AnonymBruker Skrevet 23. september #1 Skrevet 23. september Hei Henger du fortsatt med de samme folka du gikk på barneskolen med eller er din vennegruppe formet av hobbier og interesser fra 20-års alderen og oppover? Bor du i by eller bygd? Anonymkode: 19c6b...4ab
AnonymBruker Skrevet 23. september #2 Skrevet 23. september Jeg har litt forskjellig 😊 Jeg har de jeg vokste opp med ( begge kjønn), her er også de to damene jeg regner som mine aller nærmeste da. Vi er ofte sammen. Så har jeg en gruppe med noen fra videregående, jeg treffer ikke alle de like ofte, men prøver å få et felles treff et par ganger i året. Så har jeg mer sporadisk kontakt med folk fra studietiden, og den byen jeg bodde i når jeg var nyutdannet. Dette blir sjeldnere, for vi må jo reise på besøk til hverandre. Og sist litt mer sporadisk kontakt med noen av mødrene til barnas venner, mer som det faller seg. Jeg kommer fra bygda, og har flyttet tilbake hit som voksen når jeg fikk barn 😊 Anonymkode: 925b9...04c
AnonymBruker Skrevet 23. september #3 Skrevet 23. september Jeg har en teori om at bygdafolk kun henger med de samme folka de vokste opp med, og at ungene deres igjen kun leker med deres unger igjen. Anonymkode: 19c6b...4ab 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #4 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har en teori om at bygdafolk kun henger med de samme folka de vokste opp med, og at ungene deres igjen kun leker med deres unger igjen. Anonymkode: 19c6b...4ab Jeg er mest med de ja, for vi har det bra sammen. Barna ( nå ungdommer) har i hovedsak sine egne venner, men noen av de er barn av mine venner, et par som er ca samme alder. De andre har de det fint med hvis vi er på tur sammen, men det er ikke de de omgås mest utenom 😊 Jeg kan godt finne på ting med noen av de mødrene også, og det gjør vi av og til - det er stort sett normalt hyggelige damer det også. Men de har jo sine egne, nærmeste venner selv også. Anonymkode: 925b9...04c
AnonymBruker Skrevet 23. september #5 Skrevet 23. september Bor like utenfor Oslo. Vokste opp i en annen landsdel. Min beste venn fra barndommen bor på et annet kontinent med mann og barn. Jeg gikk hele videregående i USA, så min beste venn fra den tiden bor der. Vi treffes derfor naturlig nok ikke veldig ofte, men typisk årlig. Jeg studerte i Bergen, så venner fra studietiden bor både der og over hele Norge, så vi treffes sporadisk. Her jeg bor har jeg mange venner jeg har møtt gjennom barna. Vi treffes ofte, med eller uten barn. Anonymkode: 2df45...295
AnonymBruker Skrevet 23. september #6 Skrevet 23. september 0 kontakt med de fra barneskolen,ungdomskolen og videregående. De jeg har kontaktet med er personer jeg fikk kontakt med da jeg var 18 år og i arbeidslivet. Bor ikke der jeg vokste opp. Flyttet 45 mil unna pga en del vonde ting Anonymkode: 6d0ed...111 2
enkefru Skrevet 23. september #7 Skrevet 23. september (endret) Har to venninner fra vgs som jeg fortsatt har kontakt med, ellers er de fleste fra sønnens barnehage-tid. Da var vi noen som fant hverandre… har også en nær venninne som jeg ble kjent med i godt voksen alder Glemte: er ikke fra bygda. Bor like utenfor Oslo Endret 23. september av enkefru
AnonymBruker Skrevet 23. september #8 Skrevet 23. september Jeg er bygdafolk. Har ei venninne igjen fra skoletiden. Resten har jeg blitt kjent med i 30-40-årene. Anonymkode: 5b6a9...9c8
AnonymBruker Skrevet 23. september #9 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg har en teori om at bygdafolk kun henger med de samme folka de vokste opp med, og at ungene deres igjen kun leker med deres unger igjen. Anonymkode: 19c6b...4ab Men tenker du at det er noe galt i det, at noen er glad i sine barndomsvenner og kanskje er så heldige og bevarer vennskapet livet ut? Jeg forstår ikke helt? Anonymkode: 925b9...04c 3
AnonymBruker Skrevet 23. september #10 Skrevet 23. september Vi er fire jenter fra ungdomsskolen som er nære, så har jeg én god venn fra barneskolen og ellers er jeg venn med et par til derfra, som jeg kun treffer kanskje hvert 2-3 år, hvis vi er i samme by. Så har jeg to venninner jeg ble kjent med som henholdsvis 22-åring og 26-åring, og siste venninne ble jeg kjent med da jeg var 29. Anonymkode: 406c2...c2f 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #11 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi er fire jenter fra ungdomsskolen som er nære, så har jeg én god venn fra barneskolen og ellers er jeg venn med et par til derfra, som jeg kun treffer kanskje hvert 2-3 år, hvis vi er i samme by. Så har jeg to venninner jeg ble kjent med som henholdsvis 22-åring og 26-åring, og siste venninne ble jeg kjent med da jeg var 29. Anonymkode: 406c2...c2f Jeg glemte å svare på siste spørsmål, men vi er fra en by. Anonymkode: 406c2...c2f
AnonymBruker Skrevet 23. september #12 Skrevet 23. september Jeg er fra bygda men har ikke kontakt med barndomsvennene. Det var ikke så dype vennskap tror jeg.. ikke noe galt i det. Jeg bor i en mindre by i dag. Flyttet hit etter studiene. Alle vennene mine er derfor nye. Men jeg opplever det ofte som litt vanskelig for meg å holde på gamle vennskap. Det blir litt ensidig ofte. Som og er grunnen til at jeg ikke har noe særlig kontakt med studiegjengen. Er ofte jeg som må initiere. De har ikke så mye kontakt seg imellom heller Anonymkode: 206da...659 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #13 Skrevet 23. september Vennegrupper??? Har ikke engang vennegruppe. Anonymkode: 50471...6af 4
AnonymBruker Skrevet 23. september #14 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har en teori om at bygdafolk kun henger med de samme folka de vokste opp med, og at ungene deres igjen kun leker med deres unger igjen. Anonymkode: 19c6b...4ab Ja vet om en øy der det stemmer iallefall! Og ryktene går fort om alt og alle.. Kunne aldri bodd slik! Har mistet en del venner (død), og noen vokser du fra,andre lever som de er 20 enda når du nørmer deg 50. Har noen fra vgs og tiden etter det. Anonymkode: 122ea...c58 1
AnonymBruker Skrevet 25. september #15 Skrevet 25. september Jeg har små vennegjenger fra diverse studier her og der som jeg treffer jevnlig, noen bor i samme by. Har også noen venner fra utveksling som jeg har litt mer sporadisk kontakt med. Vennegjengen fra oppveksten dypt ute i bygdenorge kuttet jeg ut for noen år siden, etter mange mange år med å prøve å passe inn og være bra og kul nok. Følte meg som en klovn til slutt. Bor heller ikke der lenger og er sjeldent på besøk. Anonymkode: f1b4a...6cd 1
AnonymBruker Skrevet 25. september #16 Skrevet 25. september Har aldri hatt noen vennegjeng, ikke engang på barneskolen. Har hatt noen venner, men ikke som kjente hverandre, de var "enkeltstående" venner. Har mistet kontakten med de fleste, så nå har jeg 1 person jeg kaller venn. Hun bor i en annen landsdel, så vi treffes et par ganger i året. Anonymkode: f4558...d59 3
SPOCA Skrevet 25. september #17 Skrevet 25. september Jeg har ikke vennegrupper, jeg har derimot flere gode venner jeg foretrekker å treffe hver for seg. Min bestevenninne har jeg kjent siden jeg var 3 år. Min nyeste gode venninne har jeg kjent et par år, og er en av mine nærmeste kolleger. Det er altså veldig ulike mennesker og ulike situasjoner jeg treffer dem i.
AnonymBruker Skrevet 25. september #18 Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (På 23.9.2026 den 13.24): Jeg har en teori om at bygdafolk kun henger med de samme folka de vokste opp med, og at ungene deres igjen kun leker med deres unger igjen. Anonymkode: 19c6b...4ab Tror du er veldig inne på noe der😅 jeg er fra bygda. Skikkelig bygda. «Alle» derfra flyttet til samme by og henger kun med hverandre(i følge bilder på sosiale medier i alle fall). De fleste har flyttet hjem igjen også. Jeg kuttet kontakten med dem med én gang jeg kunne og fikk nye venner på min nye studieplass. Så for å svare HI: Alle venninnene mine er enten fra vgs eller studietiden. Vi ble venner fordi vi var veldig like på én måte, selv om vi er svært forskjellige. Og vi har det veldig moro sammen. Anonymkode: 04f50...e2c
solsolsol Skrevet lørdag kl. 11:53 #19 Skrevet lørdag kl. 11:53 (endret) Har to veldig gode venner fra gammelt av, dvs den ene var jeg god venn med fra barneskolen og den andre kjente jeg bare litt. Sistnevnte er en av mine aller beste venner i dag. Den andre bor veldig langt unna så vi sees med flere års mellomrom, men hun er allikevel nær, den jeg først forteller ting til og sånt. Ellers har jeg noen nyere venner som jeg har møtt litt tilfeldig som voksen. Har lite kontakt med venner fra studietiden. Bor samme plass som da jeg vokste opp, har barn i samme klasse som tidligere klassekamerater ol, men henger ikke med noen av dem i dag. Har ikke inntrykk av at de henger så mye med hverandre heller. Endret lørdag kl. 11:54 av solsolsol
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:00 #20 Skrevet lørdag kl. 12:00 Alle har blitt borte etterhvert som alles prioriteringer har endra seg. Har bare meg selv, sønnen min og øvrig familie nå. Har ingen jeg er fortrolig med, og er på mange måter min egen psykolog. Anonymkode: 23d75...163 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå