller flassing. 

Eg bruker disse to, ein om morgenen og ein om kvelden. 

Ceramide Rich Moisturiser og Ectoin Light Moisturiser.

Ellers bruker eg også serumene deiras og den oljebasert rensen Pure Lipid Cleanser.

Anonymkode: 34222...4e7

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Eg har også seboreisk eksem, i både ansikt og hodebunn. Min redning har vore Rå Organic Skincare sine produkter. Alle ansiktsproduktene deiras er uten parfyme. Så lenge eg holder meg til disse produkta så er huden min veldig myk og glatt og uten noke tørrhet eller flassing. 

Eg bruker disse to, ein om morgenen og ein om kvelden. 

Ceramide Rich Moisturiser og Ectoin Light Moisturiser.

Ellers bruker eg også serumene deiras og den oljebasert rensen Pure Lipid Cleanser.

Anonymkode: 34222...4e7

Det var litt dyre produkter! Men godt du har funnet noe som funker for deg!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2026 den 14.44):

Har bestilt time hos hudlege, men er ikke før om 2 uker. Noen som har anbefalinger av reseptbelagte kremer eller behandlinger jeg bør spørre om? 

Venter på Ducray Kelual i posten så skal også prøve denne.

ts

Jeg tenkte faktisk på deg så sent som i dag, Ts. Jeg var en av dem som svarte deg forleden. Håper posten kommer superraskt med kremen du har bestilt ❤️ 

Lurt å få tatt en sjekk hos hudlegen også, ja.

God bedrings-klem (virtuell)

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tenkte faktisk på deg så sent som i dag, Ts. Jeg var en av dem som svarte deg forleden. Håper posten kommer superraskt med kremen du har bestilt ❤️ 

Lurt å få tatt en sjekk hos hudlegen også, ja.

God bedrings-klem (virtuell)

Så hyggelig å høre ❤️ Er så fortvilet og lei meg :( Men har tro på at kremen kan være til stor hjelp! Trenger bare at det roer seg betraktelig så er jeg fornøyd 😕 Vil ikke vise meg når utbruddet er på det verste..

• Hjerte 1
Skrevet

Sikkert ikke beste svaret men jeg blir mye bedre hvis jeg tar litt solarium.  

Anonymkode: badd5...c70

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Sikkert ikke beste svaret men jeg blir mye bedre hvis jeg tar litt solarium.  

Anonymkode: badd5...c70

Samme her, hadde det ikke vært så risky skulle jeg tatt solarium flere ganger i uken..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...