AnonymBruker Skrevet i går, 04:09 #1 Skrevet i går, 04:09 Begynte å jobbe i NAV for et halvt år siden og må ærlig si at jeg er sjokkert over hva som foregår. Sender brukere på tiltak hit og dit fordi det skal se fint ut på papiret, uten noe resultater. Men man må ha de i «aktivitet», så da gir de faen i om det er hensiktsmessig eller ikke. Avklaring som gjennomføres i rekordfart for å kunne gi en annen ytelse enn aap når det har gått ut (ofte videre til uføretrygd fordi de ikke vet hvilken annen ytelse de skal gi). Har sett så mange tilfeller av brukere om blir klarert for uføre når de har arbeidsevne!! Ansatte som skravler mer enn de jobber, ikke rart saksbehandlingstidene er lange. Så mange useriøse mennesker som jobber her som jeg også overhører snakke negativt om brukere. For ikke å snakke om hvor byråkratisk det er; det gjør at alt går hundre ganger saktere enn det kunne gjort. Veilederne som ikke kjenner sine egne brukere fordi de har for mange i porteføljen sin. Jeg kunne fortsatt i evigheter. Jeg kan nesten tørre å påstå at NAV-systemet sørger for at folk står lenger eller havner utenfor jobb enn motsatt. De må endre hele systemet. Jeg slutter hvertfall, klarer ikke å stå for alt som foregår her og jeg har null yrkesstolthet Anonymkode: 0583f...206 7 2 6
Lumine Skrevet i går, 04:29 #2 Skrevet i går, 04:29 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Begynte å jobbe i NAV for et halvt år siden og må ærlig si at jeg er sjokkert over hva som foregår. Sender brukere på tiltak hit og dit fordi det skal se fint ut på papiret, uten noe resultater. Men man må ha de i «aktivitet», så da gir de faen i om det er hensiktsmessig eller ikke. Avklaring som gjennomføres i rekordfart for å kunne gi en annen ytelse enn aap når det har gått ut (ofte videre til uføretrygd fordi de ikke vet hvilken annen ytelse de skal gi). Har sett så mange tilfeller av brukere om blir klarert for uføre når de har arbeidsevne!! Ansatte som skravler mer enn de jobber, ikke rart saksbehandlingstidene er lange. Så mange useriøse mennesker som jobber her som jeg også overhører snakke negativt om brukere. For ikke å snakke om hvor byråkratisk det er; det gjør at alt går hundre ganger saktere enn det kunne gjort. Veilederne som ikke kjenner sine egne brukere fordi de har for mange i porteføljen sin. Jeg kunne fortsatt i evigheter. Jeg kan nesten tørre å påstå at NAV-systemet sørger for at folk står lenger eller havner utenfor jobb enn motsatt. De må endre hele systemet. Jeg slutter hvertfall, klarer ikke å stå for alt som foregår her og jeg har null yrkesstolthet Anonymkode: 0583f...206 En ting er å kritisere etaten, men å snakke ned dine kollegaer på kvinneguiden kunne du ha holdt deg for god til. 7 3
alfathealfa Skrevet i går, 04:43 #3 Skrevet i går, 04:43 Du argumenterer jo mot deg selv. Dels sier du at tiltak ikke virker, dels at man ikke prøver hardt nok. Du sier at de baksnakker, mens du gjør det samme her. Hvis du mener det ikke er bra nok, så jobber jo du også i NAV. Det er ikke lang saksbehandlingstid eller byråkratisk for veldig mange vedtak. NAV fatter vel rundt 4 millioner vedtak årlig automatisk, særlig sykepenger og pensjon, men også andre vedtak. Jeg jobber ikke i NAV, bare så det er sagt. Men feltet for avklaring er ikke så enkelt. Vi har regelmessig folk på utplassering. De er på avklaring av en grunn, det ser man jo.Det er ikke folk vi hadde ansatt, selv om de teoretisk kan ha en rest av «arbeidsevne». Så er det fair enough at det ikke var noe for deg. 4 2
AnonymBruker Skrevet i går, 04:56 #4 Skrevet i går, 04:56 Jeg jobber ikke i NAV nå, men jeg har jobber der tidligere og kjenner meg ikke igjen. Vi hadde hektiske dager, lite pauser, hadde mange møter, var ute i bedrifter, på hjemmebesøk, brukte mye tid på journalføring, ta telefoner, svare på spørsmål osv. Jeg hadde en LANG liste med brukere som skulle følges opp så det var ikke tid til å skravle og holde kaffeslabberas i arbeidstiden Anonymkode: f06a8...4ff 4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 05:23 #5 Skrevet i går, 05:23 Synes det er betenkelig med slike tråder. Man aner jo ikke om TS egentlig jobber i NAV i det hele tatt. Og sitte her på KG og sladre om kolleger og jeg vet ikke hva, det virker veldig tvilsomt. Anonymkode: 49bd8...355 6 8
AnonymBruker Skrevet i går, 05:28 #6 Skrevet i går, 05:28 Tviler på at du jobber der. Du har nok helst lyst til å sette de i dårlig lys. Anonymkode: 060a9...65c 5
AnonymBruker Skrevet i går, 05:36 #7 Skrevet i går, 05:36 AnonymBruker skrev (1 time siden): Begynte å jobbe i NAV for et halvt år siden og må ærlig si at jeg er sjokkert over hva som foregår. Sender brukere på tiltak hit og dit fordi det skal se fint ut på papiret, uten noe resultater. Men man må ha de i «aktivitet», så da gir de faen i om det er hensiktsmessig eller ikke. Avklaring som gjennomføres i rekordfart for å kunne gi en annen ytelse enn aap når det har gått ut (ofte videre til uføretrygd fordi de ikke vet hvilken annen ytelse de skal gi). Har sett så mange tilfeller av brukere om blir klarert for uføre når de har arbeidsevne!! Ansatte som skravler mer enn de jobber, ikke rart saksbehandlingstidene er lange. Så mange useriøse mennesker som jobber her som jeg også overhører snakke negativt om brukere. For ikke å snakke om hvor byråkratisk det er; det gjør at alt går hundre ganger saktere enn det kunne gjort. Veilederne som ikke kjenner sine egne brukere fordi de har for mange i porteføljen sin. Jeg kunne fortsatt i evigheter. Jeg kan nesten tørre å påstå at NAV-systemet sørger for at folk står lenger eller havner utenfor jobb enn motsatt. De må endre hele systemet. Jeg slutter hvertfall, klarer ikke å stå for alt som foregår her og jeg har null yrkesstolthet Anonymkode: 0583f...206 Ikke at jeg er uenig i alt, mye rart som foregår i NAV, og det er ikke vanskelig å gi en fair kritikk av det. Men er ikke så sikker på om du taler sannhet: kontrollspørsmål, nevn 5 saksbehandlingssystemer i NAV, og utdyp i hvilke sammenhenger de brukes? Bare for å være sikker på at du jobber der du påstår du jobber... Anonymkode: cdb1f...cb4 3 2
AnonymBruker Skrevet i går, 05:42 #8 Skrevet i går, 05:42 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg jobber ikke i NAV nå, men jeg har jobber der tidligere og kjenner meg ikke igjen. Vi hadde hektiske dager, lite pauser, hadde mange møter, var ute i bedrifter, på hjemmebesøk, brukte mye tid på journalføring, ta telefoner, svare på spørsmål osv. Jeg hadde en LANG liste med brukere som skulle følges opp så det var ikke tid til å skravle og holde kaffeslabberas i arbeidstiden Anonymkode: f06a8...4ff Jeg jobber i den statlige delen av nav, og vi har så mye å gjøre at vi blir uglesett av ledelsen dersom vi slår av en prat med noen ved kaffemaskinen, og felles sosiale pauser har vi i hvert fall ikke tid til lenger, selv om slikt var helt vanlig dersom man går 10 år tilbake i tid. Ikke har vi seminarer, fagdager osv. lenger heller, alt handler om å pumpe ut vedtak fordi restarter fortsetter å øke. Det har blitt veldig lett å søke, folk vil teste rettighetene sine, og systemet er for firkantet og byråkratisk. Anonymkode: 57cc0...ef5 1 3
AnonymBruker Skrevet i går, 05:42 #9 Skrevet i går, 05:42 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg jobber i den statlige delen av nav, og vi har så mye å gjøre at vi blir uglesett av ledelsen dersom vi slår av en prat med noen ved kaffemaskinen, og felles sosiale pauser har vi i hvert fall ikke tid til lenger, selv om slikt var helt vanlig dersom man går 10 år tilbake i tid. Ikke har vi seminarer, fagdager osv. lenger heller, alt handler om å pumpe ut vedtak fordi restarter fortsetter å øke. Det har blitt veldig lett å søke, folk vil teste rettighetene sine, og systemet er for firkantet og byråkratisk. Anonymkode: 57cc0...ef5 Restanser* Anonymkode: 57cc0...ef5
Fant80 Skrevet i går, 05:52 #10 Skrevet i går, 05:52 Nå må folk bremse ned etter å ha lest dette. Dette er ikke noe verifisert NAV ansatt. Dette kan lett være et troll som ønsker å skape enda mer opphetet debatt rundt NAV. Hva du velger å tro på er en ting,hva sannheten er vil du ikke få servert her inne på KG av en AnonymBruker! 4 2
AnonymBruker Skrevet i går, 06:02 #11 Skrevet i går, 06:02 Det er stor forskjell på ulike NAV-kontor, akkurat som det er stor forskjell på ulike avdelinger i andre bransjer også. Et sykehjem kan være veldig godt drevet, et annet være uforsvarlig drevet. Jeg samarbeider en del med NAV og synes de ansatte gjør en fantastisk jobb. De er brennende engasjerte, jobber mye (for en lav lønn! Mye lavere enn min selv om flere av de har samme utdanning og vi begge er lønnet av samme arbeidsgiver 😳), og de sitter ikke og skravler. Det kan godt hende verktøyene NAV er gitt ikke er riktige, men det ser jeg jo at engasjerte ansatte også klarer å skape endring rundt. Men jeg regner ikke med at alle kontorer er like bra. Jeg merker jo stor forskjell jeg også, når jeg skifter jobb, at selv om jobben er den samme så kan forholdene rundt være helt annerledes og gjøre at man presterer dårligere. Ofte kan det knyttes opp mot ledelse. Anonymkode: 06f67...6e0 2
AnonymBruker Skrevet i går, 06:32 #12 Skrevet i går, 06:32 Lumine skrev (2 timer siden): En ting er å kritisere etaten, men å snakke ned dine kollegaer på kvinneguiden kunne du ha holdt deg for god til. Snakker ned mine kollegaer fordi jeg sier at de snakker negativt om brukere? De bør kanskje gå inn i seg selv at det er totalt uakseptabelt når du er ansatt for å hjelpe mennesker i sårbare situasjoner. Så jeg ser ikke at det er "jeg" som er problemet her. Anonymkode: 0583f...206 2 2
AnonymBruker Skrevet i går, 06:34 #13 Skrevet i går, 06:34 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tviler på at du jobber der. Du har nok helst lyst til å sette de i dårlig lys. Anonymkode: 060a9...65c Hvorfor i all verden skulle jeg løyet om at jeg jobber i nav? jeg har andre ting å bruke tiden min på Anonymkode: 0583f...206 2
AnonymBruker Skrevet i går, 06:37 #14 Skrevet i går, 06:37 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor i all verden skulle jeg løyet om at jeg jobber i nav? jeg har andre ting å bruke tiden min på Anonymkode: 0583f...206 Som å sitte her og skrive i arbeidstiden? Virker ikke som NAVS mest produktive du heller. I stedet for å kritisere, gå foran som et godt eksempel. Anonymkode: 91c29...1d5 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:42 #15 Skrevet i går, 06:42 Om dette er reelt og du faktisk jobber i Nav så tenker jeg at dette er noe du bør ta opp med ledelsen på et kontoret du jobber i, for dette er virkelig ikke vanlig. Vi som jobber som veiledere i Nav har ansvaret for våre egne porteføljer og dersom vi velger å bruke tiden på jobb til å skravle ved kaffemaskinen, så går det kun utover oss selv, da vi må hente igjen dette senere. Det er absolutt ikke slik at det er om å gjøre å sende brukerne til tiltak, da ventelistene på tiltak er veldig lenge og det er strenge kriterier for hvem som søkes inn hvor. Det er også veldig strengt å få f.eks uføretrygd og det er ikke bare å "sette dem på den ytelsen fordi man ikke vet hva man skal gjøre med dem". Tror altså egentlig ikke på deg, men OM du opplever det slik så er det en sak for varsling internt og det vil garantert bli tatt tak i. Anonymkode: b85bf...f80
Lumine Skrevet i går, 06:49 #16 Skrevet i går, 06:49 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Snakker ned mine kollegaer fordi jeg sier at de snakker negativt om brukere? De bør kanskje gå inn i seg selv at det er totalt uakseptabelt når du er ansatt for å hjelpe mennesker i sårbare situasjoner. Så jeg ser ikke at det er "jeg" som er problemet her. Anonymkode: 0583f...206 Jeg tror du er en uføretrygdet som kjeder deg, og nå har du laget et trolle-innlegg som skal underholde deg i noen timer, kanskje hele dagen om du er heldig.
AnonymBruker Skrevet i går, 06:50 #17 Skrevet i går, 06:50 Jeg har også jobbet litt på NAV, og det er sikkert forskjell fra kontor til kontor. Men makan til sirup. Mange av de hadde hvertfall ikke taklet en arbeidsuke i det private.. Anonymkode: 12242...187 2 3
AnonymBruker Skrevet i går, 07:02 #18 Skrevet i går, 07:02 Lumine skrev (12 minutter siden): Jeg tror du er en uføretrygdet som kjeder deg, og nå har du laget et trolle-innlegg som skal underholde deg i noen timer, kanskje hele dagen om du er heldig. Da får du tro det 👍 Anonymkode: 0583f...206 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:03 #19 Skrevet i går, 07:03 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Som å sitte her og skrive i arbeidstiden? Virker ikke som NAVS mest produktive du heller. I stedet for å kritisere, gå foran som et godt eksempel. Anonymkode: 91c29...1d5 Jeg sitter ikke på KG i arbeidstiden, det ville vært veldig dobbeltmoralsk. Jeg har ferie denne uken Anonymkode: 0583f...206 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:13 #20 Skrevet i går, 07:13 NAV er en skandale, men det skjer nok aldri noen endringer der som skaper et bedre system dessverre. Det koster for mye å drive det som i dag, tiltak kjøpes til milliarder. Galskap: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/slik-tjener-de-millioner-pa-a-jobbe-for-nav/9661819/ Mer galskap: https://www.nettavisen.no/nyheter/nav-direktor-medgir-at-julefilm-opplegg-for-brukere-ikke-gikk-som-onsket/s/5-95-835968 Den aller verste: https://www.nrk.no/norge/dette-er-trygdeskandalen-1.14760396 Anonymkode: fd53d...654 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå