AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #21 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes det er en veldig riktig utvikling, så mange scammere som det er. Jeg legger ikke ut noe som jeg frykter skal "avsløres", så jeg vet ikke helt hva slags ting dere selger... Jeg er mer komfortabel med å kjøpe av dem jeg kan se andre annonser til og jeg tror det samme gjelder kjøpere som ser mine annonser. Anonymkode: 35af4...641 Samme her, jeg selger fravokst barneutstyr, hobbyting, bøker og småting. Ingenting veldig avslørende. Anonymkode: 8e706...19f 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #22 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er igjen som nevnt tidligere forskjell på kjøp og salg og å dele meninger på et forum. Du svarte ikke på det jeg spurte om, hvorfor poster du anonymt på KG? Hvorfor ikke bruke ditt brukernavn? Anonymkode: fe211...292 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #23 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du svarte ikke på det jeg spurte om, hvorfor poster du anonymt på KG? Hvorfor ikke bruke ditt brukernavn? Anonymkode: fe211...292 Fordi folk her inne elsker å bedrive brukerdebatt. Poster du noe i én tråd kan du være bra sikker på at noen bruker det mot deg i en annen, fullstendig urelatert tråd. Det blir ikke en objektiv diskusjon når motdebattanten har gjort seg opp en mening om deg som person ut i fra det du har postet tidligere. Anonymkode: 92222...4c9 5 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #24 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Å poste meningen sin er noe annet enn å bedrive kjøp og salg av varer? Hvis man selger nettbrett, parfymer, bøker osv. fremstår man som ganske useriøs hvis man kaller seg for Tussi123. Folk har oppført seg på en slik måte at Finn nå ser det nødvendig å kreve navn. Anonymkode: e4d13...099 Man kan fortsatt ha brukernavn Tussi123. Det enkelte her reagerer på, er tydeligvis at man før kunne legge ut annonser som «skjult bruker» slik at man ikke kunne få opp alle annonsene til brukeren. Hva de selger som er så sporbart og mystisk, klarer jeg ikke forestille meg. (Redd for å bli gjenkjent av en man feiret jul med ved at man selger samtlige julepresanger man fikk? 😅) Fordelen nå er jo dersom man ser at samme selger har flere interessante varer at man kan lage handlekurv der man kan kjøpe flere varer av samme bruker som blir sendt i én pakke fremfor å måtte kjøpe varene enkeltvis og betale porto for hver eneste pakke separat. Anonymkode: e078f...0ae 4
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #25 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du svarte ikke på det jeg spurte om, hvorfor poster du anonymt på KG? Hvorfor ikke bruke ditt brukernavn? Anonymkode: fe211...292 Det var opprinnelig meg du spurte, og jeg har allerede svart i et annet innlegg. Er det vanskelig å lese anonymkoder? Anonymkode: e078f...0ae
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #26 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er/var jo helt legitimt å annonsere "anonymt". Ikke alle som liker at alle skal kunne se hvem som annonsere og hva andre ting man annonserer. Anonymkode: fe211...292 Man begynner å tenke hva det er du selger siden du ikke vil at andre skal se? 🤔For meg virker du litt muffins. Anonymkode: 8f85c...c3d 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #27 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man begynner å tenke hva det er du selger siden du ikke vil at andre skal se? 🤔For meg virker du litt muffins. Jeg begynner å tenke på hvorfor du poster anonymt på KG.... Anonymkode: fe211...292 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #28 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg begynner å tenke på hvorfor du poster anonymt på KG.... Anonymkode: fe211...292 🙈 Som du maser om det, herregud.😴Og du poster ikke som anonym?🤦♀️ Anonymkode: 8f85c...c3d 2 1
Kålrota Skrevet 16 timer siden #29 Skrevet 16 timer siden For meg som kjøper gjør dette at Finn blir mer til å stole på. Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor det er et problem at andre annonser vises? Hva selger dere, egentlig? 5
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #30 Skrevet 15 timer siden Kålrota skrev (11 minutter siden): kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor det er et problem at andre annonser vises? For å bruke et forslitt uttrykk: Om jeg må forklare vil verken du eller andre i denne tråden forstå. Noen vi kalle det manglede innsikt. Du poster i det minste med din profil, noe de andre ikke tør/vil. Kun når de poster annonser på Finn... Anonymkode: fe211...292 1
Kålrota Skrevet 15 timer siden #31 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For å bruke et forslitt uttrykk: Om jeg må forklare vil verken du eller andre i denne tråden forstå. Noen vi kalle det manglede innsikt. Du poster i det minste med din profil, noe de andre ikke tør/vil. Kun når de poster annonser på Finn... Anonymkode: fe211...292 Jeg spør jo fordi jeg faktisk ikke forstår. 2 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #32 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For å bruke et forslitt uttrykk: Om jeg må forklare vil verken du eller andre i denne tråden forstå. Noen vi kalle det manglede innsikt. Du poster i det minste med din profil, noe de andre ikke tør/vil. Kun når de poster annonser på Finn... Anonymkode: fe211...292 Jeg forstår det heller ikke. På Finn er det en reell risiko for å bli svindlet økonomisk, det er det ikke her inne så jeg skjønner ikke hvordan du klarer å konkludere med at det er sammenlignbart i det hele tatt. Anonymkode: 92222...4c9 4 3
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #33 Skrevet 15 timer siden Det er mange som ikke driver svindel som er helt avhengig av 100% personvern av grunner de fleste slipper å forstå som nå mister ei nødvendig biinntekt. Anonymkode: bd2d5...216 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #34 Skrevet 15 timer siden Ikke noen stor sak for meg men synes det har vært greit å ta noen salg mer anonymt. Jeg har vært på finn i 20 år og har solgt en god del med personlig oppmøte så mange her lokalt vet jo hvem jeg er. Har mest ting for barnefamilier men også litt mer flaue fanjenteting (plakater, signerte plater og sånn). Vet ikke om det er lite aktivitet rundt Ønskes kjøpt kanskje, kan det være derfor? Anonymkode: 92d61...ce3
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #35 Skrevet 15 timer siden Kålrota skrev (29 minutter siden): For meg som kjøper gjør dette at Finn blir mer til å stole på. Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor det er et problem at andre annonser vises? Hva selger dere, egentlig? Ikke noe stort problem. Har bare valgt å la være å kringkaste min dårlige musikksmak og dårlige kjøp jeg har gjort når jeg selger dockboots til nabolaget Anonymkode: 92d61...ce3
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #36 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg forstår det heller ikke. På Finn er det en reell risiko for å bli svindlet økonomisk, det er det ikke her inne så jeg skjønner ikke hvordan du klarer å konkludere med at det er sammenlignbart i det hele tatt. Personvern er viktig. Viktigere enn at noe få kløner klarer å bli svindlet på Finn. I de fleste tilfeller drevet av grådighet. Har "slått til" på noe som er for godt til å være sant. Anonymkode: fe211...292 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #37 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Personvern er viktig. Viktigere enn at noe få kløner klarer å bli svindlet på Finn. I de fleste tilfeller drevet av grådighet. Har "slått til" på noe som er for godt til å være sant. Anonymkode: fe211...292 I det øyeblikket noen sendte melding til deg fikk de jo uansett opp brukernavnet ditt, såvidt jeg husker. Og når noen inngikk en handel med deg fikk de uansett vite hvem du er. Eller hvordan pleide du å kunne være helt anonym? Anonymkode: e078f...0ae 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #38 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I det øyeblikket noen sendte melding til deg fikk de jo uansett opp brukernavnet ditt, såvidt jeg husker. Og når noen inngikk en handel med deg fikk de uansett vite hvem du er. Eller hvordan pleide du å kunne være helt anonym? Anonymkode: e078f...0ae Godt poeng! Jeg har bel faktisk pleid å kunne se selgers andre annonser etter jeg har kjøpt ja? Da er det jo virkelig ingen stor forskjell? Ts? Anonymkode: 35af4...641
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #39 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): I det øyeblikket noen sendte melding til deg fikk de jo uansett opp brukernavnet ditt, Ja, men de kunne ikke finne ut hvilke andre annonser jeg hadde. Svarene i tråden bekrefter dessverre at folk i dag er naive når det kommer til personvern. 😐 Anonymkode: fe211...292
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #40 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, men de kunne ikke finne ut hvilke andre annonser jeg hadde. Svarene i tråden bekrefter dessverre at folk i dag er naive når det kommer til personvern. 😐 Anonymkode: fe211...292 Men da må du nesten forklare hva som er problemet, slik at vi «naive» kan passe oss? Vi er åpenbart flere som ikke forstår problemet med at andre kan finne de andre annonsene dine. «Se her, dette tror jeg kan være Line. Hun selger både en trehjulssykkel og en bukse i str. M. Hahaha!» Hvis man er så fryktelig redd for at noen skal finne ut hvem man er og hva man selger, så er kanskje ikke slike plattformer rette sted. Anonymkode: e078f...0ae 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå