AnonymBruker Skrevet 23. september #21 Skrevet 23. september I vår barnehage skal alle barna vaske hender før de kommer inn på avdelingen. De ansatte sender barn og foreldre ut igjen hvis håndvask ikke er gjennomført 😂 her har de vindu inn til håndvasken og kan derfor lett se om barn og foreldre var innom der før de gikk inn på avdelingen. Vi har relativt lite sykdom i barnehagen vår. Det ble innført under korona. Anonymkode: 00fc8...bd9
AnonymBruker Skrevet 23. september #22 Skrevet 23. september Mammaentilmini skrev (6 timer siden): Hei, Sønnen min går i barnehage og er konstant syk. Første året hans (i fjor) var han syk hele høsten og vinteren. Det gikk nye sykdomsrunder oppå hverandre, med en-to dager frisk i mellom. Nå har vi startet på det samme. Vi er ikke 2 måneder inn i det nye barnehageåret og han er alt på sin 3. sykdomsrunde. Nå er han dobbelt smittet samtidig. Jeg syntes det er for ille å sette en 2.åring på antibiotika, og er samtidig redd for å sende han i barnehagen når han går på dette. Immunforsvaret hans er såklart svekket, og hvis han blir smittet av noe nytt når han går på kuren, er jeg redd det vil bygge opp resistance mot medisinene. Leger og sykepleiere sier at dette er normalt, og at det ikke er noen ting å gjøre med det. Noen barn blir mer syke enn andre. Dette gir ikke mening i mitt hode. Hvordan kan det være normalt at noen er mer syke? For meg betyr det jo at det er en forskjell der, noe som kan endres så vår lille slipper å være syk så ofte. Har dere noen erfaringer eller tips? Jeg har virkelig ikke lyst til å sende han i barnehagen noe mer. De er veldig dårlig på å informere om sykdom også, får aldri beskjed om at det er smitte på avdeling eller noe form for advarsler. Kan det være barnehagens rutiner? Hadde det hjulpet å bytte? Takk for tilbakemelding og tips, fra en bekymret mamma Det er helt normalt. Og det er helt normalt at ulike barn, får ulik mengde sykdom. Sånn er det jo for alle uansett alder. Noen tåler mer enn andre, noen blir enklere smittet, noen blir lengre syk, noen blir knapt snufsete, andre plukker opp absolutt alt som går.. Og det er helt normalt. Får heller ikke beskjed og vanlig generell sykdom i bhg eller skole. Da måtte de sendt ut varsel hver eneste uke nesten hele året da.. Får beskjed ved smitte som vannkopper, omgangssyke og andre ting, men ikke forkjølelse og virus. Årene på småbarnsavdeling er det mye sykdom, det er ingen hemmelighet og ikke uvanlig. Anonymkode: 5697c...40c
AnonymBruker Skrevet 23. september #23 Skrevet 23. september Mammaentilmini skrev (6 timer siden): Ja, vi har sjekket han for det meste. Han har matallergier, eksem, og problemer med magen, så han er en sensitiv liten gutt som sikkert har lett for å plukke opp sykdom. Men jeg må si jeg blir ganske paff og lei meg når jeg plukker opp gutten min og han har nesa full av inntørket snør, så mye at det påvirker evnen hans til å puste normalt. Dette skjer daglig i sykdomsperiode. De har liksom ikke tid til å tørke neser, og jeg merker jeg har lite lyst å sende han når jeg vet han er tett fra før Immunforsvaret sitter i stor grad i tarmen, så der har du grunnen til at han ofte er syk. Få magen hans i sjakk og finn ut hva som gir han eksem, så roer det seg kanskje. Anonymkode: 479da...ea4
sportymor Skrevet 23. september #24 Skrevet 23. september Sjekk barneastma! Vår yngste var sånn, hun var syk omtrent hele høsten og vinteren de første årene i barnehagen. Måtte bruke feriedager for å være hjemme med henne. Når hun var 2,5 år begynte hun på astmamedisin og etter det bedret det seg veldig! I tillegg begynte hun å sove en time lengre om natta og vi fikk en mye blidere unge.
AnonymBruker Skrevet 23. september #25 Skrevet 23. september 1. Sjekk barnet for astma. Veldig mange barn med allergi og sensitiv hud har astma. Symptomer er ikke alltid som man tror. Det kan være langvarig nattehoste, forkjølelser som bare varer, magesmerter, stort søvn behov osv. Vi fikk et nytt barn med medisin! 2. I min barnehage har vi redusert sykdom noe helt villt ved at alle barn, foreldre og ansatte SKAL vaske hender når de kommer i bhg (før de blir levert på avd) og når de forlater bhg og skal hjem. Anonymkode: 0575a...697
AnonymBruker Skrevet 23. september #26 Skrevet 23. september Mammaentilmini skrev (9 timer siden): Immunforsvaret hans er såklart svekket, og hvis han blir smittet av noe nytt når han går på kuren, er jeg redd det vil bygge opp resistance mot medisinene. En person blir ikke resistent mot antibiotika, men det finnes antibiotikaresistente bakterier. Den vanligste smitten man omgis av er virus, så akkurat denne frykten virker ganske ubegrunnet. Anonymkode: f19be...d05 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #27 Skrevet 23. september Mammaentilmini skrev (10 timer siden): Hei, Sønnen min går i barnehage og er konstant syk. Første året hans (i fjor) var han syk hele høsten og vinteren. Det gikk nye sykdomsrunder oppå hverandre, med en-to dager frisk i mellom. Nå har vi startet på det samme. Vi er ikke 2 måneder inn i det nye barnehageåret og han er alt på sin 3. sykdomsrunde. Nå er han dobbelt smittet samtidig. Jeg syntes det er for ille å sette en 2.åring på antibiotika, og er samtidig redd for å sende han i barnehagen når han går på dette. Immunforsvaret hans er såklart svekket, og hvis han blir smittet av noe nytt når han går på kuren, er jeg redd det vil bygge opp resistance mot medisinene. Leger og sykepleiere sier at dette er normalt, og at det ikke er noen ting å gjøre med det. Noen barn blir mer syke enn andre. Dette gir ikke mening i mitt hode. Hvordan kan det være normalt at noen er mer syke? For meg betyr det jo at det er en forskjell der, noe som kan endres så vår lille slipper å være syk så ofte. Har dere noen erfaringer eller tips? Jeg har virkelig ikke lyst til å sende han i barnehagen noe mer. De er veldig dårlig på å informere om sykdom også, får aldri beskjed om at det er smitte på avdeling eller noe form for advarsler. Kan det være barnehagens rutiner? Hadde det hjulpet å bytte? Takk for tilbakemelding og tips, fra en bekymret mamma Helt normalt. Spesielt første året, og din er nå på andre året, så det roer ser sikkert litt ned etter hvert. Men forkjølet det er de konstant gjennom vinteren i barnehagen. Anonymkode: d0c19...989
AnonymBruker Skrevet 23. september #28 Skrevet 23. september Høres helt normalt ut for meg. Første året i barnehagen var det kryss i taket om vi hadde to uker helt friske... Det skjedde vel kanskje én gang.... Var sånn de første par årene, så ble det gradvis bedre. Mindre og mindre syk oppover i barneskolen. Det er utrolig slitsomt mens det står på, men det er altså på ingen måte uvanlig.... Anonymkode: a6148...5e2
AnonymBruker Skrevet 23. september #29 Skrevet 23. september Jeg hadde en med astma. Han ble alvorlig syk hele tiden. Heldigvis fikk vi en dyktig polsk lege. Hun sa "han er ikke et barnehagebarn", og mente at altfor mange små gikk i barnehagen for tidlig i Norge. Jeg søkte ulønna permisjon og hadde han hjemme et år ekstra. Deretter gikk han deltid. Han ble et annet barn ♥️ Anonymkode: 6c786...ed0
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:06 #30 Skrevet onsdag kl. 22:06 Svarthyllebærsirup, fullt i C-vitamin, en bombe for immunforsvaret. Anonymkode: 5ef83...645
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 23:36 #31 Skrevet onsdag kl. 23:36 Synes det høres ut som mye sykdom. Mitt barn begynte ikke barnehage før nærmere 3 års alder og var kanskej syk 2 ganger... Dro med smitte hjem til meg da... Jeg tenker kanskje barnet har noe allergi så det kan være verdt å sjekke opp og. Ellers så er det vel ikke vanlig at barnehage maser om sykdom så fremt det ikke er så ille at det må stenges ned... Anonymkode: ad632...b1a
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 03:00 #32 Skrevet torsdag kl. 03:00 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg hadde en med astma. Han ble alvorlig syk hele tiden. Heldigvis fikk vi en dyktig polsk lege. Hun sa "han er ikke et barnehagebarn", og mente at altfor mange små gikk i barnehagen for tidlig i Norge. Jeg søkte ulønna permisjon og hadde han hjemme et år ekstra. Deretter gikk han deltid. Han ble et annet barn ♥️ Anonymkode: 6c786...ed0 Hvor gammel var barnet da du tok det ut av barnehagen? Anonymkode: 877de...98a
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 03:01 #33 Skrevet torsdag kl. 03:01 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Synes det høres ut som mye sykdom. Mitt barn begynte ikke barnehage før nærmere 3 års alder og var kanskej syk 2 ganger... Dro med smitte hjem til meg da... Jeg tenker kanskje barnet har noe allergi så det kan være verdt å sjekke opp og. Ellers så er det vel ikke vanlig at barnehage maser om sykdom så fremt det ikke er så ille at det må stenges ned... Anonymkode: ad632...b1a Nå er jo 3 åringer betydelig mindre syke enn 1 åringer uansaett da. Anonymkode: 877de...98a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå