Gå til innhold

Vognpose uten hull til sele

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere! 

Håper noen kloke kan hjelpe. Vi skal motta en utrolig fin vognpose til barnet vårt. Det eneste er at den ikke har hull til sele i sittedel, og det går heller ikke an å lage det. Er det noen måte å feste ungen i sittedelen (eller jobbe selen rundt på noe vis)? Noen som er kjent med dette? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags vognpose er det? Er den hjemmelaget, siden den ikke har hull til seler? Er du 100 % sikker på at den ikke har det? Flere merker er "tette" når du kjøper dem, til bruk i liggedelen. Men det er sømmer der du etter hvert klipper hull til selene, når barnet skal over i sittedelen.

Anonymkode: afcaf...83e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva slags vognpose er det? Er den hjemmelaget, siden den ikke har hull til seler? Er du 100 % sikker på at den ikke har det? Flere merker er "tette" når du kjøper dem, til bruk i liggedelen. Men det er sømmer der du etter hvert klipper hull til selene, når barnet skal over i sittedelen.

Den er hjemmelaget ja, og er ikke aktuelt å klippe i den... 😕 

Skrevet
Studentfrue skrev (14 minutter siden):

Den er hjemmelaget ja, og er ikke aktuelt å klippe i den... 😕 

Da kan du bruke den i liggedelen, og som sovepose på camping o.l.? Vet dessverre ikke om noen annen løsning, for skrittstropp er nødvendig for at babyen skal sitte trygt i sittedelen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Finnes løse vognseler til å feste barnet med. 

Anonymkode: 1d48f...1a6

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Finnes løse vognseler til å feste barnet med. 

Hvordan fungerer det? :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Da kan du bruke den i liggedelen, og som sovepose på camping o.l.? Vet dessverre ikke om noen annen løsning, for skrittstropp er nødvendig for at babyen skal sitte trygt i sittedelen.

Tenkte tanken, det er et godt innspill! Viktigere at baby er trygg og at posen er hel, så hvis det ikke finnes en trygg løsning får vi bruke den på et annet vis. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Google er et nyttig verktøy, hvis du googler vognseler får du treff. 
https://www.barnashus.no/barnevogn/tilbehor-barnevogn/boyle-og-sele/freke-vogn--og-gasele-black-11013818

Ja, du skulle nesten tro at spørsmålet mitt var rettet til hvordan de fungerer, og ikke hvordan de ser ut... Jeg har sett mange bilder av de, men du som er så god å google kan vell da også finne meg en bruksanvisning eller et bilde som viser de i bruk og hvordan de festes på vognen? :)

Skrevet
Studentfrue skrev (6 minutter siden):

Ja, du skulle nesten tro at spørsmålet mitt var rettet til hvordan de fungerer, og ikke hvordan de ser ut... Jeg har sett mange bilder av de, men du som er så god å google kan vell da også finne meg en bruksanvisning eller et bilde som viser de i bruk og hvordan de festes på vognen? :)

Det kan ikke noen gjøre ettersom alle vogner er forskjellige. Men alle oppegående personer klarer å sjekke sin egen vogn og finne ut av det selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan ikke noen gjøre ettersom alle vogner er forskjellige. Men alle oppegående personer klarer å sjekke sin egen vogn og finne ut av det selv. 

Jeg trodde ikke den gikk an å bruke sammen med en vognpose. Det er vel det TS lurer på her, og ikke nødvendig å være frekk! 

Anonymkode: 5b5cc...735

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har ikke vogna enda, så det blir vanskelig. 💁‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg trodde ikke den gikk an å bruke sammen med en vognpose. Det er vel det TS lurer på her, og ikke nødvendig å være frekk! 

Anonymkode: 5b5cc...735

Hele poenget med slike er jo at de kan brukes uten hull til seler i vognpose foreks. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Google er et nyttig verktøy, hvis du googler vognseler får du treff. 
https://www.barnashus.no/barnevogn/tilbehor-barnevogn/boyle-og-sele/freke-vogn--og-gasele-black-11013818

Dette hjelper jo ikke TS som har en vognpose uten hull til seler.... 🙄

TS hvis baby ikke er født ennå er posen kanskje ikke laget? Kan man si ifra til giver at det er nødvendig med hull til seler før pose sys ferdig? Hvorfor vil det være umulig å klippe i, er det ikke noe som kan sys der man klipper?

Anonymkode: f1787...959

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hele poenget med slike er jo at de kan brukes uten hull til seler i vognpose foreks. 

Hvordan da? De må jo fremdeles festes både i vogna og i barnet, og barnet er inni posen. Eller tenker du at de skal på utsiden av posen?

Skrevet

Jeg hadde voksipose og jeg klippet hull i den men vi brukte aldri seler samtidig med vognposen. Vi brukte vognposen mest med liggedelen. 
hvis du sier du ikke har vogn ennå, og ikke har posen, er du fortsatt gravid? Mulig det går fint. Tenker du kanskje på bilsete og turen hjem? Vi hadde ikke posen i den, bare babyen i klær i bilsetet.

Anonymkode: a94c5...24c

Skrevet

Hvordan da? De må jo fremdeles festes både i vogna og i barnet, og barnet er inni posen. Eller tenker du at de skal på utsiden av posen?

Det var slike de brukte i "gamledager" når vognposer ikke hadde hull og vogner ikke hadde seler. 
Men dersom man er så lite løsningsorientert som endel i denne tråden får man bare være uvitende. 

• Liker 1
Skrevet

Det var slike de brukte i "gamledager" når vognposer ikke hadde hull og vogner ikke hadde seler. 
Men dersom man er så lite løsningsorientert som endel i denne tråden får man bare være uvitende. 

Javel jeg er kanskje stokk dum jeg da. Men jeg skjønner ikke hvordan man kan få festet en sånn sele. Jeg har hatt både vogner og vongposer og seler og alt mulig men kan likevel ikke se det for meg. Har du selv festet et barn som er inni en vognpose uten hull i rygg med slike seler, til sittedelen i en vogn? Hvorfor kan du ikke kort forklare hvordan om du er så skråsikker på at det går?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde voksipose og jeg klippet hull i den men vi brukte aldri seler samtidig med vognposen. Vi brukte vognposen mest med liggedelen. 
hvis du sier du ikke har vogn ennå, og ikke har posen, er du fortsatt gravid? Mulig det går fint. Tenker du kanskje på bilsete og turen hjem? Vi hadde ikke posen i den, bare babyen i klær i bilsetet.

Anonymkode: a94c5...24c

Hun tenker sannsynligvis på når barnet skal over til sittedel rundt 5-6 mnd gammel? "Alle" har jo vognpose i sittedelen? 

TS om du tenker på bilstol så skal du ikke bruke vognpose i den. Det finnes egne bilposer om det er aktuelt med pose i bil (de fleste trenger ikke det, med mindre du bor i et veldig kaldt sted og parkerer ute eller i kald garasje). 

Skrevet

Ta den med til skredder, hvis du ikke har symaskin selv. Der kan de lage sømmer rundt der hullene skal være slik at du kan lage hull. Burde være en enkel ting å fikse 😊 Syns å huske at det var sydd i en ny vognpose jeg kjøpte en gang, og at jeg måtte lage hull inni selv.

Anonymkode: a36b6...fc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...