AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:31 #1 Skrevet lørdag kl. 08:31 Noen som sluttet med medisiner når dem gikk ned i vekt og ble kvitt refluks? Har hørt at overvekt gjør dette verre! Er ned -10 kg, 15-20 kg igjen💪🏾kanskje jeg blir kvitt refluksmedisin? Anonymkode: 62f44...9a1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:15 #2 Skrevet lørdag kl. 09:15 Jeg lurer litt på det samme og håper det kan være tilfelle. Er drittlei klumpfølelse i halsen, raping og magesmerter. Anonymkode: 1667e...cd5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:21 #3 Skrevet lørdag kl. 13:21 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg lurer litt på det samme og håper det kan være tilfelle. Er drittlei klumpfølelse i halsen, raping og magesmerter. Anonymkode: 1667e...cd5 Ja! Går du på medisiner for det? Å har du tatt gastroskopi? Anonymkode: 62f44...9a1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:39 #4 Skrevet lørdag kl. 15:39 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja! Går du på medisiner for det? Å har du tatt gastroskopi? Anonymkode: 62f44...9a1 Jeg slapp gastroskopi fordi jeg hadde så god effekt av medisinene. Skal ikke gå på de fast, men ved behov. Og nå har jeg visst snart behov igjen... Anonymkode: 1667e...cd5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:40 #5 Skrevet lørdag kl. 15:40 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg slapp gastroskopi fordi jeg hadde så god effekt av medisinene. Skal ikke gå på de fast, men ved behov. Og nå har jeg visst snart behov igjen... Anonymkode: 1667e...cd5 Jeg går fast på protonpumpehemmer. Jeg også slapp siden medsinen tar vekk det verste. Hvilken går du på? Anonymkode: 62f44...9a1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:44 #6 Skrevet lørdag kl. 15:44 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg går fast på protonpumpehemmer. Jeg også slapp siden medsinen tar vekk det verste. Hvilken går du på? Anonymkode: 62f44...9a1 Jeg tar Somac. Men ønsker å gå ned i vekt, egentlig uansett, men også for å se om det kan hjelpe. Hadde vært fint! Anonymkode: 1667e...cd5
Anonym21345 Skrevet lørdag kl. 15:58 #7 Skrevet lørdag kl. 15:58 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg tar Somac. Men ønsker å gå ned i vekt, egentlig uansett, men også for å se om det kan hjelpe. Hadde vært fint! Anonymkode: 1667e...cd5 Ja absolutt!! Tror det hjelper mye
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:58 #8 Skrevet lørdag kl. 15:58 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg tar Somac. Men ønsker å gå ned i vekt, egentlig uansett, men også for å se om det kan hjelpe. Hadde vært fint! Anonymkode: 1667e...cd5 Ja, det vil jeg tro at det gjør. -ts Anonymkode: 62f44...9a1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:07 #9 Skrevet lørdag kl. 16:07 Overvekt gjør det vel ofte værre, men jeg er normalvektig og har kronisk reflux. Er lukkemuskelen min som er slapp. Men forhåpentligvis så blir du bedre!🤞🏻 Anonymkode: 96ead...b2d
Marijana Skrevet lørdag kl. 16:09 #10 Skrevet lørdag kl. 16:09 Ingen bedring for min del. Må fortsatt spise små mengder mat, og ikke mat som trigger.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:10 #11 Skrevet lørdag kl. 16:10 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Overvekt gjør det vel ofte værre, men jeg er normalvektig og har kronisk reflux. Er lukkemuskelen min som er slapp. Men forhåpentligvis så blir du bedre!🤞🏻 Anonymkode: 96ead...b2d Uff. Hva gjør du som hjelper og kan funke? Anonymkode: 62f44...9a1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:10 #12 Skrevet lørdag kl. 16:10 Marijana skrev (1 minutt siden): Ingen bedring for min del. Må fortsatt spise små mengder mat, og ikke mat som trigger. Okei..:/ tar du medisiner? Har medisiner noe virkning for deg? Anonymkode: 62f44...9a1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:11 #13 Skrevet lørdag kl. 16:11 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Noen som sluttet med medisiner når dem gikk ned i vekt og ble kvitt refluks? Har hørt at overvekt gjør dette verre! Er ned -10 kg, 15-20 kg igjen💪🏾kanskje jeg blir kvitt refluksmedisin? Anonymkode: 62f44...9a1 Jeg hadde ofte refluks tidligere. Hadde fedme. Brukte ikke medisin mot refluks fast, men hadde alltid noen reseptfrie syrenøytraliserede i nærheten. Nå har jeg gått ned 45 kg og refluksproblemet er så og si helt borte. Selv tror jeg ikke refluksproblemene skyldtes overvekten i seg selv, men at jeg veldig ofte overspiste. Før jeg begynte med slankesprøyter kjente jeg jo nesten aldri på metthet og jeg spiste ofte mer enn magen hadde plass til og dermed fløt det tilbake til spiserøret sammen med magesyre. Jeg kan fortsatt få litt refluks, men det er bare når jeg har spist og drukket veldig mye. Anonymkode: 7f363...7ee
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:16 #14 Skrevet lørdag kl. 16:16 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde ofte refluks tidligere. Hadde fedme. Brukte ikke medisin mot refluks fast, men hadde alltid noen reseptfrie syrenøytraliserede i nærheten. Nå har jeg gått ned 45 kg og refluksproblemet er så og si helt borte. Selv tror jeg ikke refluksproblemene skyldtes overvekten i seg selv, men at jeg veldig ofte overspiste. Før jeg begynte med slankesprøyter kjente jeg jo nesten aldri på metthet og jeg spiste ofte mer enn magen hadde plass til og dermed fløt det tilbake til spiserøret sammen med magesyre. Jeg kan fortsatt få litt refluks, men det er bare når jeg har spist og drukket veldig mye. Anonymkode: 7f363...7ee Heldig! Jeg prøvde slankemedisiner men det gjorde rett og slett refluksen min verre. Nå med medisin er det mer gulpeproblemer men halsbrann kjenner jeg ikke. Bare mye rap åsann Anonymkode: 62f44...9a1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:17 #15 Skrevet lørdag kl. 16:17 Det har mye med årsak. Jeg gikk ned 70 kg. Og må fortsatt bruke medisiner. For jeg har brokk i spiserøret og den ligger så nærme lukkemuskelen at de kan ikke operere det Anonymkode: 81a0b...aa6
Marijana Skrevet lørdag kl. 16:17 #16 Skrevet lørdag kl. 16:17 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Okei..:/ tar du medisiner? Har medisiner noe virkning for deg? Anonymkode: 62f44...9a1 Medisiner fungerer, men går ikke på det fast, det har mange uheldige bivirkninger. Jeg tar en gang i blant, ved behov.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:18 #17 Skrevet lørdag kl. 16:18 Marijana skrev (Akkurat nå): Medisiner fungerer, men går ikke på det fast, det har mange uheldige bivirkninger. Jeg tar en gang i blant, ved behov. Hvilke uheldige bivirkninger? Jeg fikk høre at syre kan gi spiserørskreft, det vil jeg ikke ha Anonymkode: 62f44...9a1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:19 #18 Skrevet lørdag kl. 16:19 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har mye med årsak. Jeg gikk ned 70 kg. Og må fortsatt bruke medisiner. For jeg har brokk i spiserøret og den ligger så nærme lukkemuskelen at de kan ikke operere det Anonymkode: 81a0b...aa6 Uff, ja funker medisinen da? Hvilken foresten? Anonymkode: 62f44...9a1
Marijana Skrevet lørdag kl. 16:26 #19 Skrevet lørdag kl. 16:26 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilke uheldige bivirkninger? Jeg fikk høre at syre kan gi spiserørskreft, det vil jeg ikke ha Anonymkode: 62f44...9a1 Nei det er en avveining man må ta. Jeg vil ikke ha kreft i magesekken. Ellers er de vanlige bivirkningene dårlig næringsopptak og fordøyelse. Særlig Jern, B-12, kalsium og magnesium påvirkes, som fører til andre plager igjen. Jeg har også problemer med at tykktarmen blir oppsperret fordi maten ikke blir skikkelig brutt ned, og bakteriefloraen endres. ( 70-80 prosent av immunforsvaret sitter i tarmen). Magesyren er der for en grunn, man blir også mer mottakelig for for mikrober, virus og bakterier fordi magesyren ikke er sterk nok til å drepe de. Så min fastlege er svært restrektiv med protonpumpehemmere.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:33 #20 Skrevet lørdag kl. 16:33 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Uff, ja funker medisinen da? Hvilken foresten? Anonymkode: 62f44...9a1 Bruker somac. Nye fastlegen vurderer om jeg ska prøve en annen for å se om jeg får bedre virkning . For merker til tider som jeg ikke skulle tatt noe, samtidig ikke bra å ha for stor dose ut fra legen sa, pga lang tids bruk har vist for noen å gi kreft i spiserør, men som min lege sier de vet jo ikke om det egentlig kommer av at spiserør er irritert pga for mye syre . For han mener det og kan like gjerne være årsak ikke ikke medisinen Anonymkode: 81a0b...aa6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå