Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har brukt hinge en stund nå men sletta kontoen. Er ute etter et seriøst og langvarig forhold. Men denne gruppen som heter «dater vi samme fyr» fikk meg til å slette den umiddelbart.

er redd for at jeg blir postet der hvor 15k folk kan se meg og potensielt sett ødelegge ryktet mitt (selvom jeg ikke har gjort noe galt) har hørt det er mye falske ting som blir sagt der om menn. Hva tenker dere om sånne grupper?

Anonymkode: fcba9...bcb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at i grupper som det der så er det nok en god del forsmådde kvinner som legger ut meldinger som ikke er helt korrekte. Blir det lagt ut noe reelt? Helt sikkert, men det er nok i mindretall. At det blir lagt ut "dårlige reviews" av bitre kvinner som ikke fikk mannen de siktet etter er nok helt klart. Så er det jo også noe med kvinners tolknings og forståelsesevne når det gjelder eget datingliv som gjør at disse "rapportene" nok vil være ganske ensidig og ukorrekte. 

Anonymkode: 0b893...17d

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

(selvom jeg ikke har gjort noe galt)

Da har du vel ingenting å frykte? Hva er det som får deg til å tro at det blir posta noe om deg i slike grupper? Vet du med sikkerhet at det blir posta usannheter der om uskyldige, eller er det bare noe du har hørt? Synd at dette har fått deg til å slette dating-appen. Jeg tror ikke dette er et stort problem, med mindre noen har holdt på med flere, løyet eller bedratt. Disse får nok kjørt seg… 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du høres nærmest paranoid ut? 

Anonymkode: a164c...5f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker at i grupper som det der så er det nok en god del forsmådde kvinner som legger ut meldinger som ikke er helt korrekte. Blir det lagt ut noe reelt? Helt sikkert, men det er nok i mindretall. At det blir lagt ut "dårlige reviews" av bitre kvinner som ikke fikk mannen de siktet etter er nok helt klart. Så er det jo også noe med kvinners tolknings og forståelsesevne når det gjelder eget datingliv som gjør at disse "rapportene" nok vil være ganske ensidig og ukorrekte. 

Anonymkode: 0b893...17d

Hvis man føler seg forsmådd så er det nok en grunn til det. Skikkelige mannfolk ender ikke opp i sånne grupper (men de bruker vel ikke datingapps heller).

Anonymkode: 0597a...c54

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er et ubetinget gode at vi har en slik sikkerhetsventil i forhold til drittsekker på datingmarkedet. Det er svært liten grunn til å tro at «varslingsmekanismen» misbrukes i noen særlig grad, og er man aktiv i et ganske offentlig datingmarked, er det liten grunn til å forvente konfidensialitet.

Anonymkode: dd561...09a

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke dette ganske ulovlig? Henge ut folk på nett…

Anonymkode: 240f6...cda

Skrevet

Helt skrekkelig at det finnes slike grupper, trenger lovverk mot det. Vi gjør det svært vanskelig å få til et velfungerende datingmarked og ødelegger folks liv.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en tro på at folk må komme tilbake til gamle måten. Å se hverandre på. Det er så mange som har øyne ned i en telefon når de er ute. 

Anonymkode: 0fe27...30e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei. Har brukt hinge en stund nå men sletta kontoen. Er ute etter et seriøst og langvarig forhold. Men denne gruppen som heter «dater vi samme fyr» fikk meg til å slette den umiddelbart.

er redd for at jeg blir postet der hvor 15k folk kan se meg og potensielt sett ødelegge ryktet mitt (selvom jeg ikke har gjort noe galt) har hørt det er mye falske ting som blir sagt der om menn. Hva tenker dere om sånne grupper?

Det er jo ræl som driver med blant annet rus , kriminalitet , vold, voldtar, og som utnytter kvinner på det groveste de skriver om på slike sider. Ikke normale oppegående flotte menn, de har selvsagt ingen grunn til å havne der. 

Anonymkode: c6843...cbe

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De eneste jeg har hørt som støtter slike grupper, er ofre av ulike menn, og menn som er topp ti beste mennesker i verden - som ønsker rælet luket ut fra kvinners liv. 

Personlig synes jeg det er en veldig farlig vei å gå, og støtter det ikke. 

Jeg synes derimot at det absolutt burde vært et offentlig register for voldsdømte! 

Anonymkode: 78e6c...c45

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo ræl som driver med blant annet rus , kriminalitet , vold, voldtar, og som utnytter kvinner på det groveste de skriver om på slike sider. Ikke normale oppegående flotte menn, de har selvsagt ingen grunn til å havne der. 

Tilsynelatende helt uskyldige menn havner der og diskuteres, det er helt sykt og jeg fatter ikke at man tør engang mtp gjengjeldelse.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Radka skrev (2 minutter siden):

Tilsynelatende helt uskyldige menn havner der og diskuteres, det er helt sykt og jeg fatter ikke at man tør engang mtp gjengjeldelse.

Tilsynelatende er vel stikkordet her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut til at den ene gruppen er tatt ned nå

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nå skal det sies at jeg ikke kjenner innholdet på disse fb-gruppene, så har bare VG-saken fra i går å forholde meg til. Men basert på den så kan det virke som det er noe som i utgangspunktet hadde gode intensjoner som har sklidd ut. Man kan kanskje på en måte si at det er (minst) tre nivåer av dette:
1) Advare mot farlig eller voldelige menn. I utgangspunktet et forståelig og aktverdig formål. Men potensialet for at falsk informasjon legges ut med den hensikt å hevne seg eller sjikanere har man jo overalt, også her.
2) Som det ligger i tittelen på den ene gruppa ("Are we dating the same man"), avdekke utroskap, playere osv. Til en viss grad forståelig, men blir mer av en slippery slope. En ting er utroskap og menn som holder skjult at de har partner, men er man singel så er det jo ikke forbudt å være en player, og så er det mulig på kontre med det gode gamle argumentet om at mange kvinner går etter de samme kjekkasene, og får som "fortjent"😆 Nå til dags som det tydeligvis har blitt vanlig å bli eksklusive på et tidspunkt (jeg er et fossil fra en tid der man var singel til man ble sammen med noen, det var bare to "nivåer"), så puler jo alle rundt så lenge de ikke har hatt den praten og blitt eksklusive. Lett parodisk blir det med han ene som VG omtalte der kvinner hadde skrevet at han chattet med flere. Ehh, ja, er det ikke det alle gjør i en tidlig fase på dating-apper...?
3) Og så kan det virke på VG's oppslag som at gruppene har sklidd ut til å bli en slags review side for menn man har datet. Og da er alt subjektivt. En kvinnes teite raring er en annen kvinnes drømmemann....

Anonymkode: 047a0...162

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vet ikke hva du mener, problemet er at uskyldige mennesker henges ut og diskuteres.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Tja, ifølge VG diskuteres helt vanlige menn med "joda, han er snill, men litt rar/dum/er dårlig kledd osv.

Å sitte å diskutere helt vanlige, normale menneskers kvaliterer i en grupp med over 15000 medlemmer er faktisk ikke greit.

Å tro at det bare er "de slemme" som blir nevnt er jo rimelig naivt. Og hva med de damene som har blitt helt legitimt dumpa, og som er såra og vonbråtne og skal hevne seg på stakkaren?

Gud, så glad jeg er for at jeg fant mannen irl, og slipper dette datingapp-styret.

Anonymkode: 6f96d...247

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Radka skrev (51 minutter siden):

Vet ikke hva du mener, problemet er at uskyldige mennesker henges ut og diskuteres.

Det var du som brukte ordet tilsynelatende, så jeg går ut i fra at du vet hva det betyr.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare dumt at folk prater om uskyldige menn der. Og hvis menn bare er ute etter sex der… so what? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser ut til at den ene gruppen er tatt ned nå

Sikkert nok, men medlemslistene har blitt tatt vare på for å si det sånn 🙂 De slipper ikke unna så lett, dette kan få konsekvenser for alle som har vært medlemmer der.

Det er flere av medlemmene som har vært der "undercover" og som har tatt masse screenshots i tillegg til å lagre medlemslisten

Anonymkode: a3ef0...7b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...