Gå til innhold

Skriverier i natten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger behøver jeg å lette hjertet mitt. Skrive det ut, det som tynger. Her kommer en liten tekst fra meg. De som vet, de vet. 

DØDSGJELD 

Når du ser meg, så virker jeg så omsorgsfull. Jeg ser deg, jeg smiler til deg, med øynene.

Jeg hører på deg. Gir deg råd. Støtter deg. 

Og når du får det vanskelig, så slipper jeg alt jeg har i hendene. Kommer til deg. Bærer deg på skuldrene mine. 

Jeg er der når du trenger meg. Og det er det du ser. 

Men jeg er ikke noen ålreit person. Jeg betaler på gammel, tung karma, jeg. Dødsgjeld. Vet du hva det er for noe? Det er den gjelden du skylder til de som ikke er her lenger.

Så når jeg reiser fra deg, så er det det jeg vender tilbake til. De venter alltid på meg, de går ved siden av meg.

Du kan ikke se dem. Du får ikke se det.

Og jeg er splittet. For på den ene siden så føler jeg at det ikke er min skyld. At det ikke er mitt ansvar, eller min gjeld. 

Men på den andre siden så vet jeg at det er min skyld. Det var mitt ansvar. Det er min gjeld. 

Det var min feil. Nei, jeg er ikke noen ålreit person. 

Så jeg prøver. Jeg ser deg, smiler til deg, med øynene. Hører på deg, gir deg råd og støtter deg. Jeg løfter deg opp og bærer deg på skuldrene mine. 

Jeg går ved siden av deg gjennom krigen hvis jeg må. Det er min dødsgjeld. 

Anonymkode: b7971...d4b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke relatere, men dette var en gripende tekst. Jeg har, dessverre, ikke mer å komme med enn at jeg får inntrykk av at du er en god og forholdsvis reflektert person.

Anonymkode: d4351...1ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...