AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:03 #1 Skrevet tirsdag kl. 06:03 Jeg er elendig på sminke og sånt så trenger noen tips 😅 Skal gifte meg i november og ønsker jo å være litt fin på dagen. Typ bryn, litt øyesminke, jevne ut rødheten i ansiktet. Hvilke produkter bør jeg kjøpe inn? Planen er å gjøre det selv (student, vi prøver å gjøre dette så billig men fint som mulig). Jeg sliter med hud-sminke. Synes alt jeg prøver enten legger seg i linjer eller 'sklir' av huden og blir liggende i slags flak.. det eneste jeg har hatt litt suksess med er cc-kremer. Øyesminke er jeg ikke dreven på. Bruker en billig normal-maskara noen ganger. Men burde kanskje ha noe litt mer for at øynene skal komme frem på bilder? Har små øyne. Brynene vurderer jeg å forme og farge profesjonelt.. har bryn men de er så lyse at jeg ser ut som en kreftpasient når jeg ikke fyller dem ut 😅 (det har vært et problem helt siden jeg fikk kreftbehandling, go figure) Hvilke produkter kan jeg kjøpe og øve meg med som er litt nybegynner-vennlig? og er det noen gode videoer eller tutorials dere kan vise meg til dere som kan litt mer om dette? (35 år, lys i huden med mye rødhet i kinn, mellombrunt halvlangt hår) Anonymkode: 7eb56...92e
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:59 #2 Skrevet tirsdag kl. 10:59 Den nye foundation balmen fra Loreal er jeg super fornøyd med. Bruker denne over lumi glow lotion, og setter den med maybeline setting pudder. Har på blush og bronzer før dette. Helt til slutt bruker jeg morphie sin settingspray. Bruker maybelinne sky high mascara, og bryn penn fra makeup mekka. Anonymkode: b3ec8...ccc
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:36 #3 Skrevet tirsdag kl. 11:36 Skal du til frisør samme dag? I så fall ville jeg spurt om de legger makeup der og hva det koster. Hvis du må kjøpe produkter du ikke kommer til å bruke så mye senere, kan det lønne seg å heller betale for å få lagt en naturlig men holdbar makeup. Både underlag og settingspray gjør at sminken holder hele dagen. Det er viktig. Anonymkode: 84418...39a
mamanodrama Skrevet tirsdag kl. 11:59 #4 Skrevet tirsdag kl. 11:59 Hvilken base har du før du legger foundation? Prep av huden og nok og riktig type fuktighetskrem er alfa og omega for godt sluttresultat. I tillegg til teknikk. Jeg gikk på Kicks og testet ut forskjellige foundations til jeg fant en jeg likte på huden min. Det bør være en longwear-variant som er vannfast og beregnet for å sitte i minimum 12 timer. Det trenger ikke være så dyrt å få lagt sminke profesjonelt og det er absolutt noe jeg hadde lagt penger i på en sånn dag hvis jeg ikke hadde vært trygg på å sminke meg selv. Det hjelper ikke med alskens tutorials hvis du ikke har riktige produkter og tid til å øve. Produkter har også mindre å si enn teknikk. Jeg har lagt smashing kostymesminke med billigste sort fra Normal, men det fordrer god teknikk og tid.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:11 #5 Skrevet tirsdag kl. 18:11 mamanodrama skrev (6 timer siden): Hvilken base har du før du legger foundation? Prep av huden og nok og riktig type fuktighetskrem er alfa og omega for godt sluttresultat. I tillegg til teknikk. Jeg gikk på Kicks og testet ut forskjellige foundations til jeg fant en jeg likte på huden min. Det bør være en longwear-variant som er vannfast og beregnet for å sitte i minimum 12 timer. Det trenger ikke være så dyrt å få lagt sminke profesjonelt og det er absolutt noe jeg hadde lagt penger i på en sånn dag hvis jeg ikke hadde vært trygg på å sminke meg selv. Det hjelper ikke med alskens tutorials hvis du ikke har riktige produkter og tid til å øve. Produkter har også mindre å si enn teknikk. Jeg har lagt smashing kostymesminke med billigste sort fra Normal, men det fordrer god teknikk og tid. Ja forstår.. base har jeg prøvd å jobbe med, men uten hell. Bruker ansiktskrem og pleier huden så den er ikke spesielt tørr eller noe. Prøvd diverse primers for å få sminken til å holde, men den rant bare av den også 😅 kicks og sånt er kjempeflott hvis man bor nærme noe sånt men nermeste kicks butikk er 5 timer unna. Lite sted, så eneste jeg har funnet som legger brudesminke har fast pris på 3500 kroner. Bare jeg som synes det hørtes fryktelig dyrt ut? 😂 samtidig er det jo dyrt om jeg må kjøpe 10 typer fundations før jeg finner en som funker også. Anonymkode: 7eb56...92e
Roci Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja forstår.. base har jeg prøvd å jobbe med, men uten hell. Bruker ansiktskrem og pleier huden så den er ikke spesielt tørr eller noe. Prøvd diverse primers for å få sminken til å holde, men den rant bare av den også 😅 kicks og sånt er kjempeflott hvis man bor nærme noe sånt men nermeste kicks butikk er 5 timer unna. Lite sted, så eneste jeg har funnet som legger brudesminke har fast pris på 3500 kroner. Bare jeg som synes det hørtes fryktelig dyrt ut? 😂 samtidig er det jo dyrt om jeg må kjøpe 10 typer fundations før jeg finner en som funker også. Anonymkode: 7eb56...92e Det er viktig at du bruker en fuktighetskrem som passer til huden din og lar den trekke ordentlig inn før du påfører primer og foundation. Du kan også eksfoliere huden skånsomt for å fjerne døde hudceller, dette bidrar til at bl.a. fuktighetskrem trekker bedre inn i huden, og du får også et "glattere" underlag for hudsminken.
AprilLudgate Skrevet 21 timer siden #7 Skrevet 21 timer siden Du må begynne med hudpleien, for det høres ut som du ikke har kontroll på den delen når sminke legger deg såpass vrangt. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå