Gå til innhold

Hater dere kvinner virkelig menn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg får en følelse at det blir mer og mer snakk om, menn er ditten, men er datten. Ja vi menn har våre feil men føler mer og mer kvinner begynner å mislike menn. Dette får meg egt til å føle meg mindre verdifull og mye skyldfølelse. Selvom jeg ikke har gjort noe

Hvis du misliker menn kan du pls si hvorfor?

Takk

Anonymkode: dcd60...b21

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet at kvinner er like forskjellige som menn, ikke sant? At vi ikke er like? 

Nei, alle kvinner hater ikke menn.

Jeg liker menn, generelt sett.

• Liker 10
  • Nyttig 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg får en følelse at det blir mer og mer snakk om, menn er ditten, men er datten. Ja vi menn har våre feil men føler mer og mer kvinner begynner å mislike menn. Dette får meg egt til å føle meg mindre verdifull og mye skyldfølelse. Selvom jeg ikke har gjort noe

Takk

Lol 🍿 

Anonymkode: bac3c...0fe

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Det kjenner jeg knapt noen kvinner som gjør. De fleste har jo fedre, brødre, sønner - uavhengig av erfaringer i seksualiserte relasjoner til menn. 

Personlig har jeg vanskelig for å forstå at kvinner ønsker menn som livspartnere. Ikke fordi jeg hater menn, men jeg oppfatter seksualiteten deres og den testosterondrevne dominansgreia som ofte er knyttet til den, som veldig lite egentlig kompatibel med de fleste kvinner jeg kjenner. 

Sikkert lett for meg å si, som ikke er tiltrukket av menn. Jeg har gode mannlige venner, men jeg har også omfattende erfaring med at kvinner i parforhold med menn jeg kjenner som helt supre karer, også klager over menn som mener de har krav på sex, furter (!) Om de ikke får (sic) det etc. For meg ganske ubegripelige konsepter.

Det er jo også en kjensgjerning at menn på gruppenivå er langt farligere for andre enn kvinner er. Statistikken tilsier også at menn fra kulturer der mannlig seksualitet har stor makt (kvinnens tilsvarende liten), er farligere. 

Uten at noe av dette har med hat å gjøre direkte. Og uten at jeg kan komme på et eneste utsagn som gjelder enhver mann eller enhver kvinne (utover rene biofysiologiske beskrivelser, og selv de er jo omstridte nå), selv om mye kan sies på gruppenivå.

Anonymkode: db462...d4c

• Liker 18
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det kjenner jeg knapt noen kvinner som gjør. De fleste har jo fedre, brødre, sønner - uavhengig av erfaringer i seksualiserte relasjoner til menn. 

Personlig har jeg vanskelig for å forstå at kvinner ønsker menn som livspartnere. Ikke fordi jeg hater menn, men jeg oppfatter seksualiteten deres og den testosterondrevne dominansgreia som ofte er knyttet til den, som veldig lite egentlig kompatibel med de fleste kvinner jeg kjenner. 

Sikkert lett for meg å si, som ikke er tiltrukket av menn. Jeg har gode mannlige venner, men jeg har også omfattende erfaring med at kvinner i parforhold med menn jeg kjenner som helt supre karer, også klager over menn som mener de har krav på sex, furter (!) Om de ikke får (sic) det etc. For meg ganske ubegripelige konsepter.

Det er jo også en kjensgjerning at menn på gruppenivå er langt farligere for andre enn kvinner er. Statistikken tilsier også at menn fra kulturer der mannlig seksualitet har stor makt (kvinnens tilsvarende liten), er farligere. 

Uten at noe av dette har med hat å gjøre direkte. Og uten at jeg kan komme på et eneste utsagn som gjelder enhver mann eller enhver kvinne (utover rene biofysiologiske beskrivelser, og selv de er jo omstridte nå), selv om mye kan sies på gruppenivå.

Anonymkode: db462...d4c

Tja er egt veldig få av menn som er farlige for kvinner. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
SPOCA skrev (48 minutter siden):

Du vet at kvinner er like forskjellige som menn, ikke sant? At vi ikke er like? 

Nei, alle kvinner hater ikke menn.

Jeg liker menn, generelt sett.

Tja er vel noen biologiske likheter mellom alle.

Skrevet

Nei, jeg hater ikke menn. K54

Anonymkode: 37bd6...5a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man må likevel forholde seg til at det er en risiko. Tror ikke mange menn trenger å avtale med andre om hvor de skal osv om de skal på date, eller mentalt forbereder seg på et angrep om de går alene hjem om kvelden og de hører skritt. Det er helt vanlig for kvinner, dessverre. Det er også slik at 1 av 5 kvinner i Norge har vært utsatt for en eller flere voldtekter. Som regel av en mann de står i en nær relasjon med (typisk partner eller eks-partner). Det er rett og slett en realitet man må ta høyde for - selv om man vet at flertallet menn ikke er slik, så vet man ikke hvem det er. 

Det er ikke noe flotte menn trenger å ha dårlig samvittighet eller skyld for. Men jeg savner nok når slike temaer kommer opp at de mennene sier høyt at «det der er jo ikke greit, gutta. Sånn oppfører ikke ordentlige menn seg.»  Så hvis man føler at man bør distansere seg fra det - gjør nettopp det. Si det ikke er greit til eller om de gutta som sier eller gjør sånne ting.

• Liker 11
  • Nyttig 20
Skrevet

Neida. Vi hater bare rasshølene og idiotene. Ikke de andre. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Alle kvinner hater nok ikke menn selv om man kan få det inntrykket her på Kvinneguiden, jeg vet det også finnes sider hvor kvinner deler erfaringer med menn så jeg dater av prinsipp ikke norske kvinner, helst ikke skandinaviske heller.

Anonymkode: 55ec9...58c

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne skrevet en bok om mine negative erfaringer med menn. Helt fra jeg var et lite barn. Familie, lærere, leger, optiker, tilfeldige menn, venner...

Noen få unntak. Som han jeg er gift med.

Han sa en gang at det at kvinner faktisk er sammen med menn er bevis for at seksualitet ikke er valgfritt.

Nei, jeg hater ikke alle menn. Men veldig, veldig mange. 

Det jeg savner aller mest er at menn selv tar tak i all dritten menn står for.

Anonymkode: f5874...aa9

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet

Hater på ingen måte menn. Helt faktisk digger jeg menn. 

Det jeg begynner å bli lei av er furting fra menn på nettet om at alt mulig er kvinners skyld. Så tålmodighet med slikt holder på å revne. Men altså kun slikt, og kun på nettet. 

Ja også drittlei (på nettet!!!) menn som hevder vi kvinner er misunnelig når vi prøver å beskytte yngre kvinner. Som tydeligvis tror vi kvinner ikke har noen egen seksualitet. Som skriver som om vi kvinner er like kloner av hverandre. Som stiller spørsmål til kvinner, men regelrett blåser i hva vi svarer, for "han vet bedre". 

Og slikt som det. 

Så nei, jeg hater ikke menn, men jeg misliker sterk overnevnte idioter på nettet. 

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kanskje sant det, men hjelper ganske lite når dere er overrepresentert på alt av kriminal og volds statistikk. Jeg er en helt vanlig kvinne med liten omgangskrets og jeg har flere  venninner som har opplevd vold fra partner. Jeg har selv hatt partner med aggressive trekk og borderline voldelige trekk f eks risting og tøff dytting. Nå kan det hende at jeg tilfeldigvis har hatt ekstrem uflaks i kjærlighetslivet eller at mine venninner har særskilt tvilsom smak i menn, men basert på hva jeg ser i nyhetene så tviler jeg på det. Hjelper heller ikke på saken at hvis man skulle vært så uheldig å bli utsatt for en farlig mann som virkelig vil skade deg på en brutal måte så har du en 20 prosent sjanse å komme noe vei med en anmeldelse og en mikroskopisk sjanse at anmeldelsen ender i en dom. Legger vi på at dere menn generelt har flere fordeler i samfunnet som eksempel høyere lønn og generelt sett mindre hjemme ansvar så har jeg en forståelse hvor bitterheten fra oss kvinnerettigheter kommer ifra, men selv med mine opplevelser i bagasjen, nei jeg kommer aldri til å hate menn sånn bare for hate sitt skyld.  Løsningen tror jeg må være at dere snille menn må rope høyere og bli sterkere imot giftig maskulinitet 

Anonymkode: b4d24...6be

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje sant det, men hjelper ganske lite når dere er overrepresentert på alt av kriminal og volds statistikk. Jeg er en helt vanlig kvinne med liten omgangskrets og jeg har flere  venninner som har opplevd vold fra partner. Jeg har selv hatt partner med aggressive trekk og borderline voldelige trekk f eks risting og tøff dytting. Nå kan det hende at jeg tilfeldigvis har hatt ekstrem uflaks i kjærlighetslivet eller at mine venninner har særskilt tvilsom smak i menn, men basert på hva jeg ser i nyhetene så tviler jeg på det. Hjelper heller ikke på saken at hvis man skulle vært så uheldig å bli utsatt for en farlig mann som virkelig vil skade deg på en brutal måte så har du en 20 prosent sjanse å komme noe vei med en anmeldelse og en mikroskopisk sjanse at anmeldelsen ender i en dom. Legger vi på at dere menn generelt har flere fordeler i samfunnet som eksempel høyere lønn og generelt sett mindre hjemme ansvar så har jeg en forståelse hvor bitterheten fra oss kvinnerettigheter kommer ifra, men selv med mine opplevelser i bagasjen, nei jeg kommer aldri til å hate menn sånn bare for hate sitt skyld.  Løsningen tror jeg må være at dere snille menn må rope høyere og bli sterkere imot giftig maskulinitet 

rettelse: fra oss kvinner* .  ikke kvinne rettigheter. skrivefeil 

• Liker 1
Skrevet
alfathealfa skrev (25 minutter siden):

Man må likevel forholde seg til at det er en risiko. Tror ikke mange menn trenger å avtale med andre om hvor de skal osv om de skal på date, eller mentalt forbereder seg på et angrep om de går alene hjem om kvelden og de hører skritt. Det er helt vanlig for kvinner, dessverre. Det er også slik at 1 av 5 kvinner i Norge har vært utsatt for en eller flere voldtekter. Som regel av en mann de står i en nær relasjon med (typisk partner eller eks-partner). Det er rett og slett en realitet man må ta høyde for - selv om man vet at flertallet menn ikke er slik, så vet man ikke hvem det er. 

Det er ikke noe flotte menn trenger å ha dårlig samvittighet eller skyld for. Men jeg savner nok når slike temaer kommer opp at de mennene sier høyt at «det der er jo ikke greit, gutta. Sånn oppfører ikke ordentlige menn seg.»  Så hvis man føler at man bør distansere seg fra det - gjør nettopp det. Si det ikke er greit til eller om de gutta som sier eller gjør sånne ting.

Dette savner jeg også! En validering av hva jeg har blitt utsatt for av en mann og "nei, det der var drittoppførsel av vedkommende". Men saken er at jeg aldri har opplevd en mann si noe i den gata om en annen manns holdning. F eks ble jeg voldtatt på en jobbfest, og ikke engang bestekompisen min (også kollega av meg) klarte å si noe som helst om handlingene som ble gjort mot meg. Ektemannen min, som burde være min største støtte og trygghet, klarer ikke ytre noe som helst når jeg forteller at jeg har blitt stalket av en creepy fyr i fjellheimen, eller når jeg forteller at sjefen kom med svært upassende seksuelle kommentarer til meg, eller når jeg forteller at jeg ble klapset på rumpa av en fremmed fyr på gata. Mannen min blir bare stille og "shutter down", som om det er heeelt umulig å komme med en validering på at ja, noen menn er helt forferdelig j****** mot oss kvinner.

Og enda verre er min far og mine brødre, som både victim blamer og sier "nå overdriver du vel kraftig hva som skjedde". Jeg kan ikke fortelle én negativ opplevelse med menn uten at pekefingeren rettes mot meg, for det er klart det er min skyld som kvinne at menn blir irriterte på oss, klår på oss, forgriper seg på oss og tar kvelertak som nesten dreper oss. Om bare én mann i denne verden hadde validert meg og tatt min side når jeg forteller om noe dritt jeg har opplevd med menn, hadde jeg stupt inn i armene hans (og skilt meg rett etterpå). Det er så SINNSYKT lite som skal til.

Anonymkode: cc5a4...1fc

• Liker 6
  • Hjerte 17
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Sant men både jeg og fler kompiser har også opplevd vold

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tydelig at du har liten omgangskrets…

Anonymkode: 16723...590

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var da veldig selvdestruktivt sagt på bakgrunn av noe du bare innbiller deg. Det finnes både femcels og incels, men de er absolutt en minoritet av hjernedøde. Folk flest går ikke rundt og hater alle mennesker av et kjønn! 

Anonymkode: 16723...590

Takk for oppmuntringen. Men jo er rimelig sikker på at fleste jenter/kvinner har negativt syn på menn. Pga 1% av idiotiske mannfolkene som voldtar osv

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja er vel noen biologiske likheter mellom alle.

Det er det, men nå er det altså snakk om følelser, og ikke alle kvinner hater menn, akkurat som ikke alle kvinner elsker menn. ;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk

Jeg hater/misliker ikke menn generelt, men jeg lar meg forundre over menn som:

• har lastebillappen og er redd for «gold diggers»

• menn som helt eksplisitt søker «tradwifes» som ønsker å dele 50-50, også når mannen bestiller en flaske vin, en entrecôte, forretter og dessert - mens kvinnen bestiller én salat og to glass hvitvin. 

• menn som blir sekundærkrenka i alle saker som omhandler seksuelle overgrep mot kvinner. 

Menn har større risiko for å bli voldtatt av andre menn, enn hva de har for å bli beskyldt «falskt» for voldtekt. 

• menn som i fullt alvor tror at Jonas Gahr Støre alene styrer pumpeprisen på bensin og diesel - burde gå grunnskolen om igjen

Anonymkode: e0557...ac4

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...