AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:15 #1 Skrevet mandag kl. 19:15 Du får aldri lov til å si at noe er vanskelig, at noe er viktig for deg, stressende, tøft, slitsomt, at du har dårlig tid, at noe er vondt osv Alltid blir du møtt med ;"det er faktisk ikke så viktig, kan du ikke bare ta på deg et eller annet du har i skapet da"? "Jeg synes ikke det var vondt, og kan ikke skjønne at du synes det" "Du har god tid, ikke stress" Mine følelser blir ikke møtt med respekt Anonymkode: e5d41...f99 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:25 #2 Skrevet mandag kl. 19:25 Har du tatt det opp med dem? Anonymkode: 77e6e...200
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:26 #3 Skrevet mandag kl. 19:26 Hvorfor kaller du det venner? Anonymkode: a5fb3...bb6 1
Fant80 Skrevet mandag kl. 19:29 #4 Skrevet mandag kl. 19:29 (endret) Da dropper du dem. Du aner ikke hvor befriende det er å bare glemme slitsomme "venner". Det føles nok både slemt og gir deg en dårlig følelse i starten. Gjerne savner du de til og med,men i lengden - Herregud så deilig! Ekte venner skal man ikke få slike frustrasjoner som du har fra. Endret mandag kl. 19:29 av Fant80 3 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:52 #5 Skrevet mandag kl. 19:52 Jeg ville gitt personen én sjanse ved å stå tydelig opp for meg selv, og så ville jeg kuttet dem ut - og forklart hvorfor. For meg er ikke dette vennskap. (Med mindre du klager hele tiden. Da kan det være at denne vennen forsøker å skjerme seg selv fra deg.) Anonymkode: d04c7...5a3 2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:06 #6 Skrevet mandag kl. 20:06 «Venner som bagatelliserer livet ditt.» Var en voldsomt dramatisk overskrift når innholdet er: AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Alltid blir du møtt med ;"det er faktisk ikke så viktig, kan du ikke bare ta på deg et eller annet du har i skapet da"? "Jeg synes ikke det var vondt, og kan ikke skjønne at du synes det" "Du har god tid, ikke stress" Mine følelser blir ikke møtt med respekt Anonymkode: e5d41...f99 Folk som hele tiden har katastrofetanker, gruer seg til alt, alltid ser glasset som halvtomt og som hele tiden klager «bruker opp» vennene sine. Folk går rett og slett lei. Jeg kjenner folk som har 6 meter med klesskap som aldri har noe å ha på seg. Problemet er ikke at de mangler klær. Anonymkode: 90063...124 11 5
SnikkSnakkmf Skrevet mandag kl. 23:55 #7 Skrevet mandag kl. 23:55 (endret) Er det alle vennene dine som holder på sånn, eller "bare" en-to stk? Er det det siste ville jeg oversett og kuttet ut, er det alle ville jeg vurdert å gå litt i meg selv. Det er vanskelig å se seg selv utenfra, og er man en person som konstant klager mye over forskjellig, stadig maser om råd/ er usikker på alt, kan dette være noe slitsomt for de rundt. Da er jeg i såfall enig med den over her om å "bruke opp vennene sine". Har hatt noen sånne venner, og jeg blir helt utmattet av å være sammen med sånne som aldri bidrar med noe positivt... Endret mandag kl. 23:56 av SnikkSnakkmf 3
AnonymBruker Skrevet i går, 00:02 #8 Skrevet i går, 00:02 Den her er litt vanskelig å svare på. Du kan ha dårlige venner, som aldri vil høre om problemene til andre. Eller du kan være en som klager mye, og klager over små ting. Og da går folk lei. Eller du klager over små ting i feil situasjon. Hvis noen går gjennom stygt samlivsbrudd, så klager du over at du har alt for mye å gjøre om dagen. Vi vet jo ikke hva tilfelle er. Anonymkode: ebfab...e22 2 7
AnonymBruker Skrevet i går, 00:03 #9 Skrevet i går, 00:03 Ta en runde med deg selv om du er en klager selv om det gjør vondt. Vennene dine kan være lei, eller de kan være dårlige og skal ha livet lett og tåler ikke å ha ubehagelige ting på bordet. De kan også være dårlige selv om du er en klager. Typisk tegn for en klager: når en venn gir råd eller tips eller prøve å bygge deg opp, så motsetter en klager seg nesten alltid det. "Sånn er ikke jeg, sånn tør ikke jeg, det funker ikke for meg, nei, jeg synes jeg ser tykk ut i den kjolen du foreslo, og blek ut i den andre du foreslo". Det er bare kamp. Anonymkode: 237d9...394 1 2
AnonymBruker Skrevet i går, 00:13 #10 Skrevet i går, 00:13 Dersom du ønsker å bevare vennskapene, TS, så spør de rett ut om de synes du klager eller har havnet i en offerrolle. Gjelder dette alle vennene dine, så kan det nok tyde på det. Men det går fint an å gjøre noe med, heldigvis Anonymkode: 10fc2...3b7 4
AnonymBruker Skrevet i går, 07:04 #11 Skrevet i går, 07:04 SnikkSnakkmf skrev (7 timer siden): Er det alle vennene dine som holder på sånn, eller "bare" en-to stk? Er det det siste ville jeg oversett og kuttet ut, er det alle ville jeg vurdert å gå litt i meg selv. Det er vanskelig å se seg selv utenfra, og er man en person som konstant klager mye over forskjellig, stadig maser om råd/ er usikker på alt, kan dette være noe slitsomt for de rundt. Da er jeg i såfall enig med den over her om å "bruke opp vennene sine". Har hatt noen sånne venner, og jeg blir helt utmattet av å være sammen med sånne som aldri bidrar med noe positivt... Et par stykker Ts Anonymkode: e5d41...f99
AnonymBruker Skrevet i går, 07:07 #12 Skrevet i går, 07:07 Har ei veninne som bagatelliserer hvis jeg står i noe vanskelig eller så hører jeg ikke noe fra henne, men når hun står i noe vanskelig er det åpne sluser og jeg hører ikke om noe annet. Ts Anonymkode: e5d41...f99
AnonymBruker Skrevet i går, 07:20 #13 Skrevet i går, 07:20 Av og til trenger vi faktisk at noen modererer oss, spesielt om vi er i en negativ tankespiral eller overtenker noe som faktisk kan gå helt fint. I min vennegruppe kan for for eksempel si: "Hva er det verste som kan skje?". Det kan faktisk være veldig hjelpsomt å få beskjed om at innimellom må ta seg litt sammen. Jeg mener selvsagt ikke de store tingene, men ting som at man ikke rakk å ta husvasken, at man ikke vet hva man skal ha på seg på en fest, om man gruer seg til å ta en sprøyte hos legen eller annet. Ingen har tatt skade av litt realitetsorientering når det trengs. Anonymkode: 2bfe9...41c 4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:20 #14 Skrevet i går, 07:20 Jeg hadde ei venninne som kalte meg negativ fordi jeg trodde venner var til for å innimellom lufte livets utfordringer med. Hverdagslivet. Ikke hver gang og ikke mye, men at man ønsker litt innspill når livet blir litt tungt. Men å traumadumpe hele livet sitt i fanget mitt hver gang vi møtes pg brette ut om hvor fælt hun har det og forvente at jeg hører hver eneste gang , det er visst noe heeeeelt annet. Takk, men nei takk. Anonymkode: afb55...566 1
Daria Skrevet i går, 07:42 #15 Skrevet i går, 07:42 Hvis det du klager over, som eksemplene dine tyder på, er ting som tid og klær, er det jo bagateller... Som kan være frustrerende nok der og da, men det er begrenset hvor alvorlig man kan forvente at andre tar det og hvor mye energi de bruker på det. Jeg har bedrevet antekkshjelp over chat og bilder for en venninne - det var en spesiell anledning, hun var genuint stresset og ba om hjelp, da tok jeg det på alvor. En venninne som klaget over en forkjølelse da jeg satt med mitt rykende ferske ufør-vedtak i hendene, fikk ikke så mye medlidenhet og forståelse akkurat da (og skiftet fokus da hun fikk vite omstendighetene, all ære til henne for det). Generell småsutring over hverdagens små detaljer og ubetydeligheter blir veldig fort slitsomt å forholde seg til - det er noe alle lever med, ikke bruk opp vennene dine på småting (se også: Gutten som ropte ulv). Forventer de oppmerksomhet rundt sine småting og avfeier dine store, er det kanskje ikke vennskap verdt å ta vare på. Prøver de å realitetsorientere deg når du lar småting ta stor plass, kan det være akkurat sånne venner du trenger. 4 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:46 #16 Skrevet i går, 07:46 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Har ei veninne som bagatelliserer hvis jeg står i noe vanskelig eller så hører jeg ikke noe fra henne, men når hun står i noe vanskelig er det åpne sluser og jeg hører ikke om noe annet. Ts Anonymkode: e5d41...f99 Så hvorfor tar du det ikke opp med henne da? Anonymkode: 77e6e...200
FionaLi Skrevet i går, 08:11 #17 Skrevet i går, 08:11 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du får aldri lov til å si at noe er vanskelig, at noe er viktig for deg, stressende, tøft, slitsomt, at du har dårlig tid, at noe er vondt osv Alltid blir du møtt med ;"det er faktisk ikke så viktig, kan du ikke bare ta på deg et eller annet du har i skapet da"? "Jeg synes ikke det var vondt, og kan ikke skjønne at du synes det" "Du har god tid, ikke stress" Mine følelser blir ikke møtt med respekt Anonymkode: e5d41...f99 Gjelder dette småting? Eller gjelder det større bekymringer? Vet ikke hvilke situasjoner eksemplene dine viser til, men om det går i småting som "jeg vet ikke hva jeg skal ha på meg" så skjønner jeg de som bagatelliserer. Hvilke situasjoner er det snakk om? 3
AprilLudgate Skrevet i går, 08:18 #18 Skrevet i går, 08:18 Nå gjør jo jeg det samme, men om dårlig tid og hvilken kjole er problemstillingen så er jo nivået rimelig lavt? Har du store eksekutive vansker siden du valgte disse eksemplene? 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:51 #19 Skrevet i går, 15:51 FionaLi skrev (7 timer siden): Gjelder dette småting? Eller gjelder det større bekymringer? Vet ikke hvilke situasjoner eksemplene dine viser til, men om det går i småting som "jeg vet ikke hva jeg skal ha på meg" så skjønner jeg de som bagatelliserer. Hvilke situasjoner er det snakk om? Både stort og smått, alt fra at jeg ikke finner passende klær til et 40 års lag, til at en gammel venninne er uhelbredelig syk. Ts Anonymkode: e5d41...f99
AnonymBruker Skrevet i går, 17:18 #20 Skrevet i går, 17:18 AnonymBruker skrev (1 time siden): Både stort og smått, alt fra at jeg ikke finner passende klær til et 40 års lag, til at en gammel venninne er uhelbredelig syk. Ts Anonymkode: e5d41...f99 Så hvorfor PRATER du ikke med dem om det? Og hvorfor svarer du ikke på det? Anonymkode: 77e6e...200
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå