AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:55 #1 Skrevet torsdag kl. 19:55 Ikke en liten fest, men arrangement med et par hundre mennesker. Jeg bør gå, og mannen min skal ikke være med. Nå er jeg usikker på om jeg burde nevne dette for min mann. Det er ikke sikkert jeg treffer på min eks, jeg og min mann har vært sammen over 20 år. Det var jeg som gikk fra eksen. Ingenting som frister der. Om jeg sier det blir nok min mann uansett litt ubekvem og usikker av dette, og ønsker nok helst ikke at jeg går. Ved å ikke si det slipper han slik uro, som han uansett ikke har grunn til. Som nevnt mange der, og ikke sikkert at jeg møter på ham overhodet. Likevel, jeg kan jo risikere det. Isåfall vil jeg bare hilse høflig, og ikke noe annet. Hva ville du gjort? Anonymkode: 9ae98...1d5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:00 #2 Skrevet torsdag kl. 20:00 Det er da vel bare å gå. Gubben er da vel uansett ikke helt helt blåst heller? Ser ikke noen grunn til å nevne eller ikke å nevne det. 200 stykker? Teltmøte? Anonymkode: 25982...e1c 5
Populært innlegg Daria Skrevet torsdag kl. 20:02 Populært innlegg #3 Skrevet torsdag kl. 20:02 Det som ville bekymret meg her, er om mannen faktisk synes det er et reelt problem at du skal oppholde deg i samme rom som en eks fra mer enn 20 år tilbake... 37 22
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:02 #4 Skrevet torsdag kl. 20:02 Ville sagt noe som feks "Typisk, ex skal på samme arrangementet. Jaja, det er så mange andre det at jeg kommer nok ikke til å se han." Dersom du lar være å si noe og mannen finner det ut vil jo virke en smule mistenksomt? Anonymkode: 18db2...fb5 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:04 #5 Skrevet torsdag kl. 20:04 Jeg hadde sett på det som en selvfølge at jeg skulle fortelle mannen dette før jeg dro. Det har med ærlighet å gjøre. Om mannen din tilfeldigvis skulle oppdage det i etterkant, du visste og valgte å ikke si noe til mannen, da vil det bli mye verre mellom deg og mannen. Om mannen er så usikker og/eller sjalu at han ikke takler å få vite at du skal på noe med så mange andre, og at en eks du dumpet for over 20 år siden også skal dit - da har du og mannen seriøst langt større problemer i forholdet dere bør ta tak i!! Anonymkode: 9f400...45e 7 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:23 #6 Skrevet torsdag kl. 20:23 Hva gjør mannen din urolig? At du er i samme lokale som en eks fra 20 år tilbake i tid? Har du for vane å være løs? Drikke mye? Vanskelig med å avstå fra utroskap? Skjønner ikke helt problemstillingen. Anonymkode: 6e2ad...2f4 12 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:26 #7 Skrevet torsdag kl. 20:26 Hadde sagt: «Åh herregud, vet du hva. Eksen skal være på samlingen også. Hva tenker du, skal jeg la være eller stå i det ? Dumt å gå glipp av samlingen, men kjenner litt ubehag rundt det. Det er jo lenge siden. Forhåpentligvis treffer jeg ikke på han, det er jo mange mennesker der. I så fall, hva mener du, skal jeg hilse på han viss vi møter på hverandre ? Kan jeg ringe deg viss det blir for ubehagelig ?» Kjenner meg litt igjen nemlig. Jeg kommer fra et skikkelig ræva brudd, han ble et monster etter bruddet og har ikke hatt direkte kontakt med han til tross for at vi har barn sammen. Alt samarbeid rundt barna går via en tredjepart. Jeg har fått ny mann og det er nå over 8 år siden bruddet. Jeg og min nye mann ble invitert til en jubileumsfest og så på gjestelisten at eksen også var invitert. Det var nærmere 150 gjester. Mannen min kunne ikke pga jobb. Så jeg var veldig i tvil mtp hvordan eksen oppfører seg. Men her visste jo mannen min at eksen var invitert også, så jeg avtalte med mannen at jeg kunne ringe til han for assistanse om ting ble ubehagelig med eksen. Så eksen på festen, ble fysisk og psykisk dårlig av synet og måtte bare gå hjem. Ringte mannen og vi hadde en god samtale. Nå unngår jeg alt som potensielt kan føre til et møte med eksen, men er spent hvordan det blir om noen år, når barna blir foreldre eller andre store begivenheter som angår våre felles barn. Anonymkode: be415...991 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:30 #8 Skrevet torsdag kl. 20:30 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva gjør mannen din urolig? At du er i samme lokale som en eks fra 20 år tilbake i tid? Har du for vane å være løs? Drikke mye? Vanskelig med å avstå fra utroskap? Skjønner ikke helt problemstillingen. Anonymkode: 6e2ad...2f4 Problemstillingen er at min mann er litt sjalu av seg, og hvor ufarlig dette enn er vil han bli stresset og urolig av det. Har aldri vurdert utroskap, og har aldri vært en som rotet rundt (hater det ordet du bruker). Drikker med måte. Uansett, jeg har bestemt meg for å spare min mann for denne opplysningen, for hans sjelefreds skyld. Jeg lurer egentlig på hvor umoralsk andre finner det. For jeg synes det er dumt å ikke kunne nevne dette, men i og med at det absolutt ikke er noe risiko ved det, og min mann ville blitt unødvendig stresset, så blir det slik at jeg ikke sier det. Jeg skulle ønske jeg kunne det, uten at han ble stresset. Anonymkode: 9ae98...1d5 3 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:32 #9 Skrevet torsdag kl. 20:32 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Om mannen er så usikker og/eller sjalu at han ikke takler å få vite at du skal på noe med så mange andre, og at en eks du dumpet for over 20 år siden også skal dit - da har du og mannen seriøst langt større problemer i forholdet dere bør ta tak i!! Anonymkode: 9f400...45e Sjalu mennesker skal ikke være i noe forhold. Dem skal bo alene på ei øy eller langt til skogs,men selv der klarer dem å bederve andre enten det er ei buske eller et rådyr. Sjalusi er en veldig stygg mental sykdom. Anonymkode: 25982...e1c 8 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:35 #10 Skrevet torsdag kl. 20:35 Jeg forstår ikke problemstillingen. Hvorfor skulle det være et problem at du og en du var sammen med for over tjue år siden er på samme sted, sammen med to hundre andre? Anonymkode: 98a22...740 16 1
Ibot Skrevet torsdag kl. 20:39 #11 Skrevet torsdag kl. 20:39 Du kan ikke la være å gå fordi eksen skal dit. Lat som ingenting . Lat som du ikke veit at eksen skal dit. Ikke oppsøk ham hvis du ser ham. Dersom du må, si hei og nevn noen fraser om vær og vind. Så hadde jeg nevnt dette helt tilfeldig når jeg kom hjem at «jeg traff Bård, han har jeg ikke sett på 22 år, vi var litt sammen før jeg traff deg, forresten». Og i en perfekt verden så bør det være glemt for dere begge etter det… 5 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:39 #12 Skrevet torsdag kl. 20:39 Jeg hadde ikke nevnt det for mannen min, men mest fordi jeg ikke hadde tenkt noe over at det skulle betydd noe. Jeg hadde uansett unngått eksen som pesten, er jo null interessert i å ha kleine samtaler med han. Anonymkode: ae849...ed2 11
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:40 #13 Skrevet torsdag kl. 20:40 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Problemstillingen er at min mann er litt sjalu av seg, og hvor ufarlig dette enn er vil han bli stresset og urolig av det. Har aldri vurdert utroskap, og har aldri vært en som rotet rundt (hater det ordet du bruker). Drikker med måte. Uansett, jeg har bestemt meg for å spare min mann for denne opplysningen, for hans sjelefreds skyld. Jeg lurer egentlig på hvor umoralsk andre finner det. For jeg synes det er dumt å ikke kunne nevne dette, men i og med at det absolutt ikke er noe risiko ved det, og min mann ville blitt unødvendig stresset, så blir det slik at jeg ikke sier det. Jeg skulle ønske jeg kunne det, uten at han ble stresset. Anonymkode: 9ae98...1d5 Åh, da misforsto jeg (svarte deg lenger oppe). Likte ikke det du skriver, at mannen er litt sjalu av seg og nå innretter du livet ditt etter det. Ikke bra. Her ville jeg utfordret mannen din litt, for det er vel ikke bare dette som gjør at du føyer deg for mannens følelser ? Du blir medavhengig i hans usikkerhet og sjalusi. Si det rett ut, men trygg han på at du ikke under noen omstendigheter vil oppsøke eksen. Hvis dere uten formodning skulle treffe på hverandre, så vil du hilse høflig og gå videre. Mannen din kan gjerne ringe og høre hvordan det går eller du ringer han underveis. Anonymkode: be415...991 3 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:45 #14 Skrevet torsdag kl. 20:45 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Problemstillingen er at min mann er litt sjalu av seg, og hvor ufarlig dette enn er vil han bli stresset og urolig av det. Har aldri vurdert utroskap, og har aldri vært en som rotet rundt (hater det ordet du bruker). Drikker med måte. Uansett, jeg har bestemt meg for å spare min mann for denne opplysningen, for hans sjelefreds skyld. Jeg lurer egentlig på hvor umoralsk andre finner det. For jeg synes det er dumt å ikke kunne nevne dette, men i og med at det absolutt ikke er noe risiko ved det, og min mann ville blitt unødvendig stresset, så blir det slik at jeg ikke sier det. Jeg skulle ønske jeg kunne det, uten at han ble stresset. Anonymkode: 9ae98...1d5 Det synes jeg er uærlig og respektløst. Hadde jeg oppdaget at min mann skjulte noe slikt hadde jeg ikke kunne stole på han med informasjon igjen. Og jeg hadde sikkert tenkt at man kun lyver om og skjuler ting som betyr noe. Eneste riktige slik jeg ser det er å oppføre seg som en helt rasjonell oppegående voksen. Du sier, kjære, jeg har fått vite at en eks fra hundre år tilbake i tid som heter xxxx skal delta på samme seminar som meg. Jeg forteller det til deg fordi jeg vet du synes det kan vær ubehagelig å tenke på at jeg og han er der samtidig. Det er 2-300 deltagere så mest sannsynlig har vi ingenting med hverandre å gjøre heller, men jeg vil du skal vite at hvis vi går på hverandre kommer jeg til å være normalt høflig og si hei til han. Ferdig med den saken. Hvis din mann vil oppføre seg som en tenåring eller kontrollfrik av en usikker mann, jaja. So be it. Det også går over. Du har i det minste integriteten i behold og oppført deg anstendig. Anonymkode: 6e2ad...2f4 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:15 #15 Skrevet torsdag kl. 21:15 Daria skrev (1 time siden): Det som ville bekymret meg her, er om mannen faktisk synes det er et reelt problem at du skal oppholde deg i samme rom som en eks fra mer enn 20 år tilbake... Dette. 20 år? Da er det ingen grunn til å bli sjalu. Anonymkode: 2a1e6...dfa 6 1
alfathealfa Skrevet torsdag kl. 21:20 #16 Skrevet torsdag kl. 21:20 Hvis han er litt sjalu ville jeg tenke det er mye mer han kan spinne opp om han finner det ut etterpå og han ikke visste det. Men enig i at hovedproblemet her er sjalusien - ikke eksen. Særlig når det er 20 år siden. 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:37 #17 Skrevet torsdag kl. 21:37 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Åh, da misforsto jeg (svarte deg lenger oppe). Likte ikke det du skriver, at mannen er litt sjalu av seg og nå innretter du livet ditt etter det. Ikke bra. Her ville jeg utfordret mannen din litt, for det er vel ikke bare dette som gjør at du føyer deg for mannens følelser ? Du blir medavhengig i hans usikkerhet og sjalusi. Si det rett ut, men trygg han på at du ikke under noen omstendigheter vil oppsøke eksen. Hvis dere uten formodning skulle treffe på hverandre, så vil du hilse høflig og gå videre. Mannen din kan gjerne ringe og høre hvordan det går eller du ringer han underveis. Anonymkode: be415...991 Veldig lett å si at jeg skal utfordre ham. Jeg er ikke selv sjalu, og jeg innretter livet etter ham og er medavhengig. Slik utenfra er det jo bare å... Av ulike grunner har ikke jeg og min mann et topp forhold nå. Det er på grunn av at han har oppført seg ugreit angående noen andre ting. Og jeg orker rett og slett ikke å utfordre han nå. Eller man kan like godt si utfordre meg selv angående å tåle idioti fra ham. Ikke nå! Jeg har ikke mer å gå på, og en konflikt rundt dette her i tillegg kan være det som får meg til å bare ikke orke mer fra ham nå. For jeg går. Jeg kan ikke la være å leve normalt og bli med på ting bare fordi han får tåpelige tanker i hodet Hadde vi vært på et godt sted i utgangspunktet kunne jeg tatt at han ble usikker. Nå derimot... ja jeg er såpass presset til randen at jeg godt mulig kan tenkes å bare si "Det blåser jeg faktisk i!" om han mener jeg ikke bør gå, eller lager stor sak rundt at en eks som jeg absolutt ikke har noe trang til å møte tilfeldigvis skal være på samme arrangement som meg, blant så mange andre. Vi har barn, så jeg prøver å henge inne her, men jeg står allerede ved min tålegrense. Noe han ikke virker bevisst nok i forhold til at han da blir mer forsiktig med å overreagere, og dermed gjøre en vanskelig situasjon enda verre. Så for oss begge tror jeg det her og nå er mer viktig å ikke helle mer malurt i begeret enn å fortelle ham dette. Om vi skal ha en sjanse. Det er jeg som sliter med vår relasjon. Han vil absolutt ikke at vi ryker, men han er rett og slett ikke klok nok til å reagere såpass voksent på dette at han ikke gir meg enda en grunn til å gå. Han kommer til å- svært lite diplomatisk- gjøre en stor sak av dette, selv om den er og burde være liten. Jeg har ingen interesse av min eks. Anonymkode: 9ae98...1d5 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:08 #18 Skrevet torsdag kl. 22:08 Skulle på et arrangement selv, og eksen min fra 30 år tilbake skulle være der. Synes det var naturlig å fortelle. Men mannen min er ikke sjalu av seg. Var veldig kjekt å høre hvordan det sto til med han. Vi hadde begge fått 3 barn og mye å fortelle 😊 Anonymkode: 70a81...f60
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 05:12 #19 Skrevet fredag kl. 05:12 Det hadde vært helt uaktuelt for meg å være sammen med en så sjalu mann i utgangspunktet, så det er jo lett å svare for meg på hva jeg hadde gjort. Han må jobbe med seg selv og fikse sjalusien sin. Dette er jo også et klassisk eksempel på hvordan sjalu mennesker nærmest presser den andre til å skjule eller direkte lyve om helt banale ting. Og så blir det jo tusen ganger verre, dersom de avslører løgnen... Så kommer de her på KG og bare "Han/hun var på samme sted som eksen, og det verste er løgnen her" og så er alle på KG enige i at selv om det personen gjorde ikke var så ille, så ble det jæææævlig suspekt pga løgnen og det er uansett uaktuelt å bli løyet til og ikke ha åpenhet og tillit i et forhold. Men så er det jo en back storyh er - som denne - for hvorfor man har skjult det i utgangspunktet, og det er ikke fordi det er suspekt. Det fordi den andre part er overdrevet sjalu, og man orker ikke konflikt og surmuling. Så bortsett fra at jeg mener du bare må gå her da, så er jo det en farlig konsekvens av å bare ikke si noe - HVIS han mot formodning finner ut at eksen var der og du ikke sa det, da blir det månelyst, da har du garantert vært utro. Anonymkode: 2922d...22e 4 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 05:18 #20 Skrevet fredag kl. 05:18 Daria skrev (9 timer siden): Det som ville bekymret meg her, er om mannen faktisk synes det er et reelt problem at du skal oppholde deg i samme rom som en eks fra mer enn 20 år tilbake... Dette 👀👀👀 Anonymkode: 6b7ee...3ea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå