Lollypop1994 Skrevet i går, 03:21 #1 Skrevet i går, 03:21 noen fortelle meg hva i all verden som foregår med samfunnet? Og hvordan ble det så ille? Hvordan har vi som samfunn klart å bli så «hjernevasket» ? Og hvordan har vi klart å rettferdiggjøre & konkludere med at dette er normalt? jeg snakker selvfølgelig og kjønnsdebatten, transdebatten, lgbtqwfghzj++-debatten og hva det snart ikke er. jeg anser meg selv for å være nokså tolerant & aksepterende ovenfor andre medmennesker! men jeg må si at jeg synes alt har gått ALT for langt. Kjønnsinkongruens som det heter på fagspråket.. og kjønnsdysfori. Når man hører disse menneskene prate om dette, så må jeg si at jeg får vondt i sjelen min. Jeg syntes oppriktig synd på dem, & jeg syntes samfunnet og helsevesenet har sviktet dem. disse menneskene forteller ofte om at de har følt at de er «født i feil kropp» fra de var barn.. da er det jo åpenbart noe som ikke er som det skal være rent fysiologisk & mentalt! hvorfor får ikke disse stakkars menneskene psykisk helsehjelp? det MÅ jo finnes en annen utvei enn at det første helsevesenet gjør er å gå så drastisk til verks at man oppererer mennesker om til en slags «mellomting» eller imitasjon av det andre kjønnet? Du er enten født mann, eller så er du født kvinne.. og bare for å ha det klart - mann=født med penis & testikkler.. kvinne= født med vagina & livmor ! Dersom du er født mann men føler deg som kvinne & omvendt, så er det en psykisk lidelse.. som jeg mener det må finnes psykisk helsehjelp for som sagt. problemet i samfunnet er at vi har tatt imot en forferdelig trist & vondt skjebne med åpne armer, og behandler den som noe fantastisk, modig, og noe man skal være stolt over & få lov til å leve fullt ut, og vi andre i samfunnet har bare med å rette oss etter dette, og blir fortalt med streng pekefinger,- hvis du ikke omtaler Gunnar som hun/hen/dem, så er du hatefull & transfobisk. et eksempel er et menneske med la oss si… Schizofreni. En alvorlig psykisk diagnose som påvirker personen selv, men også relasjonene dette mennesket har. Jeg kjenner ingen som ville tenkt .. åååh han/hun er så modig som er seg selv 100% og eier den ubehandlede schizofrenidiagnosen sin.. han/hun har prøvd å angripe meg et par ganger fordi han/hun var i en psykose og trodde jeg samarbeidet med kongen og myndighetene & var ute etter henne/han.. men det må jeg bare godta, fordi sånn er han/hun og det må vi som samfunn akseptere. NEI — du håper og ber om at dette menneske får den psykiske helsehjelpen det har behov for! kan noen forklare meg hvordan i himmelens navn vi har prestert å fjerne oss så langt fra virkeligheten & selve kjernen av det å være menneske og vår biologi?? er det et sosialt eksperiment eller hva foregår egentlig?? 😅😳 1
Cerx Skrevet i går, 03:30 #2 Skrevet i går, 03:30 Har du i det hele tatt prøvd å sette deg inn i forskning på emnet? Les f.eks. dette: https://kroppoghjerne.no/fodt-i-feil-kropp-hva-sier-vitenskapen 2
Lollypop1994 Skrevet i går, 04:01 Forfatter #3 Skrevet i går, 04:01 Cerx skrev (19 minutter siden): Har du i det hele tatt prøvd å sette deg inn i forskning på emnet? Les f.eks. dette: https://kroppoghjerne.no/fodt-i-feil-kropp-hva-sier-vitenskapen Ja det har jeg! Jeg er godt kjent med Dr.Nirao Shah, som har lagt frem denne forskningen i artikkelen du viser til! Og forskningen hans er informativ den! Men jeg bare skjønner ikke «logikken» om det gir mening… vi er jo alle mennesker, enten vi er mann eller kvinne. Og det må jo ha vært mennesker som ble født med kjønnsdysfori i f.eks steinalderen, middelalderen osv osv.. men da hadde vi jo ikke kirurgi, kjønnsblokkere, kjønnskorrigerende behandling osv osv.. var disse menneske bare dømt for naturens side til å ha et helt forferdelig liv da?.. det er bare litt merkelig at vi plutselig har en eksplosjon med mennesker som plutselig er født i feil kropp..? 1
Cerx Skrevet i går, 06:56 #4 Skrevet i går, 06:56 Lollypop1994 skrev (2 timer siden): Ja det har jeg! Jeg er godt kjent med Dr.Nirao Shah, som har lagt frem denne forskningen i artikkelen du viser til! Og forskningen hans er informativ den! Men jeg bare skjønner ikke «logikken» om det gir mening… vi er jo alle mennesker, enten vi er mann eller kvinne. Og det må jo ha vært mennesker som ble født med kjønnsdysfori i f.eks steinalderen, middelalderen osv osv.. men da hadde vi jo ikke kirurgi, kjønnsblokkere, kjønnskorrigerende behandling osv osv.. var disse menneske bare dømt for naturens side til å ha et helt forferdelig liv da?.. det er bare litt merkelig at vi plutselig har en eksplosjon med mennesker som plutselig er født i feil kropp..? Ok! Tja, det gir mening for meg. Det var nok mennesker som var født med funksjonsnedsettelser i steinalderen, med schizofreni, var blinde, osv., osv. De hadde nok betydelig dårligere livskvalitet enn noen i samme situasjon i dag. Så er det naturlig at det er mer fokus på det med å være født i feil kropp pga. media. Jeg tror vi kan være takknemlige for at det ikke gjelder oss, enten føle seg fanget hele livet eller må gjennom store omfattende operasjoner (for de det måtte gjelde, kan jo være at noen klarer seg uten inngrep da det ser ut til at det finnes forskjellige grader av dette). 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:00 #5 Skrevet i går, 07:00 Lollypop1994 skrev (3 timer siden): kan noen forklare meg hvordan i himmelens navn vi har prestert å fjerne oss så langt fra virkeligheten & selve kjernen av det å være menneske og vår biologi?? Ideologi. Vitenskapen anser fortsatt dette som psykiatrisk diagnose, men det var ikke politisk korrekt nok for sosialistene og de liberale, så nå skal det fremmes som noe normalt og påtvinges barna gjennom rosa kompetanse. Helt sykt, heldigvis ser flere og flere galskapen og ønsker endring Anonymkode: 708f1...d84 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:07 #6 Skrevet i går, 07:07 Den forskningen som legges fram på dette området er i mange tilfeller høyst tvilsom og den misbrukes av liberalister for å passe deres narrativ. Hele diskusjonen om kjønn har gått helt av hengslene. Men en annen diskusjon, om sin egen mentalitet, lynne, hormonelle sammensetning, legning osv er en annen sak. Vi er alle forskjellige. Det har vi alltid visst. En ting jeg ikke får til å henge på greip er evolusjonen i dette. Hvis alle disse legningene , "feil kropp" , trans, osv er naturlig, så har det alltid vært naturlig. Mennesket har endret seg minimalt siden steinalderen. I tillegg tyder mye på at avvikere ble slått ihjel i mange kulturer gjennom all historie. Så hvorfor er det flere slike tilfeller nå enn noen gang? Mange har nok latt det gå mote i å være noe annet enn det konforme.. Anonymkode: 88ba9...47a 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:20 #7 Skrevet i går, 07:20 Det som er problematisk med samfunnets individfokus er at følelser og enkeltmenneskets subjektive oppfatning ser ut til å få en større og større aksept som objektiv sannhet. Det går jo ikke opp juridisk. Personlig så har jeg høy toleranse for at folk får være den de føler seg som men det som er problematisk er at de for å føles et fullstendig anerkjent av samfunnet krever at samfunns konstruksjoner og etablerte sannheter om biologi endres. Sånn jeg ser det må individets følelser anerkjennes, mens samfunnet som helhet må basere seg på vitenskap og jus. Jeg tror at kjønn er noe flytende naturlig, men jeg tror også at miljøgifter har sterk påvirkning på hormonsammensetningen vår, noe som bekreftes av befolkningens reduksjon i forplantningsevne. At dette fører til at flere føler å ikke falle innen en kjønnskategori er ingen grunn til å forakte disse eller ikke akseptere. Jeg mener at et menneske har krav på respekt uansett legning eller kjønn eller noe derimellom. Anonymkode: d6022...b51
AnonymBruker Skrevet i går, 07:27 #8 Skrevet i går, 07:27 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Så hvorfor er det flere slike tilfeller nå enn noen gang? Miljøgifter Anonymkode: d6022...b51 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå