Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ryddet for brukerangrep.

daemi, mod.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg veide meg, men ga beskjed til jordmor at jeg ikke ønsket vite vekten selv, da jeg har slitt med spiseforstyrrelse i mange år. Det var helt greit også, hun noterte kun for seg selv og fikk da holdt øye med utviklingen selv om jeg selv ikke visste vekten.

Anonymkode: d3d10...6f9

Skrevet

Jeg har en jordmor i nær familie, med laaang erfaring fra yrket, og hun sier at for 15 år tilbake eller mer var det INGEN gravide som vegret seg for å veies. Men i dag trigges folk av både det ene og det andre. Merkelig utvikling.

(Det var forøvrig ingen som skrev detaljerte "fødebrev" med kravliste før i tiden heller, det er også noe nytt.)

Anonymkode: 65a7e...a89

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har en jordmor i nær familie, med laaang erfaring fra yrket, og hun sier at for 15 år tilbake eller mer var det INGEN gravide som vegret seg for å veies. Men i dag trigges folk av både det ene og det andre. Merkelig utvikling.

(Det var forøvrig ingen som skrev detaljerte "fødebrev" med kravliste før i tiden heller, det er også noe nytt.)

Hmmmmmmm... KAN det ha noe med økt press/sosiale medier å gjøre tro? 

Kvinner var ikke *bedre* før. Mulig de fant seg i mer, og stod mindre opp for seg selv. Men det er ikke en styrke. 

Anonymkode: 981e9...81e

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg var gravid for 36 år siden og grudde meg hver gang jeg skulle veies hos jordmor... 

Anonymkode: e42e5...2eb

• Hjerte 1
Skrevet

Min jordmor spør bare om jeg veide meg på morningen og hva vekten var. Da blir det mer konkret hver gang! Hvis man skal veie seg på jordmor så blir jo vekten fort 2-4 kg mer, man har jo på klær og har spist osv osv

Anonymkode: cb0c8...6be

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

"Fødebrev" er noe kvinner har blitt oppfordra av helsevesenet til å skrive de siste åra, ikke noe de har funnet på selv. 

(hilsen første gang gravid for 19 år siden)

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...