Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ville latt det skure og gå. Hatt mye sex og sett hva som skjer. Sånn var det med meg, og mannen min var overhodet ikke klar for barn. Han er nå far til tre og elsker de alle (han er også en god pappa). 

Anonymkode: b7110...d6b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En mann på snart 40 år som ikke er klar for å få barn😳Da begynner det å bli sent. 

Anonymkode: ec3b3...055

• Liker 2
Skrevet

Hva er problemstillingen,? Vent til han er klar da.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.9.2026 den 15.03):

2 mnd senere var de gravide

Hva? Begge to? For et mirakel.

Anonymkode: 4cc31...cfc

• Liker 1
Skrevet

Bare sånn at du vet det kan det ta lang tid for deg å bli gravid (også kort) man vet aldri. Etter fylte 35 går det som regel nedover. Hadde ikke kastet bort tid på en som ombestemmer seg slik. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.9.2026 den 14.31):

Hei.

Jeg og min samboer har vært et par i 3 år og har det veldig fint sammen. Jeg er 34 år og han 38. Vi har reist på flere eventyr sammen, har god lidenskap og mye gode felles venner. Vi har kjøpte en større leilighet sammen som vi nylig har flyttet inn i. Planen var å starte opp prøvingen med å få barn, men så sier samboer at han ikke er klar likevel og at han trenger tid til å erfare seg selv som kjæreste og og mer flyt i ny hverdagen. Jeg er hans første kjæreste. Jeg har sluttet på prevenasjon for et år siden og han er ansvarlig for dette (har sagt at jeg er klar så han må stå ansvarlig). Han slurver en del med prevensjonen, så han kan han ikke være livredd for barn, virker mest som at han ikke tør å ta en endelig avgjørelse og overlater ting til tilfeldighetene. Han er omsorgsfull og vi deler arbeidsoppgaver på en god måte, så jeg er ikke redd for at han ikke vil stille opp. 

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? 

Anonymkode: 8c5a5...b12

Jeg ville forklart at det er ikke mye tid hvis dere skal ha mer enn en. Og gitt ham tre måneders utsettelse men sagt at så må dere starte. 
Han kommer til å ha noen måneder å bli klar på når barnet er på vei også.

Anonymkode: a00b0...2e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det flere ting å tenke på. 

Hvor viktig er barn for deg?

Så er jo spørsmålet: Skal du virkelig vente på at 'han skal bli klar'? Det er veldig mange før deg som har vært i denne situasjonen. En stor andel vil si at du bør gå, for her vil han ikke endre mening om barneønsket ditt er virkelig sterkt. Andre vil si at han endrer mening om du blir gravid og når barnet først er der. Det er dog en stor sjanse å ta. Det er veldig mange gifte enslige forsørgere der ute... 

Har han prøvd å fange deg ved at dere nylig har kjøpt ny større bolig sammen, men nå trekker han seg i barneønske? Det tror jeg.

Han begynner å bli gammel, selv som mann. Hans sædkvalitet, altså på hva som evt blir unnfanget, går faktisk også nedover. Jo eldre han blir, jo større sannsynlighet er det for at avkommet får en diagnose. Det er ikke noe å kimse av. 

Han slurver med prevensjonen, tror han da at siden han sier han tviler på sitt ønske at du skal ta abort om du blir gravid??  Du være klinkende klar overfor at om du blir gravid så er det du alene som avgjør hva som gjøres. Din kropp, ditt valg. Han har da ikke noe han skulle ha sagt fra eller til. Om han virkelig ikke vil bli far, da må han gjøre tiltak for å hindre det. 

Anonymkode: e9dc7...727

• Liker 1
Skrevet

Hei.

