AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:17 #1 Skrevet lørdag kl. 16:17 Hvor ofte trener dere? Hva? Hvor hardt? Anonymkode: 8875f...f0d
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:54 #2 Skrevet lørdag kl. 21:54 Trener aldri. Men liker å gå tur, helst i litt utfordrende terreng. Tenker ikke på det som trening fordi formålet ikke er fysisk fostring, det er bare en bieffekt. Anonymkode: 9c134...a9d 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:14 #3 Skrevet i går, 07:14 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvor ofte trener dere? Hva? Hvor hardt? Anonymkode: 8875f...f0d Akkurat nå er jeg i en opptreningsfase etter langvarig sykdom, men før jeg ble syk trente jeg 5 dager i uken, 2 dager styrketrening, og 3 dager kondisjon. Styrketreningen er ikke veldig tung, men det er funksjonell styrke, det vil si at jeg trener muskulatur og bevegelser som jeg behøver i dagliglivet (løfte, skyve, trekke, bære). (For eksempel hvis jeg faller, skal jeg ha styrke nok i bryst, armer, bein og kjerne, samt god nok balanse, til å komme meg opp igjen) Kjernemuskulatur er viktig når det kommer til funksjonell styrke. Kondisjon trener jeg fordi hjertet er den viktigste muskelen i kroppen, og behøver god styrke for å holde resten av livet. Jeg trenger ikke løpe langt eller fort, men jeg vil ha mulighet til å gå i motbakker, og opp trapper, uten å hive etter pusten. Anonymkode: a399f...fce
Metalbitch Skrevet i går, 08:41 #4 Skrevet i går, 08:41 Det siste året har jeg vært ute med skade, det har vært veldig mye styrketrening. Tung styrketrening! Til vanlig løper jeg mye. Terreng, motbakker og fjell. Ca 5 mil i uka. Løper terrengløp og ultraløp siste åra. Jeg trenger klatring x 1 pr uke. Deltar vanligvis på gruppetimer, typ hyrox x 1 pr uke. 51 år. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:36 #5 Skrevet i går, 11:36 Vil ikke anbefale menn og kvinner over 50 å pushe for hardt. Et 50-år gammelt hjerte skal man ikke spøke med. Anonymkode: 606a9...ebf 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:39 #6 Skrevet i går, 11:39 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vil ikke anbefale menn og kvinner over 50 å pushe for hardt. Et 50-år gammelt hjerte skal man ikke spøke med. Anonymkode: 606a9...ebf Du vet at hjertet er en muskel? Anonymkode: 300a0...124 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:45 #7 Skrevet i går, 11:45 Ror 5 min alt jeg kan hver morgen. 20 min yoga hver kveld. Turer i bratte bakker 1 til 2 ganger i uka sommerstid. Turene forsvinner vinter da det blur for mye snø. Trener ikke. Prøver å ikke forfalle slik jeg kan nyte livet også de siste 30 årene av det. Være litt fleksibel i ledd. Anonymkode: 73c23...2e2
AnonymBruker Skrevet i går, 16:37 #8 Skrevet i går, 16:37 3-5 økter i uka. Varierer hva jeg gjør. Hvis jrg kun løper, så blir det 3 økter i uka, men trener styrke, hyrox-timer også, de ukene kan det bli 5 økter . Anonymkode: 9554b...943
Gilmore2025 Skrevet i går, 16:39 #9 Skrevet i går, 16:39 (endret) 2 dager i uken tung styrketrening Endret i går, 16:40 av Gilmore2025
AnonymBruker Skrevet i går, 16:42 #10 Skrevet i går, 16:42 Spiller håndball, to treninger i uka pluss kamper. Styrketrening to ganger i uka. Ellers løper jeg, sykler, går på ski, padler eller annet minst en gang i uka utover sykling til jobb etc. Mannen og jeg danser også en gang i uka. Anonymkode: 21e01...8fc
AnonymBruker Skrevet i går, 16:49 #11 Skrevet i går, 16:49 Jeg trener styrke to ganger i uka med to venninner. Fast tid, og da går det fint. Ellers litt yoga, sykler litt og går tur. Det blir mer tur om sommeren, svømming osv...men nå om høsten, med regn og mørke kvelder så blir det mindre. Da er jeg glad for styrketrening som er fast. Anonymkode: 7361e...bc8
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vil ikke anbefale menn og kvinner over 50 å pushe for hardt. Et 50-år gammelt hjerte skal man ikke spøke med. Anonymkode: 606a9...ebf Det er jo derfor vi trener kondisjon, for å styrke hjertet. Men det er klart, det er ikke smart å gå fra sofa til maraton i løpet av en uke. Hjertemuskelen må bygges opp gradvis, akkurat som alle andre muskler. Anonymkode: a399f...fce 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du vet at hjertet er en muskel? Anonymkode: 300a0...124 Joda. Men overbelaster du en muskel i feks armene så er det ingen fare. Du overlever det. Overbelaster du derimot hjertemuskelen..da kan det være game over. Anonymkode: 606a9...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda. Men overbelaster du en muskel i feks armene så er det ingen fare. Du overlever det. Overbelaster du derimot hjertemuskelen..da kan det være game over. Anonymkode: 606a9...ebf Dette må være det dummeste jeg har lest i hele år, om ikke noensinne. Anonymkode: 300a0...124
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette må være det dummeste jeg har lest i hele år, om ikke noensinne. Anonymkode: 300a0...124 Så du mener du aldri har hørt om overbelastning av hjertet? Hva med alle de, spesielt menn i 40-50 års alderen som de senere dør plutselig på en kardioøkt? Anonymkode: 606a9...ebf
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du mener du aldri har hørt om overbelastning av hjertet? Hva med alle de, spesielt menn i 40-50 års alderen som de senere dør plutselig på en kardioøkt? Anonymkode: 606a9...ebf Du mener på ramme alvor at risikoen for at en 50-åring stryker med av hjerteproblemer på trening er så stor at de må ta det rolig? Unnskyld meg, men er du helt fjern? De som får hjerteproblemer i den alderen får det av helt andre ting enn fysisk aktivitet, det kan jeg garantere deg. "Menn i 40-50 års alderen som de senere dør plutselig på en kardioøkt" har underliggende hjertesykdom, en 40-åring dør for svarte ikke av å ta seg ut på trening. Da burde i så fall jeg vært dau for lenge siden. Anonymkode: 300a0...124 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå