Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stole på...

Men er det riktig det som gjøres? Når USA/ Clinton utvidet Nato på 90-tallet,  viste dette seg å være farlig for Europa i ettertid. Russere/Putin så dette som et utrykk for opprusting.

Kilder sier at USA/Bush utnyttet økt antall medlemsskap, deriblant for å kunne male med bredere pensel hva invasjon av foreksempel Irak angikk. Hvis dette høres kynisk ut kan vi se til USA/Trump i dag, som har påfallende lite godt å si om Nato. Trump er ikke særlig interessert. Kanskje tidligere presidenter heller ikke var det. Ikke på samme måte som oss.

Imellomtiden lente vi oss på ideen om et samlet Nato. Hvilket var implisitt med at USA var garantisten. Men hvor lenge ville det vare når vi ikke betalte? 

Opprustingen nå, er det for å avskrekke Putin, eller for å tilfredstille Trump? Og når kommer toget, eller har det gått?

Vi står liksom på perrongen.

Således skjønner jeg godt at man ikke stoler på makten. Og det kommer fra meg med all min tillit. 

Vi burde gjort refleksjoner for lenge siden. Istedet kjøper vi en ferdigpakke, enten det er fra konspiland eller Disneyland.

Det utilgivelige er hvor jævla dum man var med tanke på våre barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 

Perelandra, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...