Jeg og min samboer har vært et par i 3 år og har det veldig fint sammen. Jeg er 34 år og han 38. Vi har reist på flere eventyr sammen, har god lidenskap og mye gode felles venner. Vi har kjøpte en større leilighet sammen som vi nylig har flyttet inn i. Planen var å starte opp prøvingen med å få barn, men så sier samboer at han ikke er klar likevel og at han trenger tid til å erfare seg selv som kjæreste og og mer flyt i ny hverdagen. Jeg er hans første kjæreste. Jeg har sluttet på prevenasjon for et år siden og han er ansvarlig for dette (har sagt at jeg er klar så han må stå ansvarlig). Han slurver en del med prevensjonen, så han kan han ikke være livredd for barn, virker mest som at han ikke tør å ta en endelig avgjørelse og overlater ting til tilfeldighetene. Han er omsorgsfull og vi deler arbeidsoppgaver på en god måte, så jeg er ikke redd for at han ikke vil stille opp. 

38 år

Har vært meddeg i 3 år

Kjøpte fellesbolig

Er han childfree? 

Det er snart for sent for dere begge å få barn og han vil vente? Hvor lenge? 3 mnd eller 3 år?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
rfcjjkkugdwschkiuy skrev (22 minutter siden):

Hva er problemstillingen,? Vent til han er klar da.

Jeg tror du skal lese en helt basic bok om biologi om du ikke forstår problemstillingen. Eller kanskje lese tråden her, den forklarer det også bra.

Anonymkode: 58c68...fee

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn var det også med meg og min samboer. Da jeg sa at nå vil jeg ha barn, så ble han plutselig usikker.

Men jeg sluttet med pillen, han slurvet med kondomer. Så da fikk vi barn da. Han har alltid kost seg med barna. Og sier i dag, at vi skulle fått flere (enn de to vi fikk)

Anonymkode: 6cb62...917

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å bli gravid. Finn ut dine mest fertile dager og tegn på disse. Hvis han glemmer å beskytte seg slike dager… vel plutselig er du gravid. DA kan du konfrontere han. Ikke involver han i din planlegging.

Anonymkode: 25a45...42f

AnonymBruker
Skrevet

Dropp pratingen om å prøve. Han vet du ikke bruker prevensjon. Han bruker innimellom, men er tydeligvis ikke "redd nok for å bli far" til å tenke på det hver gang/ er egentlig klar. Å ta en bestemmelse og si ja, nå kan være vanskelig. Da blir det et prosjekt, en jobb, noe man må prestere.  Å bli gravid kan ta tid. Ha det hyggelig, ha mye sex og se hva som skjer. 

Anonymkode: 1b99b...801

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange synes det blir veldig skummelt når man "plutselig" er der på ordtli og skal begynne å prøve. Det betyr hverken at han er usikker på forholdet, deg eller barneønske, bare at han står på kanten av ti`ern og synes det er litt skummelt å ta sats og hoppe. ❤️ 

Anonymkode: ed14a...b1f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Du er 34 år, jeg ville gitt ham 3 mnd. til å bli klar og gjort det klart at etter dette så må jeg enten finne noen andre å bli gravid med, eller gjøre det på egenhånd. Bare fordi man begynner prøving når man er 34 betyr ikke at man blir gravid da, det kan ta både ett og to år om man er uheldig, og vil man ha flere begynner man å pushe 40. 

Samtidig må man jo ta en ordentlig prat om hvor skoen egentlig trykker. Det kan være så enkelt som at han vet hva han har, og ikke hva han får, og status quo føles tryggere. Dersom han i realiteten har begynt å tvile på om han i det hele tatt vil ha barn så er jo det en helt annen ball game, da må det på bordet veldig raskt slik at du kan avgjøre om du kan leve uten barn, eller om han enten må revurdere, eller miste deg. Det styggeste man kan gjøre er jo å bare trenere slik at partneren mister muligheten til å få egne barn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange synes det blir veldig skummelt når man "plutselig" er der på ordtli og skal begynne å prøve. Det betyr hverken at han er usikker på forholdet, deg eller barneønske, bare at han står på kanten av ti`ern og synes det er litt skummelt å ta sats og hoppe. ❤️ 

Anonymkode: ed14a...b1f

Så blir ts gravid, og da har hun "lurt ham" etc.

Anonymkode: 4dc29...4fc

• Nyttig 1
Skrevet

Han er 38år og du er hans FØRSTE kjæreste?? Selvfølgelig er han ikke klar for å bli pappa, han har jo nettopp begynt å lære seg hvordan man er en kjæreste/partner 🤦‍♀️ 3år er heller ikke lenge, dere har såvidt begynt å kjenne alle sidene ved hverandre (pluss at alle endrer seg også etter man har fått barn, dessverre ikke alltid til det positive).  Dette er nok en mann jeg hadde styrt unna når det gjelder å få barn... Ikke rart han slurver med prevensjon, han er nok ikke vandt til å bruke slikt og har kanskje ikke full konsekvenstenkning når det gjelder det. Lykke til 🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har han bare hatt uforpliktende forhold før deg da? Sikker på at du ikke er hans alibi for en fasade som er forventet av en mann i hans alder?

Anonymkode: c6a5a...9b8

AnonymBruker
Skrevet

TS, ikke hør på de som påstår at han bare ikke er klar for barn med deg. Det trenger ikke være den eneste årsaken til at han nøler nå. Jeg kunne selv ha skrevet dette innlegget for litt over et år siden. Jeg var også 34 år og sammen med en som ikke hadde hatt noen andre før meg. Men hos oss gikk ting mye fortere i svingene - jeg flyttet inn til han svært raskt. Vi var enige om at vi skulle begynne prøvingen på et gitt tidspunkt, men da det nærmet seg begynte han å nøle og ble usikker. Det kan ikke ha vært enkelt for han, fordi jeg da ble svært emosjonell for det viktigste for meg var å få bli mor veldig snart. Jeg snakket da mye om at nå blir jeg veldig gammel hvis vi utsetter dette og det kan medføre slik og slik. Husk at jeg er nå 35 år når vi får første barnet og hva om vi vil ha flere barn osv. Til slutt gikk han med på at vi skulle begynne prøvingen og i skrivende stund har jeg jenta vår sovende oppå meg, hun ble født i mars i år. 

Når jeg ser på foreldrene hans skjønner jeg at han bare blir usikker når store valg må tas, slik du beskriver at din mann er. Begge foreldrene hans og særlig moren hans har stor beslutningsvegring, noe som har medført at de på ulike områder ikke har kommet av flekken. Kunne kommet med noen eksempler som er ganske banale men det blir for gjenkjennbart. 

Ta en skikkelig prat med han og få han til å forstå alvoret i hva dette har å si i ditt liv. Du kan ikke vente på han, for da kan du fort ende opp barnløs, særlig ettersom han allerede slurver med prevensjonen noe som betyr at du burde ha vært gravid allerede. Da burde dere egentlig sjekke dere begge to. 

Og hvis han tviholder på å utsette så hadde jeg, dessverre, tatt farvel med denne mannen om du virkelig ønsker barn. Jeg tror du vet hva du vil selv dersom du må velge mellom en mann og å få oppfylt et barneønske. 

Anonymkode: 80c6b...af8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror du skal lese en helt basic bok om biologi om du ikke forstår problemstillingen. Eller kanskje lese tråden her, den forklarer det også bra.

Anonymkode: 58c68...fee

Eller trådstarter kan faktisk svare på spørsmålet 🙂 det er over 150 kommentarer som lurer på det samme. Hva er gale med å vente til begge to er klar med å få barn, til å få barn. ?

Skrevet

Hei.

Hadde dessverre gått ut ifra at han drar tiden fordi han ikke ønsker barn, eller er usikker på forholdet. Ikke kast vekk tiden på noen som ikke har samme utsiktene og drømmene som deg. Dere må snakke seriøst om dette, og han må svare på om han faktisk ønsker barn eller ikke. Om han ikke ønsker det, så kan du gå videre og finne noen som ønsker det samme❤️

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...