Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er vanligvis ikke den som holder meg oppdatert på produkter når det kommer til hår og sminke så jeg håper noen snille sjeler vil peke meg litt i riktig retning 🙈 det er en jungel med produkter der ute.

Mitt problem er at jeg har mistet ekstremt mye hår, først under svangerskap og barsel og nå med slankemedisin. Hva kan jeg bruke av produkter som kanskje vil motvirke litt av dette hårtapet? Gjerne tips til både vitaminer og hårprodukter. ❤️ 

Anonymkode: 2cb85...a54

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minoksidil, legemiddel med dokumentert effekt. Det fungerer riktignok ikke for alle, men det har god effekt for de det har effekt på. Jeg begynte med serumet i desember i fjor pga. telogen effluvium, og har fått mye mer hårvekst i de områdene jeg behandler.

Anonymkode: 55518...1d8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

nå med slankemedisin

Litt off topic, men jeg leste nylig at AI hadde fanget opp bivirkninger av GLP-1 via innlegg på Reddit; https://www.sciencedaily.com/releases/2026/09/260912222856.htm

Kanskje du nå er neste kvinne som er med i denne typen forskning ;) 

Tilbake til tema; Det å vaske håret sjelden og få oppblomstring av sopp, kan være årsak til hårtap; https://www.restorehairandscalp.com/post/hair-training-myth 

Sååå, sjampo! Det er mitt beste tips mot hårtap.

Har også hørt at hodebunnsmassasje kan stimulere til økt hårvekst, men dette vet jeg ikke.

Så vet jeg at lavt stoffskifte kan gi håravfall og andre problemer. Sjekk stoffskiftet. 

Anonymkode: 7d6d8...28c

Skrevet

Jernmangel, b12 mangel og d-vitaminmangel gir hårtap. Hashimoto kan man også få etter svangerskap og fødsel, som gir blant annet hårtap. 

Anonymkode: 2a52d...c54

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er vanligvis ikke den som holder meg oppdatert på produkter når det kommer til hår og sminke så jeg håper noen snille sjeler vil peke meg litt i riktig retning 🙈 det er en jungel med produkter der ute.

Mitt problem er at jeg har mistet ekstremt mye hår, først under svangerskap og barsel og nå med slankemedisin. Hva kan jeg bruke av produkter som kanskje vil motvirke litt av dette hårtapet? Gjerne tips til både vitaminer og hårprodukter. ❤️ 

Går du på Wegovy?

Anonymkode: eaa8d...98d

Skrevet

Takk for tips.. Vasker håret hver 3.dag ca så håret får nok shampo.

Nettopp sjekket blodverdiene og har ikke mangel på noe av det 'vanlige' som de sjekker iallefall. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Takk for tips.. Vasker håret hver 3.dag ca så håret får nok shampo.

Nettopp sjekket blodverdiene og har ikke mangel på noe av det 'vanlige' som de sjekker iallefall. 

Ja, men jeg ville likevel prøvd ut en periode med grundig vask av hodebunn (ser det er en som deler YouTube og oppskrifter på dette) hver dag, for å se om det hjalp, dersom alt annet er sjekket ut og det ikke er noe annet det kan være. Og da gjerne med en av disse soppsjampoene.

Tror ikke de typisk sjekker stoffskiftet, men om du får GLP-1 så må jeg anta at de har sjekket dette. Lave stoffskifteverdier må utelukkes eller behandles for seg, før man evnt gir GLP-1 (dette er en antagelse fra meg, hør så klart gjerne med legen om dette).

En siste Hail Mary kan være å spise riktig for tarmbiomet, som synes å være den helt store trenden for tiden, og som «fikser alt». 30 planter i uken, fermentert mat, pre- og probiotika. 

Anonymkode: 7d6d8...28c

Skrevet

Sjekk blodverdiene dine. Er de fine så er det andre ting som og kan testes.

Sjampo med koffein (apoteket), også den Fungal (litt usikker på navnet) kan ha bonuseffekt med økt hårvekst. Ellers er det som nevnt kun Minoksidil som har dokumentert effekt. 

Anonymkode: a4773...510

Skrevet

Følger denne.

Går på medisin mot endometriose/adenomyose (Ryeqo), og har mistet hvertfall 50% av håret mitt :( Står som vanlig bivirkning på medisinen.

Anonymkode: f1287...c57

Skrevet

Minoksidil, som en annen nevner, vil kunne hjelpe mange.

Anonymkode: 9c876...88f

Skrevet

Wegovy inne i bildet? 

Er vel 4 år siden jeg nevnte ekstremt håravfall. 

Men det var ikke så viktig.  ..     Men var vel de som ikke hadde hår fra før som mente jeg var helt på jordet.

Anonymkode: aebbe...d3e

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ølgjær tabletter. Billig og effektivt. Ikke kjøp blogger ræl piller til overpris.

Anonymkode: 8968e...716

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...