Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La meg gjøre det kort og enkelt. Vi har vært sammen i snart ett år. Etter vi ble eksklusive,- men før vi ble sammen hadde vi en prat om verdier rundt sex og hverandres fortid. Det virket som om vi var på samme bølgelengde.

Nylig fortalte en tidligere venninne av dama mi om hvordan hun hadde en mye mer utsvevende fortid enn det jeg hadde innbilt meg. Jeg konfronterte dama mi og hun innrømte at hun hadde løyet. (antallet var mer enn fem ganger det hun først sa). Jeg plages nå både av antallet hun har ligget med, men nesten enda mer av det faktum at hun løy om noe hun visste var viktig for meg.

Akkurat nå har vi en pause (fortsatt sammen men jeg trenger tid til å tenke). Jeg føler at det er et enormt rødt flagg at hun lyver om noe som hun vet er viktig for meg. Det får meg til å lure på hva hun evt. kan lyve om i fremtiden. Usikker på hva jeg burde gjøre.

Anonymkode: 7fc4a...72e

• Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En ting er nå fortiden, men at hun lyver er et rødere flagg for å si det sånn

Anonymkode: 0e7b3...149

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde min partner spurt meg om mitt tidligere sexliv og antall partnere, hadde jeg enten nektet å svare eller jugd. 

Ingen som har noe med hva jeg har gjort tidligere. Fin venninne hun har som er en slarvekjerring! Not! 

Anonymkode: 68398...7b6

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

La meg gjøre det kort og enkelt. Vi har vært sammen i snart ett år. Etter vi ble eksklusive,- men før vi ble sammen hadde vi en prat om verdier rundt sex og hverandres fortid. Det virket som om vi var på samme bølgelengde.

Nylig fortalte en tidligere venninne av dama mi om hvordan hun hadde en mye mer utsvevende fortid enn det jeg hadde innbilt meg. Jeg konfronterte dama mi og hun innrømte at hun hadde løyet. (antallet var mer enn fem ganger det hun først sa). Jeg plages nå både av antallet hun har ligget med, men nesten enda mer av det faktum at hun løy om noe hun visste var viktig for meg.

Akkurat nå har vi en pause (fortsatt sammen men jeg trenger tid til å tenke). Jeg føler at det er et enormt rødt flagg at hun lyver om noe som hun vet er viktig for meg. Det får meg til å lure på hva hun evt. kan lyve om i fremtiden. Usikker på hva jeg burde gjøre.

Hadde kjæresten min og jeg lyttet til magefølelsene våre og fornuften så hadde vi ikke forblitt med eksene som løy. Det endret livene våre....

Anbefaler deg å ikke bli sammen igjen. 

Anonymkode: 0dfd1...e2c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Så leit og vanskelig.

Jeg ville spurt meg selv om to ting.. Elsker du henne fortsatt og er det "kun" tilliten som har fått seg en real knekk?

Hvis du fremdeles elsker henne, og dere har en god relasjon ellers, ville jeg gitt henne en sjanse til å gjenoppbygge tilliten. Men det er klart at hun må være proaktiv.

Ha en samtale der du forteller hvordan dette føles for deg, og be henne gjenfortelle med egne ord for å sikre at hun har forstått deg. Deretter, snakk om hva du trenger for at tilliten skal gjenoppbygges mellom dere. Ikke diffuse floskler som "Jeg skal aldri gjøre det igjen", for fakta er, det kan jo godt skje igjen - og hva da?

Be henne foreslå en konkret ting/handling hun kan gjøre som hun tror bygger opp tillit framover, og så kan du også foreslå en ting.. Det kan være noe så lite som at hun sier fra uoppfordret hvor hun er f eks.. 

Hvis du heller ikke elsker henne fremdeles, eller forholdet deres bare er så där, så kan det kanskje være det beste å gå videre hver for seg?

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Djesus, hva med å bare ta deg sammen, tror du kvinner sier sannheten om antall partnere, dere er jo fullstendig gale når det kommer til dette. 
Og for ei bedriten venninne hun har, regner med den venninnen har svinn på skogen siden hun må tråkke andre ned for å fremheve seg selv. 

Anonymkode: 69f8e...c13

Ja. Jeg forteller alltid sannheten. Detaljer også hvis det er ønskelig. 

Nekter å gå inn i (og være i) et forhold med løgn. 

Anonymkode: 0dfd1...e2c

• Liker 7
Skrevet

Å lyve om fortiden er et rødt flagg. Skal du være ærlig, så er du ærlig. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Sa hun hvorfor hun løy? 
Og jeg antar hun ikke er venner med venninnen lenger? 

Anonymkode: 93a3f...010

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså, folk ber om trøbbel når de skal dele alle private millimetre når de går inn i et forhold. 

Et forhold starter fra en viss dato og alt som ligger bak er FORTID og skal ikke tas med inn i nåtid. 
Hvorfor i all verden skal man vite alt om den andres seksualliv? 

Anonymkode: dcedd...45d

• Liker 15
  • Nyttig 15
Skrevet

Det røde flagget her er du. 

• Liker 22
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet
CrispiP0et skrev (5 minutter siden):

Så leit og vanskelig.

Jeg ville spurt meg selv om to ting.. Elsker du henne fortsatt og er det "kun" tilliten som har fått seg en real knekk?

Hvis du fremdeles elsker henne, og dere har en god relasjon ellers, ville jeg gitt henne en sjanse til å gjenoppbygge tilliten. Men det er klart at hun må være proaktiv.

Ha en samtale der du forteller hvordan dette føles for deg, og be henne gjenfortelle med egne ord for å sikre at hun har forstått deg. Deretter, snakk om hva du trenger for at tilliten skal gjenoppbygges mellom dere. Ikke diffuse floskler som "Jeg skal aldri gjøre det igjen", for fakta er, det kan jo godt skje igjen - og hva da?

Be henne foreslå en konkret ting/handling hun kan gjøre som hun tror bygger opp tillit framover, og så kan du også foreslå en ting.. Det kan være noe så lite som at hun sier fra uoppfordret hvor hun er f eks.. 

Hvis du heller ikke elsker henne fremdeles, eller forholdet deres bare er så där, så kan det kanskje være det beste å gå videre hver for seg?

Elsker henne fortsatt ja. Det er bare svært vondt å vite at man har blitt løyet til bevisst så lenge.

Hadde hun vært ærlig fra begynnelsen hadde jeg nok tatt ting litt saktere, men det hadde ikke stoppet meg fra å utforske et forhold med henne. Det er selve løgnen som preger meg mest akkurat nå. 

Jeg skal nok ta en ordentlig prat med henne om noen dager som du foreslår. Takk for et ordentlig svar i motsetning til et par andre her i tråden.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor gamle dere er men er nettopp dette som gjør at dere unge føler dere søter på problemer før forholdet engang har begynt. Hvordan skal dere takle ekteskap og utfordringer underveis hvis DETTE gjør deg usikker på forholdet. Hun er sikkert livredd at du skal vrake henne fordi hun ikke skal møte standarden din. Den ferdiglagde støpeformen du har laget som din fremtidige dame skal passe inni.

Hva om drømme dama di har møtt mange flere menn enn hun tør å innrømme. Hva så, hun er den hun er i dag basert på erfaringer. Kanskje hun nettopp ser mange av  dine verdier å setter de høyt fordi hun har erfart hvor mange menn som ikke er som deg- dyrekjøpte erfaringer er ofte de beste. Hun er jo nå i ferd med å erfare at ved å ikke åpne seg om fortid, og inneha usikkerhet som bunner i at hun ser hun ikke passer i en viss støpeform til drømme mannen. Hun er på vei til å erfare at det kan lønne seg å være ærlig også men da vil hun bli sett på annerledes . Så valget med å ikke si fullt hvor mange det var er nok kun for at du skal se henne i ett bedre lys og fordi hun er redd det av alle ting skal ødelegge for dere to. Fordi det første du sa at det er ting som betyr mye for deg. Allerede der har du sagt til henne at du bryr deg om hennes fortid og hvor mange partnere hun har hatt og allerede der ser hun seg nødt å lyve. Syns hun burde gå en annen vei. Styre unna en som deg som dømmer å du kan jo ta med deg den dårlige veninnen hennes også som snakket for henne. Å jeg håper for guds skyld du modner mere dersom du skal inn i ett langvarig forhold med barn og familie.Du vil GARANTERT møte på enda verre «problemer» enn dette. Ikke sett standarden for en dame som føler hun må lyve fordi «dine viktigste»  verdier ikke møter den hun er. Bare fordommene dine møter henne og hennes erfaringer med andre menn, som igjen du egentlig ikke har noe med, og som ikke avgjør om hun er en som er verdt å satse på.  

Anonymkode: 89fc4...f2c

• Liker 13
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Høres jo ikke ut som ei dame du kan stole på og som er kjæreste/wife material. Å lyve om hvor mange hun har ligget med til kjæresten sin er et rødt flagg ja. Tyder jo på at hun har ligget rundt masse. Ville ikke satset på hun. 

Anonymkode: 57dfb...187

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Djesus, hva med å bare ta deg sammen, tror du kvinner sier sannheten om antall partnere, dere er jo fullstendig gale når det kommer til dette. 
Og for ei bedriten venninne hun har, regner med den venninnen har svinn på skogen siden hun må tråkke andre ned for å fremheve seg selv. 

Anonymkode: 69f8e...c13

«Dere» er fullstendig gale? Hvem dere? Menn? Vet om mange kvinner som også er hysterisk på dette….

Ellers enig i at venninnen er en dårlig venninne, og at TS er litt vel hysterisk! 

Anonymkode: 4f8ce...557

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke hvor gamle dere er men er nettopp dette som gjør at dere unge føler dere søter på problemer før forholdet engang har begynt. Hvordan skal dere takle ekteskap og utfordringer underveis hvis DETTE gjør deg usikker på forholdet. Hun er sikkert livredd at du skal vrake henne fordi hun ikke skal møte standarden din. Den ferdiglagde støpeformen du har laget som din fremtidige dame skal passe inni.

Hva om drømme dama di har møtt mange flere menn enn hun tør å innrømme. Hva så, hun er den hun er i dag basert på erfaringer. Kanskje hun nettopp ser mange av  dine verdier å setter de høyt fordi hun har erfart hvor mange menn som ikke er som deg- dyrekjøpte erfaringer er ofte de beste. Hun er jo nå i ferd med å erfare at ved å ikke åpne seg om fortid, og inneha usikkerhet som bunner i at hun ser hun ikke passer i en viss støpeform til drømme mannen. Hun er på vei til å erfare at det kan lønne seg å være ærlig også men da vil hun bli sett på annerledes . Så valget med å ikke si fullt hvor mange det var er nok kun for at du skal se henne i ett bedre lys og fordi hun er redd det av alle ting skal ødelegge for dere to. Fordi det første du sa at det er ting som betyr mye for deg. Allerede der har du sagt til henne at du bryr deg om hennes fortid og hvor mange partnere hun har hatt og allerede der ser hun seg nødt å lyve. Syns hun burde gå en annen vei. Styre unna en som deg som dømmer å du kan jo ta med deg den dårlige veninnen hennes også som snakket for henne. Å jeg håper for guds skyld du modner mere dersom du skal inn i ett langvarig forhold med barn og familie.Du vil GARANTERT møte på enda verre «problemer» enn dette. Ikke sett standarden for en dame som føler hun må lyve fordi «dine viktigste»  verdier ikke møter den hun er. Bare fordommene dine møter henne og hennes erfaringer med andre menn, som igjen du egentlig ikke har noe med, og som ikke avgjør om hun er en som er verdt å satse på.  

Anonymkode: 89fc4...f2c

Vi er begge 19. Jeg skjønner det du sier, men jeg føler liksom at ærligheten burde være noe man setter veldig høyt. Derfor blir jeg skeptisk når dette allerede ikke har vært tilstede fra omtrent dag 1. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres jo ikke ut som ei dame du kan stole på og som er kjæreste/wife material. Å lyve om hvor mange hun har ligget med til kjæresten sin er et rødt flagg ja. Tyder jo på at hun har ligget rundt masse. Ville ikke satset på hun. 

Atte hæææ? De fleste forteller ikke i detaljer om eget sexliv før partneren… Hvis du mener det du sier her, er nesten ingen forhold levedyktige! 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hadde du blitt sammen med henne om du visste det riktige antallet? 

Jeg skjønner henne, for hun var vel usikker på om det ville bli dere om hun fortalte hvor mange det var. Så da valgte hun å lyve fordi hun ville bli sammen med deg. 

Tror ikke du kan utlede fra dette at hun vil lyve om andre ting. Hun løy om dette fordi det var vinn eller forsvinn. 

Men du må kunne legge dette bak deg for at forholdet skal kunne fungere videre. Å holde dette mot henne i fortsettelsen er ikke liv laga. 

Jeg synes du overdriver. 

Anonymkode: 0835a...404

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Atte hæææ? De fleste forteller ikke i detaljer om eget sexliv før partneren… Hvis du mener det du sier her, er nesten ingen forhold levedyktige! 

Og? Han skriver at antallet var fem ganger ift det hun først sa. Og det er faktisk greit å vite for partneren dersom hun er ei som ligger rundt som ei enkel tøs. Høres jo veldig lovende ut mtp et forhold det eller?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg.. ikke la fortiden til dama di avgjøre hvem hun er.  50 eller 100++ spiller ingen rolle. Hun er nå sammen med deg og kun deg. Slapp av og ta det med ro

Anonymkode: 1a471...422

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...