Gå til innhold

Flyplass - Hvorfor er ansatte så sure?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt i referanse til innlegget om sur frisør, men der h*n snakket om frisør, begynte jeg å tenke på flyplassansatte. Har flydd noen ganger, og særlig sist gang opplevde jeg at han som skulle sjekke meg inn virket veldig sur, en sur kommentar om å være litt sent ute, lite forståelse for hva jeg forklarte osv... Tidligere har jeg opplevd lignende når det kommer til forsinkelse eller kansellerte fly, ingen svar eller medfølelse å få. Flyplass er jo et yrke hvor man møter mange, men desto viktigere burde det jo være å ha folk som er forståelsesfulle ovenfor passasjerene. Jeg forstår at de ikke kan gi svar på noe de ikke bestemmer selv nå, men hadde jo savnet et litt mer høflig svar enn «du må kontakte kundeservice».

Anonymkode: 6f47c...a9f

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det stort sett er bilde og hyggelige

Anonymkode: a5f5f...555

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ikke opplevd at flyplassansatte er spesielt sure.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har 30+ flyvninger i løpet av året. Aldri opplevd at de ansatte har vært sure.

Anonymkode: 29595...29e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

særlig sist gang opplevde jeg at han som skulle sjekke meg inn virket veldig sur, en sur kommentar om å være litt sent ute, lite forståelse for hva jeg forklarte osv... Tidligere har jeg opplevd lignende når det kommer til forsinkelse eller kansellerte fly, ingen svar eller medfølelse å få. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Synes det stort sett er bilde og hyggelige

Anonymkode: a5f5f...555

Jeg synes også de er hyggelige, stort sett. Noen av de i sikkerhetskontrollen er muligens litt glade i makt. Når det gjelder å ankomme sent så spiller det liten rolle hvor gode forklaringer man har. Er man for sent ute kommer man ikke med, og sånn må det nesten være. Alle fly hadde blitt forsinket hvis man måtte vente på alle som "skulle bare". Det er egentlig bare dumt å gi seg til å forklare hvorfor man er sen, uansett hvor lite ens egen feil det er. 

Anonymkode: 53788...a8c

• Liker 6
Skrevet

Kan ikke huske å ha opplevd noen sure på flyplasser eller på fly. De i sikkerhetskontrollen ser ofte alvorlige ut og er korte i beskjedene, men det er nok for å få fortgang i køene og fordi de har en "alvorlig" jobb eller hva man kaller det.

• Liker 1
Skrevet

Ikke opplevd mange sure, men en del er veldig alvorlige. De skal vel vise litt autoritet da….

Anonymkode: 9c583...ea3

Skrevet

Har aldri opplevd det. Flyr via flere store og små flyplasser i landet flere ganger i året. Gjort i årevis. Aldri opplevd noen som er sure.

Anonymkode: 58245...a62

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke opplevd mange sure, men en del er veldig alvorlige. De skal vel vise litt autoritet da….

Anonymkode: 9c583...ea3

Ja, i sikkerhetskontrollen opplever jeg det litt sånn. Jeg reiser mye, og opplever det veldig inkonsekvent hva de reagerer på. Plutselig er en gjenstand som alltid har vært lov, og ikke står på listen over noe som ikke er lov, høyst mistenkelig. Også stor forskjell på hvor profesjonelle de klarer å være ved diverse kroppsvisitering. Heldigvis mindre av det nå med skannere og den greien som sjekker for sprengstoff osv. 

Øvrige steder på flyplassen kan jeg ikke si jeg har opplevd mye "surhet", men så er jeg heller ikke så opptatt av at folk må klistre på seg et smil alltid. Det viktigste er å bli behandlet profesjonelt. Synes de i passkontrollen som regel er hyggelige. Ønsker alltid god tur. Men går alltid i automatene når de er åpne, så er ikke så ofte jeg snakker med kontrollørene. Likevel var det en som kjente meg igjen en gang. 😁

Skrevet

Ja de er alltid sure ! 
noen få i sikkerhets kontrollen som jeg syntes kan ha litt humor eller være hyggelig.

Men jeg tenker at folk skal ut å reise og trenger en litt mer oppløftende energi + man betaler mye for å reise så syntes ikke det holder mål. 

Alltid når jeg spør om hjelp virker de helt oppgitt åsså….

Anonymkode: 3a7cf...ec4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja de er alltid sure ! 
noen få i sikkerhets kontrollen som jeg syntes kan ha litt humor eller være hyggelig.

Men jeg tenker at folk skal ut å reise og trenger en litt mer oppløftende energi + man betaler mye for å reise så syntes ikke det holder mål. 

Hva spør du om hjelp til som de blir så oppgitt over da?  Trenger du hjelp så ofte? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja de er alltid sure ! 

De er ikke ansatt der for å gi passasjerer oppløftende energi, de er der for å opprettholde sikkerheten på flyet du skal ta.
Hyggelig skal en være, men når en har hørt de samme «morsomhetene»  tusenvis av ganger så blir en lei.

Om du trenger så mye hjelp så bestiller du assistanse.

Anonymkode: b610c...0e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt i referanse til innlegget om sur frisør, men der h*n snakket om frisør, begynte jeg å tenke på flyplassansatte. Har flydd noen ganger, og særlig sist gang opplevde jeg at han som skulle sjekke meg inn virket veldig sur, en sur kommentar om å være litt sent ute, lite forståelse for hva jeg forklarte osv... Tidligere har jeg opplevd lignende når det kommer til forsinkelse eller kansellerte fly, ingen svar eller medfølelse å få. Flyplass er jo et yrke hvor man møter mange, men desto viktigere burde det jo være å ha folk som er forståelsesfulle ovenfor passasjerene. Jeg forstår at de ikke kan gi svar på noe de ikke bestemmer selv nå, men hadde jo savnet et litt mer høflig svar enn «du må kontakte kundeservice».

Få deg gullkort eller høyere, da smiler alle 

Skrevet

Opplever de ikke som sure her i Norge, men noen er veldig alvorlige. Særlig I sikkerhetskontrollen.

Utenlands opplever jeg en del sure folk. 

Anonymkode: b537a...eef

Skrevet

«Han som skulle sjekke deg inn» altså hvor gammel er du? Og hvor lenge siden er det egentlig du har flydd? Med mindre man er helt ubrukelig og hjelpeløs sjekker man inn uten hjelp av et menneske, det gjøres på automat. Syns ikke folk er sure, men det er jo så mye rare folk at jeg forstår godt at de ikke alltid er blid. Når du krangler på at den nye colaflasken ikke kan tas med i sikkerhetskontrollen, at du ikke får boarde med gruppe 5 billett samtidig som gruppe 1, eller at koffert, sekk, svær veske og fire tax free poser er for mye håndbagasje, så skjønner jeg godt at de som jobber der er sure og ikke gidder å dra frem storsmilet. Du må klare å oppføre deg som reisende. Flydde senest i går, flyet på nabogaten ble utsatt, men det forstod ikke folk, for det det stod jo 20:05 på billetten og da skjønte de ikke «new time 20:30» på skjermen, masse krangling. Eller hun forran meg i køen som var sur fordi hun ikke kom inn til flyet når hun scannet billetten, og fortsatte å kjefte selv om dama i skranken flere ganger sa at hun var på feil fly, hennes fly fikk fra en annen gate, selv om selskap og destinasjon var lik. Nei, opplever du folk som sure er det mest sannsynlig at du er problemet ts. 

Anonymkode: db980...4d4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har noen få dårlige opplevelser, og så skjærer du alle flyplassansatte over én kam.

Jeg kunne gjort det samme med helsevesenet: Jeg opplever stadig at ansatte er nebbete og uhøflige, og kvier meg for å ta kontakt. Det betyr jo ikke at alle helsearbeidere er sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Har flydd mye i forbindelse med jobb, og har aldri opplevd sure ansatte på flyplasser. Selvsagt inviterer de ikke til småprat, det har de ikke tid til. Si hei, ha pass osv klart, svar på det de spør om (uten unødvendige detaljer), og si takk når du f.eks får passet tilbake etter sjekk.

Anonymkode: 12dca...d47

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...