Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Fikk noia for at samboeren kan lese dette så jeg sletta. 

Endret av vaimo
Frykt for samboer
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kom deg til helvete unna. Med babyen!!! 

Anonymkode: 7d960...43a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Var han en like stor slabbedask før dere barn?

Anonymkode: 834cb...38f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dropp han. 

Anonymkode: 31127...5be

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
vaimo skrev (5 minutter siden):

jeg burde hjelpe han å bli en bedre far og vise han hvordan man lager mat til babyen

Du burde vise han hvordan?? Hvem i helvete er det som viser deg hvordan du skal gjøre dette da?? Faens inkompetente gubbe du bor med!! 

Om han virkelig ville vite hvordan, så hadde han funnet det ut. Da hadde han observert deg, lest seg litt opp, snakket med deg på forhånd, lært seg rutinene osv på eget initiativ. 

Kontakt familivernkontoret og sett i gang prosessen med å avslutte dette såkalt 'samlivet'. 

Anonymkode: 11afd...a75

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er krevende å være tobarnsmor. Den ene er heldigvis klar for å flytte ut høres det ut som

Anonymkode: d8d55...f90

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem lærte deg hvordan du skulle gjøre det da, mener han? Du har vel heller ikke hatt barn før?

Dette blir ikke bedre... Så her er det bare å avslutte....

Anonymkode: 46014...c64

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt? Dersom han var slik før dere fikk barn, så endrer man seg sjeldent i så veldig stor grad i positiv retning bare fordi man får barn. Sånt tar i så fall lang tid.

Om han plutselig har blitt sånn, ville jeg mistenkt fødselsdepresjon hos han. 

Anonymkode: 22b3b...1ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du reiste fra Baby på 8mnd i flere uker??? Dette får ikke jeg til å stemme overhodet!!!

Anonymkode: b7986...c23

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du reiste fra Baby på 8mnd i flere uker??? Dette får ikke jeg til å stemme overhodet!!!

Babyen var da selvfølgelig sammen med meg... 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt? Dersom han var slik før dere fikk barn, så endrer man seg sjeldent i så veldig stor grad i positiv retning bare fordi man får barn. Sånt tar i så fall lang tid.

Om han plutselig har blitt sånn, ville jeg mistenkt fødselsdepresjon hos han. 

Anonymkode: 22b3b...1ba

Han var til en viss grad sånn før, men ikke så ille, så har jo gått i den klassiske "håper og tror han kommer til å skjerpe seg"-fella, så.. det får jeg ikke gjort så fryktelig mye med akkurat nå. 

Men tror nok han har utviklet en depresjon over tid, for han var jo ikke slik når vi ble sammen. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, bare bøtta med gamle bleier.....skjønte du ikke teksten? 

Anonymkode: 5a139...781

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres helt urimelig ut. Dersom din beskrivelse er korrekt så mangler han fullstendig evne (eller vilje) til å være voksen. Jeg synes ikke du har en relevant livspartner i denne fyren, og jeg tror dessverre heller ikke at barnet får en god rollemodell i oppveksten. Jeg er redd for at dette blir verre og verre med mindre han endrer seg. Tviler på at det går seg til av seg selv. Han trenger nok påvirkning utenfra.

Mann 50 med 3 store barn. 

Anonymkode: 75694...969

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer - du er gift med en psykopat. 

Kom deg til helvete vekk - med baby.

Anonymkode: 89351...b1a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke du er urimelig. Vil du virkelig leve med dette resten av livet? Hva om dere får flere barn? Du er jo allerede i praksis, alenemor, men det blir enklere uten påhenget som saboterer. Jeg vil også påstå at samlivsbrudd er enklere nå, som barnet er så liten. Du vil i tillegg få utvidet barnetrygd og overgangstønad! Du kan tilogmed få støtte under og til utdanning!

Anonymkode: a7b7a...6eb

AnonymBruker
Skrevet

Nei, kjære deg, du er hverken urimelig eller gærn!

Det du beskriver er en mann som ikke bare ikke har boevne og omsorgsevne, men han er også en mann som utsetter deg for ganske grov psykisk og materiell vold. Han utsetter også baby for omsorgssvikt.

Dette kan du ikke leve med, da vil du svikte deg selv, men mest av alt svikte ditt barn.

Du skriver at han allerede har googlet "hvordan vinne mekling". Det viser hvor bevisst manipulerende han er av adferd.

Her er faktum - han har ikke omsorgsevne for barnet (eller egen boevne). Det betyr at du ikke kan overlate barnet til ham alene noe mer! Han dekker ikke en gang de aller mest grunnleggende behovene til baby!

Faktum nr. to - han utøver grov psykisk og materiell vold mot deg. Dette er svært bekymringsfullt, all den tid du også beskriver at han får raserianfall! Du, og baby, kan være i fare! Og nå må du gjøre det du kan gjøre for å beskytte deg.

Jeg synes du ikke skal snakke mer om dette med ham i kveld! I morgen går du ut med baby for å handle mat. Når du har kommet så langt fra hjemmet at han ikke kan se deg - ring nærmeste Krisesenter og/eller politi! Fortell det som er faktum, du lever med en psykisk og materielt voldelig mann, dere har en baby på 8 måneder sammen, og du har nå gått ut av leiligheten for å komme deg ut av forholdet, du kan ikke gå tilbake, og du trenger hjelp for å komme til nærmeste Krisesenter! Du kan også bare gå til nærmeste politistasjon og si det samme der. Da vil du få hjelp til å komme til Krisesenteret. Alt du og baby trenger for å greie dere vil dere enten få der til å begynne med, og/eller politiet kan være med deg hjem til dere slik at du kan få tatt med det du trenger. Krisesenteret kan hjelpe deg med å få en advokat som har erfaring med saker med vold i nære relasjoner.

Å gjøre dette på denne måten, det er din beste måte å få deg selv og baby i sikkerhet, og bli fri fra voldsmannen som du nå bor sammen med. Det kan også være den måten som kan sikre at du trolig kan flytte nærmere din familie. Det er viktig at du gjør dette NÅ, før han mistenker at du skal gjøre dette, og også før han skal ha sin permisjon med baby. For han er på ingen måte skikket til å ha permisjon med baby. Og han må ikke mistenke mer at du skal bort, for merker han at du mener alvor, så kan han bli alvorlig farlig for deg og baby! Med andre ord, ikke ta meg deg noe mer enn hva du normalt vil ta med deg for å gå ut og handle litt med baby når du går ut i morgen!

I morgen, gå ut av boligen med babyen, kom dere bort, ring politi/Krisesenter så fort du har kommet deg ut, og si at du må ha hjelp der og da for å komme deg til Krisesenteret!

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

For politiet, ring 02800. Om mannen kommer etter deg, ring politiets akuttnummer 112.

Du må gjøre dette nå, Ts, for venter du kan det bli farligere of farligere. 

Ps! Om han skulle ha blitt deprimert, så endrer det absolutt ingenting. For denne mannen er nå farlig for deg og baby, han utøver vold mot deg og han har et raseri og mangel på impulskontroll som raskt kan eskalere til fysisk vold mot deg og baby! Er han deprimert, da må han gå i behandling etter at du har flyttet ut med baby, for du og babyen kan ikke bo med ham. Det at han har hatt tendenser til samme adferd også før dere fikk barn, det tyder på at det er lite sjanse for at det bare er depresjon som gjør at han er voldelig. Dvs. han er manipulerende og kontrollerende og voldelig fordi det er slik han faktisk er. Han har tydelige narsissistiske trekk. 

Du må få deg selv og baby trygt unna! Krisesenteret vil hjelpe deg videre! ❤️

Anonymkode: 2e531...181

Skrevet

Helt greit at du slettet det, Ts, for å sikre deg selv.

Men vær så snill - ta svaret jeg skrev rett over her på alvor!

Det er din beste sjanse for å kunne komme ut av dette på en måte som også gjør at du trolig kan flytte nærmere din familie, selv om viktigste årsak for å gjøre det slik er for din egen sikkerhet!

❤️

Kontakt politi/Krisesenter i morgen!

❤️ 

Og oppdater gjerne, om du orker,  når du og baby har kommet dere ut og i sikkerhet ❤️ 

Anonymkode: 2e531...181

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...